Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jäklars vilken lång mens man fick nu då! Jag brukar ha 3-4 dagar vanligtvis, nu blöder jag fortfarande efter 7 dagar!
    Hade ni en extralång mens efter era missfall? Betyder det att det fortfarande fanns rester i livmodern som behövde komma ut?

• sugarrush
    MelikaH skrev 2010-11-01 09:09:03 följande:
    Min ¨riktiga¨ mens jag fick efter mitt MA varade i sju dagar men de sista dagarna var det mer rosa.
    Men min mens har nästan alltid varat i sju dagar även innan MA.
    Jag tror inte att det är något, kanske bara bra att du blöder och blir helt ¨ren¨ ?! 
    Ja, det verkar ju rimligt att det vore så. Att jag haft rester kvar i livmodern verkar ju logiskt med tanke på att mina graviditetstest har pendlat lite och inte blivit helt vita förutom någon dag då och då.
    Ska bli intressant att göra ett gravtest nu efter mensen, man får hoppas att alla hormoner är puts väck då!

Ett annat alternativ är att jag blev gravid igen men fick ett supertidigt missfall, och att det är därför mensen är ovanligt långdragen.... Hoppas inte så är fallet.

MCT: Vad spännande, då vet du ju att ÄL har varit, minst en gång den här månaden! Hoppas nu att det tar sig! 
  • sugarrush

Usch mimmi, jag vet hur det känns....jag hatar också att vänta, jag har verkligen avskytt att vänt ut den här evighetsmensen. Nu verkar det avta igen, men det gjorde det förra veckan också, och så drog det igång igen.. har kommit ut massor av klumpar och koagel och sånt (sorry för detaljerna), så jag tror det var mycket kvar från missfallet. Men NU hoppas jag att det är slut och jag tror att hormonerna är nere på noll, ÄNTLIGEN!

Vet du, jag har märkt av några trevliga saker man kan tänka på nu när man inte är gravid. Jag vet inte hur det var med dig, men jag fick sjukt mycket finnar av hormonerna. Äckliga stora pormaskar överallt, spelade ingen roll hur mycket jag tvättade och hade mig. Men nu, nu har jag inte en enda finne!
    När jag var gravid gick jag upp i vikt och blev plufsig. Nu är jag smal igen!
    Håret var jättefett hela tiden när jag var gravid också, nu är det normalt, och vad skönt det är. Så ur ett rent fåfängt perspektiv är det värsta nederlaget för mig att vara på smällen.
    Oj vad ytlig jag låter, men man får vara glad över det lilla...!

Nu ska jag NJUTA av en folköl! Man får passa på medans man kan!
    Tjohej!

• sugarrush

Mimmi, idag känner jag mig sådär svag som du skrev om häromdagen. Vill bara gråta.
    Varför kan man inte bara få vara gravid, är det verkligen för mycket begärt? Varför kan man inte få behålla sina bebisar? Känns jobbigt med sambon också, jag undrar vart passionen tog vägen. Lätt-irriterad är jag också.
    Nej, idag känns allt hopplöst och tungt och jag hoppas det vänder snart.

• sugarrush

Röntgensyrran: åh vad tufft för dig! Förstod i den andra tråden för ett tag sedan att något gått på tok.
    Tänker på dig och skickar en kram! Men vad härligt att höra att bebisen mår bra. Du kommer bli en toppenmamma!

Ego: Jag tror jag är på gång att lossa lite ägg här, stickan var jättestark, nästan positiv, idag. Dock blöder jag lite fortfarande och har lite koagel varje dag...suck! Hoppas man kan bli gravid ändå.

• sugarrush

Hej Miraclee... eller Sofy... Kul att höra från dig oavsett namn.. men jobbigt att du mår dåligt. Hoppas det löser sig snart. Är du sjukskriven eller lyckas du plugga/jobba?

Happiest, välkommen hit! Jag brukar få glad gubbe/positivt typ dagen innan ÄL-värken kommer, så jag har alltid trott att jag får min värk precis när ägget släpper.

Men igår hände något coolt, jag fick positivt både på sticka och på clearblues ÄL-sticka. Och redan en timme senare gjorde det plötsligt SKIT-ONT i äggstocken på vänster sida, jag kunde varken gå eller stå eller sitta! Ingen tvekan om att det var ägglossning som skedde. (Smärtan släppte några timmar senare, men jag tror aldrig jag haft så stark smärta någonsin vid ÄL.)

Hoppas fasen det tar sig nu då, jag lyckades iallafall förföra mannen både igår morse och idag på eftermiddagen (han var lite motvillig men jag lyckades förhandla med att följa med honom till IKEA om han klädde av sig naken ). Nu börjar två spännande veckor, och jag ska äta MASSOR av ostar och rått kött den här veckan, vem vet när man får sluta upp med sånt...!

Puss på er underbara tjejer!

• sugarrush

Tack LillaMy och Pilgrimmen.
    Heja heja MCT! Har du testat förresten? Tänk om det ligger lite hcg där och bara väntar på att få visa sig...

• sugarrush

Härligt MCT, grattis! Underbart att höra! Du ska se att det går kanon nästa gång!

• sugarrush

MCT: Så tidigt blir det nog inget plus ifall du inte fått det tidigare på BIM-4. 
    Kolla om några dagar igen vetja!
    Jo, en annan fråga också, hur övertygade du läkarna om att få progesteron? Jag ska träffa min läkare nästa vecka, vill så gärna få det utskrivet!

• sugarrush
    MCT79 skrev 2010-11-08 13:31:32 följande:
    Jag sa inget alls.. han diskuterade med mig fram och tillbaka och sa att nästa gång jag plussade skulle jag ringa så skulle jag få recept på det... sen ändrade han sig och gav mig receptet direkt ifall jag skulle plussa en helg eller så.. så jag kunde börja direkt. Så det var på hans initiativ och inrådan.
    Läkarna verkar väldigt olika på den här frågan har jag fått intrycket av... jag hoppas dina är välvilligt inställda också Sugar!
    Ja det hoppas jag också. En vecka kvar tills jag kan börja testa och då hoppas jag att jag lyckats tjata mig till ett proggis-recept! Såhär i BIM-väntartider har jag bokat in mig på massor av aktiviteter så jag har annat att tänka på. En hel del träning har jag inlett och det får mig att känna mig riktigt duktig! Jag har nämligen fått så ont i ryggen av allt sängliggande i samband med missfallen, och träning är det enda som hjälper.
    Som bonus, utöver att slippa ryggvärk, tänkte jag att jag ska vara i jävligt bra form nästa gång jag blir gravid. Gravid och SNYGG ska jag fan bli, haha! En MILF!
    pixerpie skrev 2010-11-08 18:58:17 följande:
    JA DU.... Inget plus ingen mens... Testade i lördags... neg,neg.... Känns som om jag bara vill att menshelvetet ska komma igång... Kan nog vara så min äl kom senare... Har ingen aning... SUCK!!

Härligt du fått bra provsvar, är ju alltid något, har ju vi också men blir ju iaf inget... Progesteron låter bra...
    Fan Pixan, det där är inget kul, alla har vi varit där. Det SUGER!
    Men jag säger som alla alltid säger i de här lägena: det är INTE kört förrän mensen kommer på riktigt! Ge inte upp hoppet! Ta ett test imorrn igen vetja, jag håller tummar och tår för dig! Stor kram!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3