Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa, ditt test idag är ju klart starkare!
    Jag tror på en ofarlig blödning! Kram!

• sugarrush
    SoMa72 skrev 2010-11-18 11:07:35 följande:
    Ja, idag först vet han det, sa ju inget innan eftersom de nästan var obefintliga plus. Tvingade ut honom i badrummet och då såg han helt klart strecket på morgonens utan ansträngning, de tidigare fick man ju vrida o vända på, de kändes mer som inbillade streck... Men jag vill inte belasta honom med allt du skrev ovan, det är samma lika här... Han vet ju hur viktigt det är, men han har nog känt sig lite tvingad för att jag har sagt att det har varit äl-dags tidigare, blir ju inte så spontant och bra då direkt.

Tampong vågar inte jag ha nu, kör med binda även om det känns som att springa runt som en liten anka. =)

Ja, mitt första mf. Har varit gravid tidigare, men det har slutat i aborter pga olika orsaker, en gång när jag var jätteung och en gång när det var en man som misshandlade mig, hur gärna jag än vill ha barn, så är det INTE med ngn som har slagit mig. Men jag tvekade bra länge, insåg dock orimligheten att behålla det, för han hade fått reda på det på nåt sätt och då vet jag inte hur det hade gått.
    Men oj, vilket as! Vad skönt att du lämnade honom till slut, fyfan för män som misshandlar. (ja, fyfan för alla som misshandlar menar jag förstås)

Själv försökte jag få barn för några år sedan med mitt ex. Detta trots att jag kände någonstans innerst inne att det inte var rätt. Förmodligen hade jag gjort abort jag också om jag blivit gravid, han var så FRUKTANSVÄRT elak, aggressiv och manipulativ. Men som tur är blev det aldrig något barn. 
    När jag gjorde slut stal han 40 000 kr av mig och så sent som förra veckan lämnade jag in en stämning mot honom. Det blir förmodligen rättegång eller liknande innan nästa sommar. Men det jobbigaste är är att jag faktiskt fortfarande är rädd för honom. Nu när jag har stämt honom är jag faktiskt rädd att gå ute på kvällarna själv, och igår drömde jag en mardröm om honom.
    Fy fan för elaka män!
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 12:23:09 följande:
    Men shit vad läskigt att behöva gå runt och vara rädd att någon ska komma fram och hoppa på en helt plötsligt!
    Man glömmer ofta hur lyckligt lottad man är och skapar istället STORA problem av det som finns att skapa problem av. Skönt för dig att du lämnade honom! Och hoppas du vinner rättegången och får tillbaka dina pengar! Med ränta och kompensation för sveda och värk därtill!

Alicia
    Ja, det tror jag att jag gör. jag har mycket bevis som talar för min fördel.
    Fast haha, jag kan inte sluta tänka på hur GÖTT det hade känts att gå till rättegången och vara höggravid. Men då får jag nog se till att plussa snart....
  • sugarrush

Jag har hållit mig ifrån facebook bra länge nu. För jag orkar inte med alla jävla bebisbilder och ultraljudshejarop och skit! Idag gick jag in och såg att syrran uppdaterat med att berätta om sin graviditet, och alla gratulerar förstås... åh vad jag är avundsjuk! Fan vad jag är bitter och ledsen fortfarande.
    Kommer det här nånsin försvinna?

• sugarrush
    SoMa72 skrev 2010-11-18 16:25:34 följande:
    Ja gumman, så fort du plussar och pyret håller sig kvar, det blir snart ska du se! Hjärta 
    Man kan bli galen för mindre och det är sååå svårt att inte bryta ihop när släkt och vänner blir gravida och man själv bara får minus eller mf...

Stor kram!
    Ja, man får hoppas att man slutar vara så himla ledsen någon gång, så att man kan vara den vän man faktiskt VILL vara, och kunna glädjas med andra. Nu vill jag bara gömma mig i en kokong och gråta.
    PMS, here we come!
  • sugarrush
    Bellas7 skrev 2010-11-18 16:44:32 följande:

Jag har börjat på hormonbehandling i går så jag ska på vul, mån nästa vecka och hoppas då att mina äggblåsor är på gång igen.
    Fasen vad det e jobbigt att bara vänta på pluss..igen..
    och jag håller med visst fasen e det jobbigt när alla är gravida runt omkring en, bittar japp totalt. Jag har varit så bitter de sista tre månaderna att jag inte mått så bra, vägrat träffa min mans familj för hans bror ska ha barn nu i mars. Samma dag vi kom hem från sjukhuset efter missfallet som ingen visste om berättade de den stora fina glada nyheten att de skulle ha barn och att de var i vecka 14.

Så nu känns det som att jag måste släppa det och vara lycklig för deras skull. Fast jag retar mig. Annars tror jag inte att jag blir med barn själv. :(

Precis så är det ju! Min sambos bror ska ha barn 5 dagar efter vårt första var beräknade (som blev mf). Min syster ska ha barn en dryg månad innan vårt andra var beräknat (som blev ma). 

Man vill ju liksom vägra träffa dem, men jag är rädd att det kan straffa sig i längden, att man förlorar dem som vänner. För de förstår ju inte varför man drar sig undan - har man inte gått igenom missfall så förstår man faktiskt inte. Och då kan de ta illa upp på ett sätt som de inte gjort om de förstått.

Antingen så får man vara ärlig om vad som hänt så de förstår varför man reagerar som man gör, eller så får man försöka vara glad som vanligt och låtsas som det regner (vilket är svårt). Jag har försökt det förstnämnda med mina syster, men hon blev bara förbannad och tyckte jag förstörde hennes graviditet....kul!

Och precis som du säger, man blir ju inte mer gravid för det, lika bra att FÖRSÖKA vara positiv, även om det känns helvetes-omöjligt emellanåt.

SoMa, låter skönt att somna i soffan. Det här vintermörkret suger verkligen musten ur en! Kolsvart redan nu, det känns som om dagen är slut innan man ens kommit hem från jobbet!
  • sugarrush
    Bellas7 skrev 2010-11-18 16:44:32 följande:

Jag har börjat på hormonbehandling i går så jag ska på vul, mån nästa vecka och hoppas då att mina äggblåsor är på gång igen.

Vad bra att du fått hjälp! Är det enbart hormonstimulering du får eller gör ni IVF?
  • sugarrush

Tänk inte på BF, tänk på att det är superpositivt att du vill hem och sova i soffan.... det kan betyda GRAVIDITET!!!!
    En julibebis blir det isåfall!
    Fasen vad najs!

• sugarrush

Bra, lova det!
    Själv är jag sugen på att dränka mina sorger i en halvflaska periquita , men vågar inte innan mensen behagar dyka upp.

• sugarrush

Alltså, jag har lite konstig smak i munnen. Kan det vara för att har tryckt i mig tre after eight? Eller kan det betyda något annat? Hmmm... *funderar*

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3