• Myra

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79: beklagar, så ledsen för din skull.

• Myra
    sugarrush skrev 2010-09-01 16:46:30 följande:
    En variant heter Apiforce och finns på hälsokost och endel nätbutiker. Finns ett antal här på FL som blivit gravida när de använt det, sök på det vetja! (Fast för mig funkade det inte, för mig blev bara cykeln förskjuten)
    peking royal jelly innehåller myyyycket mera bidrottninggele. åt det för längesen och fick bättre cykel tyckte jag. Kan vara svårt att få tag på men går att beställa på nätet. finns för 1000 och 2000mg. Apiforce innehåller 100 bara. Jag fick äta ett par månader innan kroppen hade byggt upp ett lager och jag kunde börja se ngn skillnad.
    Apiforce är i tablette medans peing royal jelly dricker man... bläää men bara att hålla för näsan..;)
  • Myra
    FruW skrev 2010-09-01 21:05:05 följande:
    MCT - har tänkt på dig hela dagen!! Är äntligen hemma, o så får jag se detta... Är så ledsen för er skull!!! Gråter MF suger verkligen!!!

Det du KAN försöka trösta dig med är precis som de andra tidigare har skrivit, nu när ditt mf är så tidigt så kommer kroppen säkert igång snabbare! Jag har ju gått som längst till v 6, men fått äl varje gång månden efter och mensen precis som vanligt.. Vilket är jätteskönt!!

Och som sagt - enligt statistiken är det endast 1 % av fertila par som får 3 mf eller fler - och jag är ju en av dem så vad är oddsen för dig Flört Ta vad du behöver mot smärtan, ta vad du behöver mot sorgen... När du är redo finns vi här för dig!!

Massa massa kramar Hjärta

Ps, låt bli tampongen, kör med binda istället! Har hört att man har ökad risk för infektioner vid mf, och tamponger innebär ju just detta.. Bättre att låta det blöda ut i en binda

PS - lite ego - äntligen fullt utslag på äl-testerna. Starkt streck på testlagrets sticka och glada gubben på cb digital Glad
    Bara  kör så det ryker med mannan där hemma nu ett par dagar..;) Se nu till att grannarna klagar av allt gungande..:) här hejjas det på för full.
  • Myra

hej tjejer!

Pancake: känner också lite depp, har haft min riktiga mens sen mf. Tyckte jag fick tillräckligt start utslag på äl testet. BIM till slutet av helgen.
    Tiden går så sakta, skit rädd för att testa. Känner lite då och då små spänningar i magen, ingen halsbränna på flera dagar. Inga ömma tuttisar. Tror inte det blir ngt den här gången..:(
    var nog ingen riktig äl, streckan var nog inte tillräckligt starka.
    Vill ju så att det blir något.
    Tiden får utvisa

• Myra

Mct79: vad bra att företagsläkaren ringt och frågar hur du mår. Det är bra att alla prover tas så man kan utesluta allt sen.

Muffe: Säger som alla andra, Kniiiiiip. Hållar alla mina tummar och tår att det inte är något nu. Kram

Pancake: Tänk vad vi går och väntar hela cykeln. Först längtar vi efter äl i 2v och sen på BIM i 2 veckor och sen börjas det om igen om det inte blir något. Fyyy vad det tar på oss att hålla på så hela tiden.

För mig så kom mensen bara så där utan att jag märkte något. Hade beräknad BIM i helgen. Kände inget alls att den var på väg. Dom spänningar jag kände i magen var inga mensen är på väg känningar. Men det är inte första gången den kommer utan att jag märker det. Man blir så sur när upptäcker mensen på toa.
    Ja ja får se det possitivt att den kom av sig själv. var lite orolig att den skulle börja strula. Så nu kan man kanske ta pergotime den här gången. Förra gången mensen kom själv och jag tog pergotime så plussande jag..:) första gången jag tog pergotime så gick det inte bra, men då tror jag att jag satt igång mensen med provera. (haft strulig mens)

• Myra

Godmorgon!

Muffe: vad tråkigt, beklagar.

Min 2:a mense efter mf som kom  i torsdags, det blöder så fasen. Vaknat 2 nätter att jag blöder igenom både binda och tampong. När jag fick missfallet så kom det blodklumpar. Nu kommer det lite små blodklumpar också, alltså intre stora men jag brukar inte ha så vid mens. Innan mens så kände jag lite spänningar i nedre delen av magen, nu har jag känt lite små hugg i sidorna som man känner vid äl.
    Jag fattar noll. Kan det fortfarande var rester efter mf? fick mf i v 7. Tycker det borde vara konstigt om det fortfande är rester kvar. Funderar på om jag ska ta en kur pergotime nu på dag 5.
    Hur har det varit för er med eran mens efter mf.
    Önskar er alla en trevlig Lördag.

