Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

skruttnorpan skrev 2011-01-03 19:44:03 följande:
    Jo men visst! De Magiska staktipsen handlade om att
    1. Hålla staven rätt: Bandet på ovansidan om handryggen och med bandet så spänt att du nästan kan släppa staven bakom dig i frånskjutet och att den bara pendlar tillbaka.
    2. Kraften i stakningarna ska hämtas ganska långt bak, alltså i jämnöjd med tåns främre kant eller skidans bindning.

Jag har hela tiden hämtat kraft för långt fram samt har aldrig tänkt på hur staven sitter på handen...dom enkla knepen fick mig att kunna staka bättre...men då är jag ju å andra sidan amatörTungan ute Vet inte om de kan hjälpa dig något??
    SoMa72 skrev 2011-01-03 17:13:08 följande:
    Det kommer vi aldrig att lära oss, nyfikenheten vinner ändå, oavsett vad man tänkt göra/inte göra Flört 
    Åh tack, snälla!
    Och jag som alltid trott att man liksom ska hålla handen över bandet på staven, så att man liksom klämmer åt över bandet när man håller om staven, förstår du? Hmm.. får se om jag förstår dina instruktioner nästa gång. Man ska alltså INTE hålla om bandet?

Det där med att sätta ner staven nära foten hade jag faktiskt sett på youtube men att det skulle vara så nära foten som i höjd med tåspetsen hade jag inte fattat, bra att tänka på!

Tusen tack för tipsen! Haha, nu kommer jag regera i spåret på torsdag, tack vare dig, skruttis!
  • sugarrush

Ah, men då höll jag runt bandet på rätt sätt, bara det att jag inte hade bandet spänt alls. Får ta och justera till nästa tur... Tack! I vilken del av landet bor du förresten skruttis? Har ni gott om snö?

Nu är ägglossningen över här, och den låååånga väntan på BIM har börjat. Sexade vi torsdag, fredag, lördag 2 gånger och söndag,  och fick positivt på stickan i lördags, så jag tycker att vi borde kunnat pricka rätt....  

Hoppas ni alla får en fin dag! Kram!

• sugarrush

Oj vilken konstig meningsbyggnad det blev. Jaja, skit samma, ni fattar, ni är ju smarta tjejer ni! 

• sugarrush
    pixerpie skrev 2011-01-04 10:34:33 följande:
    God morgon!
    Härligt med allt skidsnack- mitt i jakten på ägglossning! Blir sälv lite sugen att ge mig ut i spåret - frågan är bara var jag gör av min treåring... Nackdelen med att ha mor- och farföräldrar på annan ort är att altid behöva planera för att ta med barnet! Inte för klaga... Vet att jag är lyckligt lottad att ha en!! ( Men kan böio lite avis på dem som bara kan lämna till mormor/ farmor och få egentid- om det så bara är att få åka till affären själv!)
    Förstår att det kan vara lite klurigt.. kan du kanske lämna treåringen hos en lekkamrat en stund...? Och nästa gång kan du ta hans om lekkamraten om dennes föräldrar vill ha lite egentid...?

Om inte annat kan du ju köpa ett par barnskidor (de kostar inte speciellt mycket) och öva med lillen, så att ni nästa, eller nästnästa vinter kan ta en liten tur ihop. Jag ska åka om några veckor med mina syskonbarn.. femåringen fixar 2,5 km och åttaåringar 5 km. I lugnt tempo visserligen, men ändå! 

Har sett att det finns barnpulkor att ha efter skidorna också, men de kostar en hel del...
  • sugarrush

Jag bor i Skåne (är inte skåning dock utan inflyttad) och här finns gott om snö. Speciellt om man åker någon mil inåt i landet.
    Hoppas det fina vädret håller i sig så man kan åka mer de kommande helgerna.

Men ja, om jag skulle ha sådan tur att jag plussar så blir det väldigt lugnt med träning framöver, tänker INTE riskera att få ett fjärde missfall...!

Hoppas du känner lite symptom framåt helgen skruttnorpan!

