Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Åh, jag verkligen avskyr dagarna innan BIM och nu vet jag inte om jag har att vänta BIM den 26 eller om tanten inte tänkt komma förrän 28-29.... Hellre BIM och mens än dagarna innan, får iget gjort och kan inte fokucera på annat!

• mallanis

Sofy -vilken jubelidiot du träffade Skrikandes

Intressant att ni pratar testning! åhh jag önskar verkligen jag kunde få vara med i "testgänget" men jag har de gånger jag plussat först plussat långt efter BIM! Senast BIM+10 så om jag började nu så skulle det nog vara som om ni andra testade med grav test typ på Äl-dagen ;) 

Håller tummarna för att mensen skippar att komma för alla i tråden denna/nästa gång, tänk så lång och fin BIM lista vi skulle få =)

• mallanis

Ja men MCT fin fint! Och denna gång var det inom ref tiden va?! Du är ju inte framme vid BIM än så det ser ju lovande ut!!!

• mallanis
    Atti skrev 2010-08-26 20:40:44 följande:
    God kväll

Idag på jobbet så ringde maken min, och berättade att han blivit uppsagd.... det var som ett slag i magen! han har haft samma arbete i drygt 12 år, sedan direkt efter gymnasiet. Nu är det kanske inte säkert att han måste sluta, eller om han måste, så kan ha kanske komma tillbaka i början av nästa år, men allt är ev. eller om!!! så just nu så känns allt skit, det känns som om vi inte just nu har råd att börja tillverka en knodd till om jag ska vara föräldraledig och han går arbetslös. Jag vet inte vad jag ska göra..

Ledsen, behövde bara skriva av mig lite...

Förresten, visst var det några på BIM/BF listan som det är BF för snart, nån som vet hur det går för dom. Eller är jag helt ute och cyklar??

MCT :  WOW, vilket snyggt test och ett bamsestort GrattisSkrattande

Kram på er alla.
    Jobbigt Atti! Hoppas det löser sig ändå är det många som blivit varslade? Det har ju varit sådana tider att en hel del blir uppsagda och sen ändå får fortsätta. Hoppas att det blir så även för din man!

För några sidor/inlägg sedan så var det någon som uppdaterade att "tråden" har fått sitt första barn!!! ;) fantastsikt!
  • mallanis

Nej nej inget för mig! Trodde inte på det denna månad heller...  Bara att bryta ihop och komma igen! IGEN!

• mallanis

Halloj girls va säger ni som är kvar, vore det inte lite kul att se när vi närmar oss ÄL?  Så har man lite bättre koll på varandra ;)  Jag skriver in förväntad ÄL längst bak gillar inte ni andra det kan jag ta bort det!

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    23 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    MCT79 BF 6/5 2011

• mallanis

Jag köper inte alls det ni pratar om att tänk inte på det så blir du gravid. Jag tycker att det är lite synd (även om jag vet att ni inte menar något illa med att säga det) och att det blir ytterligare en grej som gör att man känner press i detta att försöka få barn.

Det beror inte på att vi tänker för mycket och längtar (och bitvis är besatta av att få barn ;)iaf jag ) som att vi inte blir gravida eller får missfall! Det är inte vårat fel (och vi kan inte påverka detta genom att sluta tänka på det) att vi inte blir gravida det är helt enkelt otur och inget annat ;)
    I september kommer jag vilja ha en bebis lika mycket får se om vi har turen med oss då ;)

• mallanis
    Jag har för mig att jag blödde nästan en vecka efter tabletterna och sen var jag på återbesök typ dag 7-8 och fick mer tabletter  blödde lite till och sen skrapning .  Gick allt "bra" med cytotecen?
  • mallanis
    sofy skrev 2010-08-30 20:10:46 följande:
    Alltså.. de är halvt allvar, halvt skämt när vi skriver om de. Som Mimmi80 skrev att hon absoluuut inte vill ha barn osv, de är ju mer för o få kroppen o slappna av :) Sen att hon mest är ironisk är en annan grej, haha ;)

Och även om man inte aktivt tänker/längtar så ligger de undermedvetet o kroppen blir stressad då..

Men alla kör me sin egna teknik, inget är rätt eller fel när de gäller bebisplanering/längtan! De kommer när de kommer o snart är ni också me i andra tråden {#emotions_dlg.flower}
    Ja vet att det är skämtsamt ;)  men det spelar ingen roll om "kroppen slappnar av". Finns inga som helst belägg för att man blir gravid om man slappnar av. Helsicke då hade jag väntat 5 lingar efter denna semestern ;)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3