Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-09-07 11:46:30 följande:
    Tidigare månader har vi kört varannan dag.. förra månaden när det tog sg körde vi faktiskt varje dag från det jag fick utslag och tre dar framåt. Men visst.. det är som du säger...man tjatar ut det lite just då.
    Jag tror det är viktigt att man pratar om det, så ingen känner sig utnyttjad... att man är på det klara med vad risken är.. vi tvingar oss inte men självklart handlar sexet runt äl mer om produktion är ren lust... iaf när det blev varje dag. Sen har vi varit noga med att faktiskt ha mys/njut/lek sex andra tider i månden... så sexet inte bara handlar om att göra bebis...
    Min man vill inte har "produktionssex" alls, han vill bara ha när man känner för det och är mån om att inte ta död på passion och lust och sånt. Jag håller väl med till viss del men kan inte låta bli att försöka tima i alla fall. Att ha sex fem-sex dagar i rad har vi inte haft sen vi träffades. Vi båda mycket mer av typen "kvalitet hellre än kvantitet" så det lär väl ta lååååång tid innan man plussar då. När jag plussade förra gången hade vi haft sex två gånger bara under ÄL-helgen men hade väl tur antar jag.

Usch, jag tycker det här är jobbigt...
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-07 11:57:09 följande:
    Jag är så rädd att börja blöda... och få missfall, men risken kanske inte är stor??
    Hur går det för dig Muffe med blödningar och sånt?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-07 12:24:28 följande:
    Nu vill sjukhuset ha mig tillbaka på fredag, v 6+4 typ för att se om det finns ngt där, men jag vill nog vänta två veckor till 8+2 för att se hjärtat... tills dess får jag hålla mig, men även vara beredd på att det är som sist, att det är en tom säck...

Hur skulle ni göra?
     Det är ju vettigt tänkt av dig men jag skulle nog aldrig kunna låta bli att gå om man blir erbjuden en tid. Även om de inte kan se så mycket så kanske de åtminstpne kan konstatera OM det skulle vara missfall så att du får reda på det direkt och inte behöver gå två veckor och spekulera.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-07 12:42:44 följande:
    Jo iofs, men jag lär ju få betala 300 även denna gång plus att jag inte vet vad jag ska säga på jobbet + att jag inte vill göra massa VUL i onödan heller... ser hellre ett hjärta om två veckor faktiskt, om jag får välja...

Nu i 6+4 kommer troligen inget hjärta synas eller hur?

Visst, de såg inget vitt i säcken sist, så de vill väl kolla om det är mf på gång, då kanske de kan sätta igång det eller?
    Ja, det är där med jobbet är ju alltid jobbigt. Man får hitta på mycket lögner. Om du klarar av att vänta, så gör det! Men 300 kr behöver du väl inte betala...har du inte kommit upp i högkostnadsbeloppet nu? Det gjorde jag rätt fort i och med missfallet så nu behöver man ju inte betala nåt på ett år.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-07 12:48:27 följande:
    Hm, har inte stämplat ngt högkostnadskort eller så... men de kanske har koll på detta? Jag har noll koll

Jag orkar nog vänta, men visst, när du säger så där så vill man ju kolla att allt är ok. Men jag tänker att om vi väntar lite till och ser hjärtat slå så kanske det är rätt säkert att det kommer gå bra sen....
    Man kan stämpla i efterhand också. Men gör det, man behöver bara komma upp i 900 kr så är det gratis efter det.

Åh, vad svårt. Jag förstår ditt dilemma. Båda alternativen har ju sina fördelar. Men du verkar vara en person som är bra på att hålla ut...tänker på när du inte tog gravtest för att du lovat sambon :)
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-07 15:24:36 följande:
    Mmm... jag förstår... det är helt klart knepigt... idka avhållsamhet direkt efter mens nån vecka kanske leder till att lusten infaller mer precis kring äl? Fast då är man ju ändå där och styr liksom...
    Mmmm, lite så känner jag också. Hade sex i lördags men sen tänkte jag att det får vara nog tills ÄL faktiskt. Jaja, vi får se hur det blir. Misstänker att jag får fullt på stickan imorn eller på torsdag så det blir väl sex nån dag i veckan nu och till helgen kanske.
  • Pancakes

Godmorgon Pilgrimmen! Åh, jag ser så dåligt på min dator...kan tyvärr inte avgöra. Har du provat med CB digital också? Då tolkar ju testet åt dig, kanske kan vara värt att prova en sån också?

• Pancakes

Förresten, jag fick fullt utslag på ÄL-test idag. Lite svagt igår men det står att man ska tolka det som negativt...varför skriver de så? Antar att det borde vara ÄL imorn då. Tycker det är lite tidigt men men...kroppen verkar inte vara helt regelbunden dessa dagar.

• Pancakes

Vad var det någon skrev förra månaden?! Om man får utslag på ÄL-test två dagar irad så infaller ÄL 12 timmar efter den andra dagen eller nåt sånt? Eller var det 24 timmar?

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-08 09:44:02 följande:
    Pilgrimmen. jag tycker det ser starkare ut idag!
    Men som jag skrev igår, hormonet stiger långsamt i början. Försök härda ut och testa imorrn eller i övermorgon, DÅ kommer du se skillnad. De testen jag har i mitt galleri är ju testat på BIM-3 och sedan på BIM-1, så det var två dagar emellan och då såg man skillnad.
    Din historia ger oss alla hopp! Mår du bra nu? Är du i vecka 7 eller 8 eller nåt sånt?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3