• Myra

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Längtan efter liten skrev 2010-08-30 09:56:28 följande:
    det är just sånt som får en att stressa också, när man vet att ens kropp faktiskt inte funkar normalt.
    Men du får inga tabletter för äl då?
    typ pravidel eller pergotime?
    kanske ska rådfråga med en läkare?
    jag har gått till läkare och fått pergotime. Första enkel kuren fungerade inte. Andra enkelkuren var när ajg fick mensen själv och efter mammas död. Då blev jag gravid som sen blev mf.
    Den här mensen var första mensen efter missfallet i början på maj. Var bortrest när jag fick den och hade inte pergotime med mig. Var inte berädd på mensen. Mensen var 2,5 mån sen efter missfallet och var lite orolig att den skulle börja strula. Jag blev så glad när den kom igång av sig själv.
    Ska till sofiahemmet i slutet av oktober. Skulle ha varit där i förra veckan men var tungen att flytta fram den pga min mens. Hann inte ta alla prover. Sen ska sambon lämna sitt roliga prov.
    Men jag hoppas att allt hinner lösa sig innan så vi slipper sofiahemmet.
  • Myra
    Längtan efter liten skrev 2010-08-30 12:56:46 följande:
    Okej jag förstår.
    Vi får hoppas att mensen kanske blivit lite mer regelbunden nu efter mf.
    min blev regelbunden varannat mf ung, hel konstigt...
    Får du inte göra prover om du inte har fått tillbaka mensen?
    Jag har fått en mens efter mf som kom på semestern. Så det är den äl jag hade förra helgen och väntar att jag förhoppningsvis kan plussa nu till helgen..:) vågar inte tro eller hoppas på något.
    När jag var på kontroll efter missfallet så frågade jag läkaren om jag skulle äta provera om inte mensen kom men han tyckte jag skulle vänta juli ut. Skönt att den kom själv och jag slapp provera.

Har ni någon statetik hur ni här inne har lyckats efter missfallen. När mensen kom ingång, första äl och plus efter mf?

Måste bara få lägga in och dela med mig av receptet på den här underbara tårtan..:) ska baka den till sambons 40-års dag. Underbart goooood.:)

http://www.tasteline.com/Recept/Fin_chokladkaka_med_mork_chokladcreme_och_hallon
  • Myra
    sugarrush skrev 2010-08-30 14:49:26 följande:
    Mimmi, jag kan bara tala för mig:
    Jag hade INGA ÄL-flytningar den här månaden när jag blev gravid. Jag hade visserligen lite mer flytningar, men den där berömda äggvitan dök inte upp alls.
    Mitt utslag på ÄL-testerna var också högst blygsamt, svagt streck i flera dagar, men de blev aldrig positiva! Dock dubbelcheckade jag med CB de dagar jag "borde haft ÄL ungefär, och en dag (lite senare än beräknat) fick jag faktiskt en glad gubbe på CB-testet, trots att den billiga ÄL-stickan varit negativ. Det var skitskumt!

Vi sexade på från ungefär 10 dagar efter mensen till tre dagar efter ÄL, en gång om dagen. Det var lite knöligt eftersom vi var i svärföräldrarnas lyhörda hus, så det var bara nattliga snabbisar i rent produktivt syfte...

Jag var rätt paff när det visade sig att jag blivit gravid. Jag var ju inte ens säker på att jag haft ÄL.
    Så ja, flytningarna blev inte äggvita, men lite mer än vanligt. Och ÄL-testerna blev halvstarka streck, men aldrig positiva. CB blev positivt en ynka dag. jag fattar fortfarande inte riktigt hur det gick till  
    Ja billiga testen kanske inte är hundra att lita på. För mig funkade dom förra gången jag blev gravid och sen nu så höll jag på att misssa så jag tror dom blev tillräckligt starka. SÅ tråkigt om man inte kan lita på dom. Men kan det vara så att den reagerar olika för olika personer?

mimmi: mitt problem har ju varit ingen äl och jag har aldrig haft äl flytningar inte då jag verkligen fick en äl när jag blev gravid. Men jag har läst att andra haft blödning vid äl. googla på det så kanske du hittar andra som haft blödning vid äl.
  • Myra

Hej tjejer!
    ang det med att hur man tänker och slappna av eller inte schargongen vi har haft så säger jag som Sofy att det är halft om haft skämt och allvar. Vi försöker lätta upp våran besatthet och fösöka slappna av.
    jag tror fortfarande att viss psykisk påfrestning påverkar våra kroppar negativ. Många får inte mens när dom stressar för mycket.
    Jag kan inte beskriva men den lättnade från oro och spänning i kroppen jag burit hela mitt liv för mamma försvann samma stund jag såg henne död. Det går inte att förklara den känslan och man kan inte styra den. Efter över 2 års försök att bli gravid så blir jag det efter 3,5 v efter mammas död. Det är inte bara en slump.
    Sen att vi har svårt att bli gravid är något man inte kan styra över.
    Det är så mycket som påverkar våra kroppar och vi kan inte styra allt. Jag har även övervikt som hindrar mig att få äl.
    Får också förtydliga att jag naturligtvis också vill han barn..;)Skrattande  vi släppte loss och drev med oss själva och våran besatthet....:) hoppas inge tog illa upp.

