• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Min sambo har varit rätt cool... han blir mer rädd.. är rädd att något ska hända mig.. när vi satt och väntade igår så var han tvungen att springa och lägga i mer pengar... såklart ropade de in mig då.. han sa när han satt utanför och väntade att då blev han jätteledsen...

Jag då... ledsen såklart... men nu VET jag att det är ett mf... jag har ordentligt ont och nu blöder jag mer, en del klumpar... så... nya tag... nångång. Just nu hoppas jag bara att det här är över på några dagar så jag inte behöver gå 2½ månad som förra gången...

• MCT79

På tal om att berätta på jobbet... min förra omgång med utomkveds vet nog alla på jobbet om.. jag blev ju inlagd och hade ju ett smärtanfall på jobbet.. har varit öppen med det... å de vet att vi försöker.
    Denna gången vet 4 jobbarkompisar... de jag vet stöttar och ger mig styrka... de som är på "mitt" rum...   Min erfarenhet från förra gången är att det är skönt.. man slipper frågor, man får en förståelse..
    Inte en enda gång sedan januari har någon frågat "om inte vi ska skaffa barn"... utan alla vet att vi försöker och att det är svårt.. å jag knner mig inte utlämnad utan bara...lugn.. jag slipper frågor och därmed press...  låter det konstigt?
    På jobbet måste jag berätta rätt tidigt... iaf för de jag jobbar närmast.. för vi kommer i kontakt med patienter som fått cytostatika.. å det är ju halvbra som gravid... berättar jag så ärdet liksom okej att backa på de patienterna utan att folk tycker man är konstig eller lat.. =)

Våra föräldrar vet om förra gången såklart... denna hade vi inte hunnit berätta om.. och nu blir det ju skumt... vi får se...

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-01 08:26:13 följande:
    MCT, vad skönt att höra ifrån dig! Åh, vad jobbigt att inte få klara besked. Skönt att de tog dig på allvar i alla fall och att du fick lämna prover och fick komma tillbaka snart? Hur känner du dig och hur mår din sambo efter det här?
    Ja jätteskönt att bli tagen på allvar...
  • MCT79

Hörrni visst måste jag kunna ta Ipren nu... har låtit bli förut men panodil hjälper inte ett skit mot kramperna... :((

• MCT79

Tack alla... hoppas kroppen är tillbaka på banan igen snart! Gärna FORT!

Har börjat knapra rosenrot idag igen... här spills ingen tid. Har haft rejäla kramper på förmiddagen och blödit ut mycket... nu är det mer som vanlig mens och har klart mindre ont. Det tackar vi för!
    Jag funderar på att köra barn-albyl från äl sen.... vad tror ni om det? Kan det skada?

• MCT79

Hej tjejer!

Det här har varit en mycket icke produktiv dag måste jag säga.. har mest legat på soffan... haft ont och vara nere. Tänkte att jag tillåter mig själv det idag faktiskt...

Jag hoppas veeerkligen att det är över snart.. och att vi kommer på banan fort igen. Jag tror min sambo blev mer rädd än han först erkände för han har pratat om att lägga ner och sagt att det finns alternativ... typ adoption.. sen har vi pratat och gråtit en del och visst... ingen av oss vill ju ge upp nu... man kan inte låta rädsla styra ens liv...

Med två små. jag tror man måste fråga efter barnalbyl.. tror den heter albyl minor och att dom har den "bakom kassan"..

mimmi, ha det så skönt ikväll nu då! Cool

• MCT79

Hej hörrni.. visst är det knäppt att man inte gör nått vettigt men den tiden.. man väntar och hinner deppa... usch,.. jag m nån som jobbar med det jag gör vet att man borde fånga dagen lite mer än man gör.

Ego, hör blöder jag än... iofs inte oväntat. Ska lämna blodprover i morrn. Lite oväntat ringde läkaren från företagshälsan och frågade hur det var med mig (är sjukskriven sen en två veckor tillbaka pga jobbet, stress.... yrsel och hjärtklappning och sömnsvårigheter bland annat)... när hon fick höra att jag även fått hjärtklappning så vill hon ta lite mer prover på mig... bland annat sköldkörtelprover... tänk om det är därför jag mår som jag gör? Tänk om det var därför jag fick missfallet? Bra att det tas iaf! Så i morgon blir det mycket nålar... tur man inte är rädd för dom iaf... :)

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-02 16:09:08 följande:
    Mej oj vännen, vad jobbigt det låter med stress och hjärtklappning och yrsel! Skönt att du är hemma och tar hand om dig och bra att du får göra lite prover. Ska du tillbaka till Danderyd också och kolla att allt är ute?
    Näe ingen sån koll nämnde dom.. men jag antar att jag får veta mer vid telefonsamtalet i morgon.. Jag menar.. om det är så att HCG inte sjunkit som det ska så vill de säkert kolla mig mera.
    Vid 4+5 borde ju kroppen klara av att städa upp själv...kan man tycka. =) Ska kissa på en sticka i morgon med men min gissning är att den redan är negativ. All ömhet i brösten och så försvann på ett dygn.
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-09-02 16:08:08 följande:
    MCT- jag beklagar verkligen.
    Får se om jag kommer tillbaka och gör dig sällskap. Just nu har jag mensvärk typ och bruna flytningar, dock minimala men jag blir rädd....!!!
    Men neeej!!! Nukniper du kvinna!  Ohh jag håller alla tummar och tår för att du inte behöver komma tillbaka hit till oss igen!! *kraaaaam!*
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-09-02 16:27:02 följande:
    Jag kniper som fan vill jag lova!!! Återkommer senare med rapport... borde ju få mer flytningar mot kvällen om de är ngt på gång. Det gör onormalt ont...
    Vore jag religiös skulle jag be men du jag tror jag svär lite i lämplig riktning istället... och så tänker jag varma tankar åt ditt håll! 

*kraaaaam*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3