Perfect skrev 2010-11-12 11:29:46 följande:
Min fru har under hela uppväxten känt att hon aldrig vill ha barn, hon har inte kunnat se sig själv som Mamma. Sedan har det under senare år ändrats och för 1,5 år sedan fick vi får underbara dotter. Min fru blev gravid väldigt snabbt - första försöket och allt flöt på bra förutom att hon hade en jobbig graviditet. Vår dotter är nu våran ögonsten och verkligen det bästa som hänt.
I våras kom sedan min fru fram till att hon ville att vi skulle skaffa ett syskon, och även denna gången gick det väldigt fort och hon blev gravid på en gång. Nu har vi tyvärr gått igenom 2st missfall på kort tid, vilket tär något enormt på oss båda, men främst min fru.
Viktigt i sammanhanget är att min fru måste gå upp i vikt för att få sin mens då hon idrottar mycket, vilket gör att hon går upp till en vikt där hon inte alls trivs och inte kan löpträna på samma sätt som annars. Så det är dels både sorgen över att fått missfall 2ggr, men även det faktum att min fru inte trivs, kan inte springa som hon vill och dessutom gå igenom en tuff graviditet med alla hormoner som spelar spratt.
Jag är fullt övertygad om att vi måste försöka igen, problemet är inte att bli gravid, det lär hon bli snabbt igen, men oron att det ska bli ett ytterligare missfall och faktumet att min fru får skjuta framför sig tiden då hon inte kan leva som hon vill gör att hon tvekar. Hon vet inte om hon pallar det som krävs. Medans jag tror att det är det enda sättet att ta oss vidare.
Det verkar dock vara hyfsat vanligt med flera missfall. Vi vet även om att vi kan få barn, och ett perfekt sådant
Hur tar vi oss vidare, vad kan ni ge för råd till min fru?
Svårt att ge råd tycker jag... om HON verkligen lääängtar som sjuttom efter ett syskon så kommer hon ju vara villig att göra de eftergifter som hon behöver för att kroppen ska fungera som den ska. Att vara så smal så man inte har nån mens alls låter ju inte sådär jättebra, och är kanske heller inga fantastiska förutsättningar för att en graviditet ska gå väl? Jag vet inte.
Det är jobbigt att få ett missfall... jag tror det är svårt att förstå hur det känns för mannen och det kanske är så att de här två missfallen fick henne att känna att hon inte orkar mer just nu?