Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

ändrar lite enligt FF så den 25 men brukar ha en 28 dagars cykel...

BIM AUGUSTI 

20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011
  • mallanis

Sugar - grattis och hoppas på ännu tydligare i morgon! Stickande är bra så har iaf jag känt vid mina graviditeter!

Mimmi- Helt inne på din linje får jag barn så kommer jag inte vänta några år innan jag börjar jobba på tvåan. Man vet ju aldrig om det tar lång tid eller aldrig tar sig igen.

MCT- japp bara gröna gubbar hädanefter!! grönt grönt grönt!!!

• mallanis

Muffe- Jag förstår också allt för väl hur du känner dig! Kämpa på och försöka att ha det kul om inte annat för att du själv ska orka det är så jobbigt när man bara tänker på mf-äl-bim-andra gravida.  

Sugarrush- ja det är ju inte helt ovanligt att man får lite blödningar vid de tillfällen man skulle haft mens! Håller tummarna nu!!!

• mallanis

MCT- de gånger jag blivit gravid har mitt humör varit helt för ......  Bägge gånger hade vi antingen storgrälat eller att jag tokgrät och visste inte riktigt varför jag var sån. Så jag skulle sett det som gravidteckan ;)

Alica- Håller tummarna för att det är mer positivt än vad du vågar hoppas!

Muffe bra att du kämpade på i helgen!

Ego- har haft molvärk men tycker nu att det börjar likna de känningar jag brukar ha innan mens =( jajjja han tända hoppet lite...dumt!  

• mallanis
    Pancakes skrev 2010-08-23 09:19:43 följande:
    Låter som en sund inställning Alicia! Det måste vara supersvårt att inte börja hoppas! Oavsett vilket så kommer det bli skönt att få det där VUL:et så att du får ett "avslut" på något sätt och kan gå vidare! Om du i det värsta av dina scenarion mot förmodan skulle behöva skrapas så kommer du få göra det fort. Alternativt ta Cytotec och försöka driva ut det sista. Jag slapp skrapas, fick ta Cytotec i två omgångar istället och det funkade bra och slutade blöda direkt efter i stort sett.
    Jag fick också cytotec och andra tabletter i två omgångar men fick ändå skrapas. Hamnar jag i den situationen igen så kommer jag välja skrapning direkt! Cytotecen tyckte jag inte om!
  • mallanis
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 10:02:15 följande:
    Nehe, Vad var det inte tyckte om? Hur reatgerar man? Har ingen aning om vad det är för något?
    Muffe80 skrev 2010-08-23 09:55:48 följande:
    Jaha, nu är kanske bim-dagen inne men tror mer på imorgon...

Vet inte när jag hade äl men fick utslag både den 8 och 9/8, när tror ni äl var då?

Hade sist 14 dagar efter äl, då kom mensen... så det är idag eller imorgon. Inget ont på flera dagar, mensvärken är som borta men den kommer väl snart här på jobbet....

flytningar har jag, så det känns som mensen är på gång....
    Stegrar man två dagar säger de att man har äl inom 12 timmar efter senaste stickan.
    Jag fick cytotec när jag hade ma i v 10.  Så jag hade nog mer att blöda ut också iof! Men Jag har aldrig varit med om att blöda så mycket 2 bindor räckte inte lång jag blödde nog två bindor från sängen till toaletten. =( blödningen kom så häftigt att jag svetten lackade och jag svimmade till på toalettstolen. och inte helt smärtfritt trots starka tabletter.  tyckte verkligen att jag blödde massor men vid koll hade inte allt kommit ut och fick tabletter igen. Blödde mer och sen på kollen så konstaterades det att det fanns kvar så det blev ändå skrapning. så jag var hemma i 2 veckor och blödde och sen fick jag ändå skrapas. Men jag fick ett mf  (v 7 nånting)nyss och då blödde jag lite innan och fick då tabletter (inte cytotec) och då var det inte så mycket kvar att blöda ut och då var det en annan sak. Men skulle jag få mf/ma igen fram mot v 10 så väljer jag skrapning. Min läkare sa att det var ytterst ovanligt att man får någon infektion efter skrapning och att med dagens metoder så skulle det inte innebära några risker för framtida graviditeter. Men sjukvården ser ju gärna att man tar tabletterna enkelt för dem man behöver inte operation och det är ju alltid en "risk " med att sövas...
    oj va långt Förvånad sorry
  • mallanis
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 11:27:18 följande:
    Men näe, hörni, nu skrämmer ni livet ur mig! Cytotec låter ju sådär, ungefär som när jag gjorde en medicinsk abort i unga år. Kan det vara samma medicin kanske?
    Och skrapning?? Jag är LIVRÄDD för att sövas, det här hade jag inte alls med i planerna! FY, vad orolig jag blev nu!

