• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-11-11 22:12:24 följande:
    Hej!
    Ikväll har jag kört mitt första bodypump-pass på flera år. Fan vad jobbigt! Och fan vad kul!
    Spontanköpte ett årskort på gymmet också, och ifall jag blir gravid får jag frysa medlemsskapet i ett år! Så det var inte mycket att fundera på.

Jadu MCT, BIM nästa helg, när tycker du jag ska börja testa? Jag har ett rejält lager stickor hemma... Har dum-tanten kommit än eller är det bara spottings än?
    Ptja... 4 dagar före beräknad bim tycker jag är legitimt! Cool

HÄr kom kärringen i morse.. på dag 40. Det är till att ta god tid på sig. Tror jajg testar utan rosenrot denna månad då min cykel blivit läääängre och läääängre med det. Pust och stön... då börjar vänta på att mensen ska ta slut, väntan på äl och sen vänta på bim...

vänta vänta vänta....

Men hörrni!  TGIF!!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-11-12 11:42:57 följande:
    Jo, visst är det väl legitimt med mens på bim-4 , men man blir ju lite lätt förvånad ändå... =)
    Jag tänker också skippa Rosenrot eftersom förra månaden blev längre och den här månaden "för kort" (om nu mensen kommer nu vill säga). Orkar inte med det där pendlandet mellan hopp och förtvivlan och att aldrig vet exakt när man har bim. 

Vi kämpar vidare tillsammans! Hjärta

TGIF var ordet! Cool
    Men nu citerar du mitt svar till Sugar.. jag tror/hoppar att det inte är mens du har utan nått annat. Det du citerade nu var att jag tycker det är legitimt att börja testa på bim-4! Cool
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-11-12 11:50:12 följande:
    haha, ursäkta! jag svarade lite tokigt eftersom du syftade på att ta gravtest på bim-4 inte att det är legitimt att mensen ska komma då... sorry! Skäms
    Hahahh! Å jag ska lära mig att läsa alla inlägg innan jag svara!  Skäms
  • MCT79
    Perfect skrev 2010-11-12 11:29:46 följande:
    Min fru har under hela uppväxten känt att hon aldrig vill ha barn, hon har inte kunnat se sig själv som Mamma. Sedan har det under senare år ändrats och för 1,5 år sedan fick vi får underbara dotter. Min fru blev gravid väldigt snabbt - första försöket och allt flöt på bra förutom att hon hade en jobbig graviditet. Vår dotter är nu våran ögonsten och verkligen det bästa som hänt.

I våras kom sedan min fru fram till att hon ville att vi skulle skaffa ett syskon, och även denna gången gick det väldigt fort och hon blev gravid på en gång. Nu har vi tyvärr gått igenom 2st missfall på kort tid, vilket tär något enormt på oss båda, men främst min fru.

Viktigt i sammanhanget är att min fru måste gå upp i vikt för att få sin mens då hon idrottar mycket, vilket gör att hon går upp till en vikt där hon inte alls trivs och inte kan löpträna på samma sätt som annars. Så det är dels både sorgen över att fått missfall 2ggr, men även det faktum att min fru inte trivs, kan inte springa som hon vill och dessutom gå igenom en tuff graviditet med alla hormoner som spelar spratt.

Jag är fullt övertygad om att vi måste försöka igen, problemet är inte att bli gravid, det lär hon bli snabbt igen, men oron att det ska bli ett ytterligare missfall och faktumet att min fru får skjuta framför sig tiden då hon inte kan leva som hon vill gör att hon tvekar. Hon vet inte om hon pallar det som krävs. Medans jag tror att det är det enda sättet att ta oss vidare.