Mimmi: håller med dig, man måste hitta ett sätt som passar än själv så man mår bra och slappnar av. Jag ska börja gå oftare hem från jobbet, behöver gå ner i vikt. Sen så ska jag börja deja med en kompis..:)

• Myra
    pixerpie skrev 2010-08-30 20:41:39 följande:
    Tack mimmi... återkommer och berättar hur det går... Jag har iaf ÄNTLIGEN bokat upp mig på ridlektioner!! ( I ett års tid har jag tänkt , det är ingen idé- jag är ju snart gravid!). Men är det en inbetanling på 2500 som behövs för att jag ska bli gravid så får det väl vara det då... *ironi* 

Ja, alla måste ju få ha "sin religion"! Tack för en underhållande kväll- nu är det sängdax... Valde familjeliv framför TV ikväll... men har lovat mannen att inte bli för "beroende"... men så här innan bim- brukar fl behövas lite!

KRAM alla goa och roliga tjejer!
    roligt att du bokat in ridlektion. Tror definitiv att det är bra att ha något roligt att göra för både kropp och själ. Du kommer att plussa snart..:)
    Du kommer inte att slänga dina pengar i sjön, kan Malin Boyard rida gravid så kan du..:)
  • Myra

MCT79: hoppas inte att det är ngt mf på G. men förstår din oro.

Med två små: beklagar ditt mf. Ibland är det bara så tungt.

Pancakes: vad härligt att resa. Får man fråga vart ni ska åka? *är nyfiken i en trut*

När jag fick missfall så var jag på gynakuten på sös, träffade en uuuunderbar läkare.

Ego: Bim i helgen, vet dock inte exakta dagen eftersom jag hade en längre cykel än normalt efter mf. Fick utslag förra lördagen, kan ha haft toppen redan på fredagen. Så mellan Fred-söndag är det BIM.  Förra gången jag var grav så fick ajg kraftig halsbränna, och 4 dagar innan BIM så kände jag hygg/spänningar i mitten av nedere delen av magen. Känner lite svaga sådan som kommer och går nu.  Vågar inte hoppas och svårt att avgöra om det är psykologist. Är kanske inte för tidigt att märka ngt. men dom här två var det jag kände redan innan BIM. Äsch, tiden får utvisa..;)

• Myra
    Pancakes skrev 2010-08-31 13:54:45 följande:
    Vi ska till Mexico! Vill ju inte tänka så riktigt (hmmm) men OM, och jag säger OM ,jag skulle vara gravid när vi är där så är det väl inte livsfarligt direkt? Bor på ett all inclusive-hotell som är 5-stjärnigt så det borde väl inte vara nån fara med mat och sånt? Lite nojig är man ju men vill inte att livet ska stanna bara för att man hoppas bli gravid. Vill hitta på roliga saker och inte sitta hemma och deppa.

Myra, spännande med BIM i helgen! Helt omöjligt att avgöra om det är inbillningssymtom eller riktiga symtom. Dock är det väl lättare om man kan jämföra med de symtom man kände sist man var gravid så det låter ju lovande. Jag kände typ inget och plusset kom som en överraskning så jag vet inte hur det ska kännas..

Jo, men visst finns det en gynakut i Danderyd? Jag var där i våras i alla fall och fick jättebra hjälp. De tog mig på allvar och inget sånt där "blödningar är vanliga, det är inget vi kan göra"-snack.
    Ohh Mexico, vad härligt. Ni kommer att få en härlig resa med en mage på dig..;)
    Bara du äter väl lagad och inget rått. Helt rätt inställning.
    har jag otur så är det gaser i magen bara..;)
  • Myra

Mct79: är det bara flytningar så finns det hopp, behöver inte vara mf.... tyvärr så säger läakran avvakta och det är ju skitsvårt att bara avvakta när man vill ha svar nu. ge inte upp.
    Här hållar jag alla mina tummar och tår för dig

• Myra

MCT79: stackare, kan inte låta bli att hålla mina tummar endå för dig.

Mimmi: har funderat på samma som du. Jag kunde inte berätta för förra chefen, eller vem vill igentligen berätta för chefen. Min förra chef var inte så bra. Mina närmaste vänner vet om att vi kämpar och fått mf. Var så mkt känslor när jag både blev gravid och fick  mf samtidigt som mamma gick bort. Nu har jag en ny chef som är toppen, inte alla chefer man kan säga så om. Jag har inget jobb som man kan klättra i men extra uppgifter som är utmanade finns det. Jag hade varit borta så mkt när mamma gick bort och när jag fick mf så kunde jag inte jobba, blödde så mycket. jag orkade inte knussla och ha mig när jag varit borta så mycket. Berättade hur det var för min chef och jag fick jätte bra stöd och förståelse från henne. Hon hade själv svårt att få barn så hon visste hur det var för mig.
    Men gör det som känns bäst för er, jag var så trött just ju och orkade inte hitta på massa vita lögner.

• Myra

Godmorgon tjejer,

Osäker när jag har BIM efter som jag hade längre cykel och höll på att missa äl. Så BIM mellan Fred-sönd. Troligen fullt utslag förre fredagen.
    Kännt lite smänningar i nedre delen av magen och haft halsbränna några dagar lite då och då. Precis som när jag plussade sist. Kände av spänningarna i nedre magen 3-4 dagar innan BIM.
    Inga ömma tuttisar men jag hade inte så fasligt ömma tuttisar förra gången.
    Ådrorna  på brösten sen förra missfallet försvann aldrig och har dom kvar sen dess, Det var också ett tidigt grav tecken som jag inte kan gå på nu.
    Hoppet går upp och ner och nu känner jag mig negativ...:(  Men, men flera dagar kvar och jag hoppas det hinner hända mycket på den tiden.

Dags att gå till jobbat.
    kram vänner

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3