• sugarrush
    MCT79 skrev 2011-01-04 15:15:17 följande:
    Hello tjejer.... ni får mig snart sugen på skidåkning med ert prat! =))

Idag lyckades jag med nått fantastiskt... kommer travandes på sveavägen.. inte särskilt bra snöröjt.... glider med högerbenet in under mig mitt i ett steg, lyckas hålla mig på fötter och får ner vänster benet som då glider in under mig och sen åt höger. Gör en snygg trippel saltomotal i luften och lyckas hamna på alla fyra. Oskadd. Trodde jag.
    Tar mig upp och går ett par steg och inser att jag har sträckt rumpmuskeln på BÅDA sidorna!!  Jag går som jag skitit på mig!!  Tur det inte är ÄL-tider!!  AJ!!

PÅ tal om tider... jag fick ju min mens... men det är nått skumt.. dels har jag haft kvar lite gravsymtom över helgen och även igår och sen blöder jag så mycket? Jag har ganska sparsam mens men såhär mycket har det varit vid de andra missfallen... weird!! Jag tog ett gravtest i morse av ren nyfikenhet men det var negativ, hade iofs inte väntat mig nått annat heller...
    Oj hahaha, det låter som en snygg vurpa! Tur att du inte slog dig värre, bröt något eller stukade dig. Bäst du lägger dig på soffan och låter sambon passa upp på dig lite...!

Konstig mens, undrar vad det kan ha berott på. Kanske hade rosenroten byggt upp lite extra slemhinnor som skulle ut med denna mensen..? Hoppas bara den tar slut innan ÄL så ni kan sätta igång på nytt!
  • sugarrush

Men asså, jag är supermegatörstig och har metallsmak i munnen. Vilket är vanliga gravidsymptom för mig.... Skitlöjligt ju, jag hade ju ÄL i helgen, så det är helt omöjligt att det är symptom. Störigt!

• sugarrush
    skruttnorpan skrev 2011-01-05 08:59:57 följande:

Starkt att du inte tänker testa innan 14e! Jag tjuvtestade idag, men det var vitt som snö. Förstår dock att det är väääldigt tidigt att testa, men jag hade ett par hemma och...va f-n...kolla kan man ju alltid.
    Hoppas mensen inte kommit för dig den 14...tycker att vi båda ska ha ett snyggt + denna månad.
    Tyvärr tycker jag brösten bara blir mindre och mindre ömma sedan ÄL så mitt hopp har börjat sjunka, trots gårdagens små hugg.

Du testade redan idag alltså...Modigt av dig!
    Du kan ju fortfarande ha blivit gravid, du vet bara inte om det ännu! Hoppas det börjar kännas lite mer om några dagar.
  • sugarrush

Hej skruttis!
    Ja, jag har varit törstig som sjutton o smakar fortfarande skumt i munnen, men jag är säker på att det inte betyder ngt. Störigt bara att kroppen beger sig så just nu...!

Hur känns det med dina symptom? Är boobsen ömma? Du ska se att det kommer lite symptom alldeles lagom till BIM!
    Och visst är det kul att testa! Har man test hemma är det ju bara att köra... De kostar ju så lite också, de där små stickorna. Jag drar igång mitt testande i mitten på nästa vecka tror jag.

Helt galet, nu har sambon anmält sig till öppet spår, och jag till tjejvasan! Platserna till tjejvasan höll på att ta slut, men så fanns det avbeställningsskydd, så jag kan hoppa tävlingen om jag skulle bli gravid.
    Imorrn ska vi ut i spåret och öva! Längtar!!!

Kram och godnatt!

• sugarrush

Men HERREGUD vad läskigt! Ett mord på er gata?? Är det det som står högst upp på aftonbladets hemsida idag? Åh vad hemskt...
    Och väldigt konstigt med din dröm, som om du förutspådde ett hot!

Hur känns det, när tänker du testa igen? För du vet, ända tills mensen kommer finns chansen kvar....!

(Själv drömde jag bittra sorgliga drömmar, om gravida i min närhet. Kan inte sluta känna mig så misslyckad, jämfört med dem. Suck!)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3