Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Åh vilka underbart fina test här i tråden. Man blir ju alldeles varm och glad i hjärtat för er skull.
    Hoppas man får joina er snart!

Här är testen lite mysko:
    I onsdags fick jag ett positivt äl-test men ett negativt gravtest. Sen kände jag äl-värk på torsdagen och jag var säker på att det var äl på g. I fredags var både gravtest och äl-test helt supernegativa så jag antog att äl var passerad.
    Men så idag får jag supernegativt gravtest men positivt på äl-testet igen! Konstigt! Någon smart som kan gissa sig till vad det betyder?

Min teori är att det kanske var pyttelite hcg kvar i kroppen i onsdags (och det var det som visade sig på äl-testet.) Och att ÄL är på gång nu istället. Men varför kände jag då äl-värk i torsdags...?
    Jaja, vi har sexat på både i torsdags och idag så det borde väl funka i vilket fall. Och nu har päronen åkt hem från sitt besök så nu kan vi sexa massor...NAJS

Kram på er tjejer, hoppas ni har en härlig helg!

• sugarrush

Pilgrimmen: Du ska se att det går bra. Visst är de första veckorna mest nervösa, innan man passerat då man hade missfall sist och då man vet hur pissigt det är att få missfall, det är ju superorättvist om man får vara med om det igen. Men jag tror på dig, det är verkligen er tur nu! Vi håller alla tummarna!

Mimmi: Nej, har inte märkt några flytningar, eller ja, inte mer än förra veckan iallafall. Tyckte det var endel innan helgen men jag brukar inte ha överdrivet mkt äl-flytningar annars så det käns inte riktigt tillförlitligt... ÅH VAD SVÅRT det är, man vill ju bara VETA! Haha, kontrollfreak, precis som du skriver...

• sugarrush

Pilgrimmen: Det är ju väldigt tydligt på din sticka att ditt hormon ökar. För några dagar sedan var det ju jättesvagt - nu är det starkt, brett och rosa! Superfint!
    Jag har själv upptäckt att clearblues streck blir mer svaga, tunna och otydliga efter ungefär en kvart. Ca 10 min efter testandet är ofta strecket som starkast, sedan går det ner, så om du tog kortet efter en stund kan det vara att det gått för lång stund efter kissandet. Sedan så tycker jag att cb är mycket mindre känsliga än stickorna, först flera dagar efter BIM har jag fått starka plus på det testet. När jag haft tydliga streck på stickan har cb knappt visat något alls. Så jag tror inte du behöver oroa dig, skit i cb och njut av det andra testet som ser så superduperfint ut!

Jag har faktiskt ingen aning om ifall det är ÄL på g här, men jag hoppas att så är fallet. Ska testa med sticka i eftermiddag igen för att kolla. Igår blev det ett riktigt starkt streck, starkare än det någonsin var den månaden jag blev gravid senast.... och det låter ju lovande. (Och hihi, vi sexade TVÅ gånger igår. Härligt!  )

• sugarrush

Pilgrimmen: Ditt måndagstest är ju MYCKET starkare än lördagstestet ser jag nu! Härligt tjejen!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-10-18 09:11:01 följande:
    Hoppas det är ok att jag hoppar in här och skriver till er

Grattis till plus, och kul med kommande äl... spännande tider

Tyckte nyss du plussade Pancakes, tiden går snabbt!!!

Lycka till alla!
    Kul att se dig Muffe, hoppas allt går bra med lilla magen! kram på dig!
  • sugarrush

Min BM vägrade ge mig VUL tidigt när jag var gravid sist, trots ett missfall två månader innan och trots att min graviditet inte kunde dateras. Idiot! Nu ska min kurator ringa dem nästa gång och KRÄVA tidigt VUL åt mig. Om jag inte får det kommer jag byta BM.
    Men utöver det kommer jag boka lite privata VUL på olika ställen. Jag vill ha VUL i vecka 6, vecka 8, vecka 10 och vecka 12.

• sugarrush
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 09:49:47 följande:
    Men gud så dåligt av dom. Det är ju inte så svårt att bara kika så att allt ser okej ut och att det lilla hjärtat börja picka..Åhhh!!

Men är det BM man tar upp det med, om man vill ha vul? Jag skulle velat ha ett i vecka 7 typ och kolla så hjärtat kommit igång. Då kan man ju lixom få njuta resten av grav..Haha
    Ring runt till lite olika kliniker och kolla vad det kostar. Jag hittade en här i stan som tar 300 kr, och det var dit jag gick sist. Mitt VUL nämnde jag inte ens för min BM, hon var så jäkla negativ till VUL att jag sket i att ta diskussionen om att få remiss via henne.
    Pancakes skrev 2010-10-18 09:49:18 följande:
    Jag tycker mitt första är lite sent nu också engentligen. Ska gå på 8+1. Men ville inte gå för tidigt för jag ville inte riskera att hjärtat inte slår och så blir man nervös.
    Jag gick i 8+2 senaste graviditeten, och jag önskade då att jag gått tidigare, för fosret hade ju varit dött i flera veckor. Men jag ville faktiskt inte gå före vecka 7+0 för då hade det kunnat vara osäkert med hjärtslagen, precis som du skriver.
  • sugarrush

Det kommer gå jättebra för er båda. Annars ska jag äta upp min gamla hatt! (som de sade när de slog vad i de gamla kalle-anka-tidningarna)

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-10-18 10:54:49 följande:
    Tack :) Jag hoppas för din skull att du slipper äta hatten!
    Jaaadu det hoppas jag också. Men jag är så säker att jag vågar satsa!
  • sugarrush

Oj vad starkt Pilgrimmen! Snyggt!
    Pancakes , jag är säker på att det inte är någon fara... men jag vet precis hur det är att noja sig...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3