Alicia
    Näe förlåt det var bara min historia! Har du blött innan och vilken vecka var du i?

Japp det var säkert cytotec du fick då tidigare! Jag var ju i v 10 och kroppen hade inte fattat att embryot var dött så min kropp fortsatte som att jag var gravid så det var mycket som skulle ut i mitt fall. Jag har blivit sövd tidigare och är inte rädd för det,  jag vakanade och allt var klart - jag tyckte det var skönt!

Har du inte gått så länge så pröva gärna då med cytotecen är det inte mycket som ska ut så går det säkert bra OM du nu kommer att behöva det du kanske får ett positivt besked!!
  • mallanis
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 12:17:34 följande:
    Ok, det vill jag nog inte uppleva hemma. Hade så ont att jag hamnade i någon slags dvala och ssk fick ge mig smärtlindrande intravenöst. Hela den dagen fick man stanna på sjukhuset och jag kom knappt ihåg någonting när jag kom hem. Men när jag väl "vaknade till" så mådde jag jättebra!

Fostret mättes till 6+4 dagen då jag fick mf.

Alicia
    Jag fick erbjudandet att stanna på sjukhuset när jag tog tabletterna men trodde nog att det skulle funka bra hemma. =/
    Om du är rädd för att bli sövd så är ju cytotecen bättre om du ens behöver ytterligare åtgärder kanske är det redan klart? Vid mitt senaste mf så tyckte jag att jag inte blödde så där mycket alls så då funkade tabletter.

Ursäkta igen det var inte min mening att skrämma upp dig men jag personligen gillar inte cytotecén!

Jana- Jag har tagit äl tester och tempat. Tempningen tycker jag är kanon men det kan ju vara bra att komplettera med äl tester, det är inte alltid så himla lätt det där med flytningarna tycker jag. Jag har köpt äl tester från nätet och då blir priset mycket bättre. det är ju så att man inte vet hundra heller med äl-test om ett ägg släppt men via tempmetoden så kan man ju fastställa att den har skett! Åh du är ju du urduktig om du kört tempmetoden så länge, va bra då kanske man kan få fråga lite, jag är bara inne på månad 2 med tempning nämligen.

åhh sitter här med molvärk men den är så snarlik det jag brukar känna innan mens men mer ihärdig......åhhh vad man hoppas!
  • mallanis
    mariatösen skrev 2010-08-23 12:58:46 följande:
    Tog 4 st. cytotek vaginalt kl 11.48 idag. Samt 2 x volatareen och 2 x alvdedon. Känner mig ytterst snurrig, men ingen värk, inga blödningar. När kommer det igång? Känner mig säker på att det inte har någon verkan på mig?
    46 år snart, då biter väl inget sånt längre? Gahhh!
    Ja visst blir man besviken när man har gått och burit på det i flera veckor och trott att det är något!
    Jag tog först 2 (har jag för mig) och sen 2 till vid 18 tiden. Det hände inget förrän vid 4 tiden på morgonen men då kom det ordentligt!  Men som allt annat det är naturligt att tiden det tar innan det sätter igång varieriar. Det kommer nog säkert ska du se, ta hand om dig!

Alica 72 - jo ungefär men det känns mest på vänster sida och det är på v-sida jag brukar få mensvärk så jag intalar mig att det är det jag känner....Jag är på dag 23 idag så det borde vara försent att det är ägget som fäster så det är nog mensvärk men det är så ihållande.
  • mallanis
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 14:26:26 följande:
    Visst är det för sent för ägget att fästa nu, jag menade att jag hade så FRÅN att ägget fäste och framåt.

Alicia
    ahh, Jag tänkte iom att du nämnde nidis =)  att du menade att det jag känner nu kanske var att ägget fastnade. Nu är jag med!  Men kände du mer på en sida?  När jag blivit gravid tidigare så tycker jag att jag inte har kunna känna det på någon sida utan att det har molat lite överallt.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3