Stor kram på er alla

• Myra

Hej tjejer!

Har någon av er här inne erfarenhet av pergotime? Tänkte jag skulle ta det ingen och det är dag 5 i morgon.
    Mest nyfiken hur det gått för er med pergotime efter missfall.

• Myra
    LillaMy och Annica P: tack för svaret. Tog ni enkedos eller dubbeldos?
    Jag blev inte gravid på första fösöket med enkeldos pergo men då tror jag att jag satt igång mensen med provera. Andra gången så kom mensen av sig själv och jag tog pergo och blev gravid som sen blev mf. Har fått igång mensen efter mf och är inne på andra mensen. Tänkte ta pergo i morgon när jag är på dag 5.
    Lilla My: blev du gravid första gången med pergotime?
    Annica P: hur många kurer har du ätit? Märkte du om det var lättare eller svårare med att få äl med pergo före eller efter mf? Kanske låter som en konstig fråga men man letar efter alla hopp man kan för att man ska lyckas. Det jag har i åtankarna är att det ofta är lättare att bli gravid när man fått mf för kroppen är förberätt på att vara gravid. Fick höra det från en som jobbade på en fertilitetsklinik.
    Så Ni som fått mf nyss här innen, ge inte upp ni har större chanser nu att bli gravid. Jag fick min första äl 1,5v efter att klumpen kom ut och ca 2v efter första blödningen. Sen fick jag en ny äl efter yttlerligare 2 v efter första äl. Väldigt ovanligt med man kan få så. Så Annica P ge inte upp du kommer att få dtt plus snart ska du se.:)

Angående nackdelar med pergotime. jag har ätit lite provera för jag har haft problem med mens som hållit på i upp till 9v och sen för att få igång den när den inte velat komma igång efter långt uppehåll. Sen så har jag ätit 2 enkelkurer pergotime med ett par månaders mellanrum. Provera är hormoner och även pergotime. Jag har inte hört om ngn nackdel men jag tycker jag fått lite mera längre tunna hårstrån på hakan. Jätte pinsamt men även om dom är tunna och knappt syns så är det inte så skoj och jag drar bort dom. Jag tror att det beror på extra hormonerna jag ätit.
  • Myra
    LillaMy3 skrev 2010-09-05 19:13:00 följande:
    För nästan exakt två år sen åt jag min första kur pergo, en dubbel. Fick äl ca dag 16-20 någon gång och har nu en son på 16 mnd.

Sen har vi försökt med syskon sen i januari i år.
    Tar dubbelkur. Blev gravid på tredje, men mf. Fått äl mkt senare än när sonen blev till.

Har för övrigt vääääldigt sällan egen mens. Inte ens en gång i året när jag provat vara utan p-piller.

Har också hört att man har lättare att bli gravid efter ett mf. Hormonnivåerna i kroppen skall vara mer förberedda på en ny graviditet har jag hört teorier om.
    Ja det är bökigt när man inte har mens och det försvårar väldigt. Har inte du fått äta provera?
    jag är så glad att jag fick igång mensen efter missfallet, var så säker på att det skulle strula. Undra hur länge den där lättheten att bli gravid efter mf? 1 menscykel eller 2?
  • Myra
    MCT79 skrev 2010-09-05 19:46:02 följande:
    Godkväller... förhoppning om att blödningen snart är slut här... drar och spänner i äggstockarna.. hoppas på äl snart igen!

Äter min rosenrot och från i morgon tror jag äl-stickorna åker fram... nu jeklar.
    Ohh dags för äl för dig. Ohh vad spännande. Du vet att det är så många som blivit gravids direkt och inte fått någon mens mellan. Bara hoppas på gubben där hemma nu..;) här hejjas det på av bara den..:)
  • Myra

Ohh panik. Ska ju lämna blodprov till sofiahemmet för kolla hormoner mm.
    Jag hade helt fått för mig att det är på dag 5. Blandade ihop dagarna eftersom man tar pergotime på dag 5.
    men det är ju på dag 3 man tar proverna. om det infaller en helg så ska man ta dag 2-4. i morgon är det dag 5.
    Hur ska jag göra, ska jag ta provet endå eller blir det helt fel? vet att jag fick mens väldigt sent til torsdags. Såg det när jag skulle hem från jobbet vid 17 tiden. Kan det göra skillnad så jag kan ta provet endå?
    Ohhh vad frustrerad jag blir, vill ju inte vänta en cykel till, vet ju inte om mensen strular. Har tid till sofiahemmet i slutet av oktober.
    Har så svårt att ringa från jobbet men måste nog ringa endå. Dom vill att man tar provet mellan 10-12 på dagen.
    *suck* vad trött man blir på sig själv.
    Vad tror ni?