Det verkar dock vara hyfsat vanligt med flera missfall. Vi vet även om att vi kan få barn, och ett perfekt sådant

Hur tar vi oss vidare, vad kan ni ge för råd till min fru?
    Svårt att ge råd tycker jag... om HON verkligen lääängtar som sjuttom efter ett syskon så kommer hon ju vara villig att göra de eftergifter som hon behöver för att kroppen ska fungera som den ska. Att vara så smal så man inte har nån mens alls låter ju inte sådär jättebra, och är kanske heller inga fantastiska förutsättningar för att en graviditet ska gå väl? Jag vet inte.
    Det är jobbigt att få ett missfall... jag tror det är svårt att förstå hur det känns för mannen och det kanske är så att de här två missfallen fick henne att känna att hon inte orkar mer just nu?
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-11-12 11:58:37 följande:
    Hehe, det borde ju jag också lära mig, så då är vi två! Skrattande Vi skyller på att det är fredag idag, va?! Flört
    Ja! TGIF! ;)

NU ska jag pyssla lite här hemma, Kram på dig!
  • MCT79

Jag har ju absolut ingen aning om hur lång min cykel är nu men utgår från att den denna månad utan rosenrot blir 28 dagar som vanligt. Sätter mig på bim 9 dec och justerar när jag får äl..

BIM NOVEMBER

6 nov- Pixan (  6 försöket efter mf april även mf feb)
    16 nov - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    29 nov  - Atti (6:e försöket efter ma juni-10)

BIM DECEMBER
    4 dec - Mimmi80 (8:e försöket efter MF)
    6 dec - Knuts76 ( 1 MA, försökt sen -05)
    9 dec - MCT79 - (2:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj
    Anneh

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)
    Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)

GRAVIDA

Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Soffy83 BF 11/7-2011

• MCT79

Just nu är jag bara så evinnerligt ledsen.. tårarna strömmar nedför mina kinder.. fick veta att ytterligare en kollega är gravid idag.. å självklart är jag jätteglad för hennes skull men samtidigt blir min egen sorg ännu lite starkare..
    Det dyker upp fler och fler gravida kollegor, kollegor som började försöka långt efter mig...

NÄR SKA DET BLI VÅR TUR???  :´´´´(((

• MCT79

Hej tjejer... lite mindre ledsen... men fasen... bläää... hoppas på kortare cykel så man slipper vänta så länge iaf...

SoMa, jag håller mina tummar för dig! Om du hade starkt utslag på äl-test 2 nov. så ägglossade du kanske den tredje så är det ju supertidigt ju och därmed helt normalt med svagt plus!!

• MCT79

SoMa, jag ser dina plus men dom är ju svaga som du skriver själv. Hoppas mensen håller sig borta och att strecken tuffar till sig lite! När det gäller rosenrot så struntar jag i det den här månaden faktiskt. Plussar jag inte denna månadne kanske jag provar glandin 25 eller nått annat som folk verkar rekommendera. Men den här månaden kör jag naturelle. ;)

Sugar, mensvärk suger! Ska man få mens kan man ju slippa ha ont iaf... det får vara nån måtta på orättvisorna.. sådeså! =)

Jag har fortfarande rejält ömma bröst.. konstigt för det brukar försvnna direkt när mensen kommer. Slösade ett äl-test i morse för att se... mensen var rätt kort också så jag tänkte att kaaaaaanske... men nej. Så nu startar den vilja jakten på äl igen då. Och som jag skrev tidigare.. jag hopper innerligt att det inte blir nån jäkla 40 dagars cykel igen!!

• MCT79

Hej på er!
    Håller med om att män som slåss är bajskorvar.. minst... ;)  Jag har råkat ut för en jag också... fast den lite mer sofistikerade typen som körde mycket lögner och psykiska grejor till jag inte visste vad som var fram och bak på mig själv ens. Sen kommer det några smällar men nånstans i mig brast det då och jag gick. Han var tokig men jag var plötsligt superstark. Det har såklart påverkat mig som person och den som får sota för det ibland är ju min älskade sambo.. svårt att lita på ord... komplimanger.. osv..

SoMa det ser ju lovande ut det där plusset! Blöder du nu med eller har det slutat?? Håller tummarna!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3