Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
1. Hålla staven rätt: Bandet på ovansidan om handryggen och med bandet så spänt att du nästan kan släppa staven bakom dig i frånskjutet och att den bara pendlar tillbaka.
2. Kraften i stakningarna ska hämtas ganska långt bak, alltså i jämnöjd med tåns främre kant eller skidans bindning.
Jag har hela tiden hämtat kraft för långt fram samt har aldrig tänkt på hur staven sitter på handen...dom enkla knepen fick mig att kunna staka bättre...men då är jag ju å andra sidan amatör Vet inte om de kan hjälpa dig något??
Och jag som alltid trott att man liksom ska hålla handen över bandet på staven, så att man liksom klämmer åt över bandet när man håller om staven, förstår du? Hmm.. får se om jag förstår dina instruktioner nästa gång. Man ska alltså INTE hålla om bandet?
Det där med att sätta ner staven nära foten hade jag faktiskt sett på youtube men att det skulle vara så nära foten som i höjd med tåspetsen hade jag inte fattat, bra att tänka på!
Tusen tack för tipsen! Haha, nu kommer jag regera i spåret på torsdag, tack vare dig, skruttis!