Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe80 skrev 2010-11-30 15:30:19 följande:
    Åh vad mysigt med spa!!! Njut och ha det bra!! och mys massor
    Jag saknar dig i vår tråd!

Du ville ju ha vul varannan vecka sa du sist en gång, och nu får du det... hur många får det liksom?
    Jag vet! Superlyxigt ju!
    Haha, och jag som fick bråka med min kurator i en hel timme för att hon kunde gå med på att KANSKE ge mig ETT ultraljud innan RUL. Mer än så skulle bestämt ge mig missfall, enligt henne.... Pucko-kurator!

Dagens läkare sade även någonting om att vi även kunde ta blodprov med hcg-nivän för att se att den ökade korrekt. Det var ju något som de VÄGRADE att ta på sjukhuset!

Ja, så nu Muffe får vi hålla tummarna på en tidig julklapp!
    Hoppas du mår bra. kram!
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-11-30 16:57:23 följande:
    Vad skönt Sugar!! Glad för din skull!! Jag hoppas också på några kontroller sådär i början men jag tror inte min gyn är omöjlig heller faktiskt... ska bara plussa först....DAMMIT!!

Idag har jag varit till privatläkare i annat ärende... har så förbannat ont i en handled och har haft det i snart 9 veckor... har inte skadat mig eller så... bara ONT i vissa rörelser. Var till vårdcentralen för ett par veckor sen men hon tog inte ens i handen... å så ringde jag den här mannen.... Morbus de Quervain heter mitt problem och nu har jag fått två kortisoninjektioner i handleden/senskidorna... Det skulle bli bättre på 2-3 dar sa han.. HOPPAS!

Annars då... dagarna sniglar fram....äl+6-7 idag... HAHAHAH! Snart sneglar jag mot gravtesten......
    Aj, vad jobbigt. Handleden som man liksom använder hela tiden... Hoppas det går över!
    Ja nu är det bannemej din tur att plussa. En augustibebbe hade inte varit fel, eller hur!
  • sugarrush

Haha, när min kompis skickade ut inbjudningar till sin dotters barnkalas för ett tag sedan mailade en killes pappa och tackade ja till kalasinbjudningen. Då skrev min kompis (som var lite stressad) "VAD KUK!" och så tryckte hon på "send". Shit vad jag skrattade när hon berättade det!

• sugarrush
    Mjaaw skrev 2010-11-30 21:35:37 följande:
    Tänkte fråga hur länge ni har försökt ???
    Vi har försökt sedan i april. Inte så länge, men vi har ändå hunnit med tre missfall! Galet va! Inga problem att bli gravida alltså, men de vill liksom flytta ut igen så fort de flyttat in. Nu ska det bli ändring på det!

Själv då? Har ni försökt länge?
  • sugarrush

GRATTIS Jania! Visste väl det!

Pancakes skrev 2010-12-01 09:08:30 följande:
    Sugar, låter fantastiskt att du träffat en så bra läkare! Du verkar vara i goda händer nästa gång du plussar!
    Ja, det känns verkligen jättespännande och KUL att försöka nu igen! För nästa gång vet jag att jag kommer få ultraljud och hjälp med minsta lilla!  

Det där med pregnylsprutor tror jag faktiskt kan vara en god idé, jag har ju i mina graviditeter haft lite för lite hcg har det ju verkat som, cb digital har ju hela tiden visat för få veckor och ökat för långsamt. Är det för lite hcg tillverkas inte tillräckligt med progesteron, vilket kan ge missfall. När jag kommer ta hcg-tillskott kommer kroppen tillverka mer progesteron, och förhoppningsvis hålls graviditeten kvar då.
    Mjaaw skrev 2010-11-30 23:49:59 följande:
    Jag har försökt sedan Juli förra året faktist , jag blev gravid på en gång, men följdes utav ett missfall väldigt sent, runt vecka 23 faktist, fick föda ut Elina, men hon vart redan död i magen :(..
    Så jag har försökt nu i 1 år o 5 månader blir det.. (inte kul alls att få vänta så länge)
    Oj, vad hemskt. Stackars dig som fick ett så sent missfall!
    Hittade de orsaken till att hon dog, finns det något man kan göra för att undvika det nästa gång? Usch, det måste ha varit fruktansvärt att gå igenom... *krama om*
    Förstår att det måste kännas jättelänge att vänta.. har ni sökt någon hjälp?

• sugarrush
    Mjaaw skrev 2010-12-01 17:10:16 följande:
    Visst är det jobbigt men man tar nya tag, det var jättejobbigt första tiden och jag trodde verkligen inte jag skulle överleva det. Jag blev väldigt febrig när jag var gravid , hade 41-42 grader i kroppen under en vecka och den värmen klarade hon inte av. Jag gick igenom en blindtarmsoperation under graviditeten och blev infekterad och det var en av orsakerna tyvärr:(  (läkarn här i Syrien hade GLÖMT att sprita grejjerna han använde under operation, jag gick igenom en massa faktist då jag stanna i sjukhus en månad här i syrien och jag blev också infekterad (i urinblåsan) av deras toaletter som var fulla av bakterier (sjukaste tiden i mitt liv faktist) och ungefär en månad senare kom mamma från Syrien och hämtade ner mig till Sverige och där stannade jag i sjukhus ytterligare en vecka i Akademiska sjukhuset. Och dom berättade redan tidigt att mitt lilla liv (Elina) inte skulle klara av medicinerna heller:(.

Ja en lite hemsk händelse, men jag mår mycket bättre nu, tack gumman *kram*

Jo, nu har vi sökt hjälp hos en doktor och han kollar just nu min ägglossning dom här 2 månaderna<3 tack för frågan gumman{#emotions_dlg.flower}
    Men oj, vilken historia!
    Jag blir imponerad att du orkar. Herregud alltså...

Nästa gång ska du se att det går bättre, sådan mega-otur får vi hoppas att man bara får en enda gång i livet. Skönt att du klarade dig helskinnad (kroppsligt alltså) ur historien, då finns det ju jättegoda chanser att ni lyckas snart igen.
    kram!
  • sugarrush

Vad TRÖTT jag blir...
    Idag fick jag en blödning, en rätt stor en, med koagel och skit... och jag som trodde jag skulle ha ÄL i helgen...
    Jag fattar inget, min cykel har tydligen blivit helt skum...

Jaja, jag har ändå lite goda nyheter: Jag fått tid på sjukhuset redan i mellandagarna för att påbörja missfallsutredningen! Så nu jag kör jag alltså sjukvård både på sjukhuset och privat samtidigt. Hängslen och livrem, jajemen!

• sugarrush

Ååååh Atti vad UNDERBART!
    Stort grattis!

Mjaaw, synd! Men kanske blir det en liten nyårsraket istället? Who knows...

MCT, har du inte testat än? Jag är impad av ditt tålamod... Har du några känningar?

• sugarrush

Jaja, det är ju några dagar kvar. Hoppas det blir ett fint plus om en knapp vecka!

Själv tvivlar jag på att det blir ngn ÄL alls den här månaden... har ingen stegring alls på testen, och så har jag ju blött idag. Skitskumt alltihop. Men jag ska njuta av en spa-helg med gott vin och heta bad och försöka tänka på annat.

Kram på er!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3