Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

färnik skrev 2010-07-20 10:47:20 följande:
    Jag har rint fertilitetsmottagningen nu direkt efter testet, men de hade inte fått svaren på mina senaste prover ännu. Nu ville jag ju verkligen veta om de hittat ngt fel!  Sköterskan skulle prata med läkaren, och återkomma... Fasen, och gubben som inte tagit sina senaste prover ännu, måste nog skicka iväg honom till vårdcentralen....

Shit, jag är livrädd nu, är alldeles skakig. För hur ska det kunna få bra den här gången, när det gått så dåligt innan!? Obestämd
    Jag har nog missat men vet att du haft många missfall i alla fall, men de har altså inte hittat ngn orsak till detta?
    Äter du ngn speciell medicin för missfallen? Har hört att det finns ngt man kan äta!

Klart det kommer gå bra denna gång, har du alltid fått väldigt tidiga missfall?
  • Muffe80
    färnik skrev 2010-07-20 11:18:29 följande:
    Inte än så länge nej, men de har väl inte hunnit gå igenom allt heller, utredningen är inte klar. Mina missfall har varit i v 7, 8 och 11. Så de hör ju till tidiga, om än inte väldigt tidiga...

Jag äter prednisolon, albyl och extra folsyra. Hoppas det kan tänkas göra någon nytta...
    eller så skippar du att äta tillskott osv denna gång så kanske det går vägen?

sist jag fick missfall tänker jag om det kunde vara folsyran som orsakade det?
  • Muffe80

ok ja det låter ju klokt faktiskt!

Läste också nu att folsyra minskar risken, så det ska jag fortsätta äta!

• Muffe80

Det var jag som frågade när ägget släpper.. men oj, så stort alltså. Trodde jag inte!

Jag vet inte om jag fattar detta riktigt... när jag fick missfall kom det ju ut en klump som var stor som ca 2 cm, var det ägget eller var det hinnsäcken?

• Muffe80

OK, tack! :)

För det som kom ut i mitt missfall såg ju ut som en tom säck, men det var ju hinnsäcken förstås.
    Däri låg ngt litet som såg ut som en svart prick med en svans, kanske max 7 mm lång, tror ni det var lilla fostret?
    Det svarta, är det hjärnan mån tro?
    Konstigt att man kan skriva sånt här utan att börja böla nu, i början kunde jag inte ens tänka på det...

Fick missfall  i v 10, men den dog ju tidigare...

• Muffe80

Nu har jag missat ngt, vad har hänt med tjejerna?

• Muffe80

Grattis till plusset!!! Blev du gravid fort?

Jag mår iiiilla! :)

• Muffe80

Om jag inte är gravid ska ja aldrig mer kolla eller känna efter på olika symtom...

Nu sen jag kom hem från jobbet är jag dundertrött, orkar inget + ömma bröst och lite mensvärk till och från och illamående på em.... en väldigt bra skegraviditet, pms eller ngt annat.

• Muffe80

Vet inte rikigt, men på lördag, söndag eller måndag..

Känner mig varm och febrig, men har ingen feber...

• Muffe80

Hoppas du plussar Havsklippan...

jag är så trött så jag inte vet var jag ska ta vägen + mitt illamående som inte ens går över när jag äter.

Ska försöka se Allsång på Skansen och sen  blir det sängen för mig :)

Funderar på att smygtesta kanske på fredag morgon, vad tror ni om det? Sist plussade jag med CB digital först på Bim +3, så det kanske inte visar ngt denna gång men däremot har jag de som visar plus också, men de andra är roligare ;)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3