Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Ja, jag tippar på att det blir något liknanade för mig. Tycker mig se att det tar ungefär 1,5 vecka längre tid att bli av med hormonet den här gången jämfört med sist. Och sist tog det exakt 4 veckor till mensen, så om det följer någon slags logik borde mensen komma efter ca 5,5 veckor den här gången.
    Alltså OM det är ÄL borde den komma ca 3,5 veckor efter missfallet. Och det är iståfall i nästa vecka!
    Avancerad matematik det här

• sugarrush

Den här gången sade läkaren att jag skulle vänta en mens, men förra gången sade en annan läkare att det bara var att köra på, den enda anledningen att man rekommenderades att vänta var att sjukvården kunde datera graviditeten lättare då. Så ja, vi kör nog på som vanligt, jag tror att om kroppen inte är redo så blir man inte gravid helt enkelt. Vad har de sagt till dig?

• sugarrush

En liten positiv nyhet här idag: gravtestet visar NÄSTAN negativt, så nära negativt det bara kan komma... efter en kvart kom en svag, svag rosa skugga. Så japp, 2,5 vecka verkar det ta för hormonerna att försvinna.

Jag blöder fortfarande en aning brunt och lite pytteklumpar, men vi har börjat sexa här ändå.... När det är så himla lite, och inget färskt blod alls, så tror jag inte det är någon infektionsrisk.

Hur går det för er, tjejer? MCT, vilken dag skulle du til läkaren?

• sugarrush

Okej.. lite blandade krämpor alltså....
    SoMa, jag visste inte att man fick gräsallergi ställde till det såhär års... jobbigt!
    MCT, stort lycka till imorrn hos läkaren, vad skönt att du ska dit så snabbt! Det måste väl kännas som en lättnad! Bra att du slapp X också, det hade ju inte varit ngn höjdare direkt.... kommer tänka på dig imorrn!

• sugarrush

Haha, jag skriver ju som en kratta! SoMa, förhoppningsvis fattade du vad jag menade trots att min meningsbyggnad blev helt koko!

• sugarrush

Åh Pilgrimmen, jag vet precis hur det känns, fasen, varje dag känns som en vecka!
    Och så OM man får minus så blir man så hemskt besviken.... Blä!
    Försök hitta annat skoj att tänka på, några nya projekt eller någon semester att planera eller så.. (Så brukar jag göra för att stå ut.)
    När har du BIM?

• sugarrush

Samma här, kan verkligen inte se mig själv som gravid igen... Man får hoppas att man har helt fel.

Min plan är att OM det blir någon nästa gång så kommer jag boka täta kontroller privat, jag kommer att kontakta flera olika privata ultraljudskliniker så att jag kan ha ett VUL varje eller varannan vecka i början. Dessuotm kommer jag att äta 1/4 tablett albyl minor varje dag, samt gå till kuratorn varje vecka. Jag kommer vara så sjukt rädd, men jag tror det kommer kännas tryggare av att ha en utstakat schema att luta sig mot.

• sugarrush
    MelikaH skrev 2010-10-13 13:12:05 följande:
    Hej alla!

Jag undrar om man kan få tillbaka ÄL direkt efter MA?!
    Jag har rikligt med flytningar nu och jag tror att jag fick det varje gång jag skulle ha ÄL. 
    Om inte jag hade gått igenom allt det så hade nog min ÄL varit ungefär vid denna tiden.

Förstår inte riktigt?! 
    Svårt att svara på, kroppen kan likaväl ha ÄL nu som hoppa över ÄL första månaden efter MA. Fast vissa verkar ha ÄL direkt efter så det är inte alls omöjligt! Testa med stickor så vet du säkert.
  • sugarrush

Vad bra det låter MCT! Härligt att höra att det kändes bra och att de var kunniga och tog dig på allvar.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3