• Myra

Annica P: har dom kolla upp alla dina mf, varför du får det`?
    Ja pergotime verkar olika på alla.
    Hört flera som lyckats bli gravid direkt efter mf så det är bara att hålla tummarna för alla.

Försökte leta efter mina pergotime här hemma, vet att jag har 2 kurer någonstans. Är på dag 5 idag så jag måste börja idag. Det är så jäkal typiskt, hittade inte dom där jäkla tabletterna. Var så säker på att jag lagt dom på ett ställe men dom ligger inte där. Har nästan rivit upp hela lägenheten för att leta. jag var så super stressad över att jag inte hittade dom igår. SÅ jäkla typiskt.
    Måste ringa läkaren och fråga om han kan skriva ut nya. vanlig gyn får tydligen inte skriva ut så många ggr och han har redan skrivit ut alla ggr så jag hoppas han kan skriva ut igen endå.  sen även ringa om blodprovet också. Jag som ahr så svårt att ringa på jobbet. *suck*

Ahhhhh varför händer allt det här för mig.

• Myra

ohh vilken lättnad. Ringde läkaren och han skrev ut nya pergotime för mig. Så jag kan börja äta dom idag. Trodde det var kört och att inte kunde skriva ut flera. Nu jäklar ska det bakas bullar..;)

Annica P: Hoppas verkligen att du blir gravid snart och slipper flera mf, du har haft tillräckligt så nu får det vara nog med mf för dig.

MCT79: Nää det kommer inte ta flera v för dig att få äl, du kommer att få det inom någon vecka. Jag fick äl 1,5 v efter mf och jag blödde 1 vecka efter så dt var bara blödnings fritt ett par dagar innan jag fick första äl.
    Var redo med äl stickor så du vet och har koll. Jag testade även med grav stickor så jag visste när hcg försvan n i kroppen efter mf.

• Myra
    MCT79 skrev 2010-09-06 13:35:16 följande:
    Börjde med mina äl-stickor idag, så jag har koll.. det ska inte få smita förbi nån äl obemärkt så länge jag får bestämma... ;)
    Det är bra, så kommer jag också göra. Inget ska få smita förbi när man väntar på guldäggen...;) hållar alla tummar för dig.
  • Myra

Hur kan man ha sådan jäkla otur..... det är kanske inte meningen att man ska bli gravid.
    Efter alla turer med missat blodprov och inte hittat pergotime som jag sen lycklades få ett nytt recept på idag.
    Trodde allt var räddat och jag var så glad och hoppfull.
    Trallar iväg glatt till apoteket efter jobbet. Blev snabbt fråntaget min glädje. Pergotime är restnoterat till 20:e september och har varit slut i flera månader.
    Hur i helvete kan det bli så här. Försökte gå till andra apoteket men det är slut i hela stockholm troligen i hela landet eftersom leverantören inte ens har det inne.
    Så det var bara hem och fösöka vända upp och ner på hemmet igen. Har grävt lite men inte hittat det än.
    Kan inte fatta att det bara försvinner i ett hem sådär.
    Nu skulle jag allt vilja vara lite synsk och veta var det ligger för jag håller på att tappa förståndet. Jag var så jäkla säker att det låg på ett ställe, minns varför jag la det just där också.

Så suuuuuuurt

• Myra

Hej!
    Behöver lite råd och hjälp angående ägglossning. 

Mannen åkte bort i Fredags em och jag visste att jag troligen skulle få äl Fred eller Lörd. 
    Vi fick till det Onsd, torsd och Fredag mitt på dagen innan han åkte. Fick halv svagt utslag på Torsdag, lite starkare på Fredagen och fullt utslag på Lördag morgon och max idag söndag. Kände av kraftigt från äggstockarna på fredagen, högg ordentligt. Nästan så man stöndade till av smärta och vek sig dubbel. Vet inte om det är på gång med ägglossningen när man känner av dom eller om äggen börjar släppa då. 
    Nu är frågan om vi hann få till det i tid för att lyckas bli gravid, vad tror ni? Enligt instruktionerna så ska ju ägget släppa 24-48h efter max utslag på äl stickan. Sen att spermierna kan klara sig upp till 5 dygn efter sex. Men eftersom jag kände så kraftig i äggstockarna redan på fredagen em  innan testat gav max på Lördagen. 

Letar efter lite hopp i väntan på  2 evighetsveckor innan man kan testa med ett gravtest.  

• Myra
    acure skrev 2013-07-14 13:14:53 följande:
    Myra: när kommer maken hem? Om han kommer hem idag eller imorgon skulle jag köra på då också eftersom ägget tar ett tag på sig att åka från äggledaren...
    Tyvärr träffas inte vi förrän om 1v då är det försent. Får hoppas på att han har super spermier som klarar sig länge.;) Vi har gjort fertilitetsbehandlingar och IVF så han har lämnat test på sina kompisar och fick ett bra resultat så får hoppas på det. 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3