Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

mimmi, visst är det otroligt! Nog för att myndigheten väljer att vara en 24/7-myndighet, men det innebär inte att personalen är det även på sin fritid.... Jag blir jättearg, vad tror folk egentligen. Nu vet jag inte vilket ärende det är, haha han sa till min sambo att vi har haft en bra relation tidigare i ärendet, men det kan han lita på att jag inte längre tänker vara handläggare för det ärendet! Han har gått över gränsen.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Absolut! Jag som hade tänkt jobba hemma i morgon, blev ju något nyfiken på vem denna galne person är. Jag kanske åker in nån timme för att kunna lämna det bakom mig sen! 

Ska titta på desperate nu, glömt bort.  

• Dag och natt

Usch vilken dålig början på dagen! Jag ringde upp honom idag för att skälla ut honom faktiskt, det är inte ok att ringa på kvällen till sin kontaktperson. Jag sa i stort sett att det var ett övertramp utan dess like, att bara för att myndigheten är en 24-timmars myndighet så är inte jag det, att han googlat upp mig för att hitta mitt privata nummer trots att mitt jobbmobilnummer står på alla papper jag skickar. Han sa lamt att han inte visste att det var mitt privatnummer. Eller hur! Jag sa att jag inte längre tänker vara handläggare åt hans ärende och att jag inte vet vem som tar över det, gav min chefs namn. Jag var väldigt upprörd, men istället för att han ber om ursäkt börjar han fråga mig om jag är kristen och om jag hört talas om barmhärtighetssamariten. Då brast det för mig och jag sa att han kan köra upp den nånstans. Förvånad Han började prata om jag vet vem som betalar min lön och att det är han som betalar min lön och sen la han på luren. Vilken idiot! Har gråtit hela morgonen pga honom, jag blir så arg. Det är inte direkt någon som har varit barmhärtig mot mig senaste året! Jag skrev mail till båda mina chefer precis hur det hade varit, att han ringde mig tre gånger i går kväll osv och det jag hade sagt, så får de sköta det där. 

• Dag och natt

Tack vad fina ni är. Min chef är dessutom på semester så han läser förmodligen inte sin mail nu, men jag ville ändå skriva till honom, och till hans chef och vara ärlig med vad som hade hänt. Jag brukar aldrig hamna i klaveret med medborgarna som ringer till oss men det här blev bara för mycket för mig - just nu kanske ska tilläggas.

• Dag och natt

Mimmi, läste i andra tråden precis, jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig för små bruna flytningar. Det är vanligt som jag förstått det, jag blödde till och med färsk med Wilma ganska tidigt men hjärtat tickade på. Skönt att du har VUL i morgon så du inte behöver oroa dig (så länge iaf)! 

• Dag och natt

Hihi definitivt, man vill ju inte sjunka till samma nivå som dem som gör något dumt! Och så tappar man fattningen när de gång på gång går över gränsen själva att man till slut blir helt skogstokig. Man känner sig som att man har gjort nånting dumt och till hälften ångrar det (litegrann, man vill ju inte att chefen ska bli arg) och andra hälften är stolt över att man ändå sa ifrån - skarpt.  

Tack fina MissT! Ja det är nånting med höstluften tror jag, bara otyg som händer. Hur är det med dig? Kram tillbaka! 

• Dag och natt

Tänker också på dig idag mimmi!! Uppdatera oss sen så vi inte går upp i atomer här

Tabbs, oj vad spännande, jag plussade på ÄL+8 jättestarkt. När ska du testa?
    Jag längtar tills man får ÄL igen men först måste den här skiten upphöra.... 

Ja hur går det för Together? 

Ensötcitron; Det tar tid, och låt det få göra det också. Min första graviditet slutade i mf i juni 2010, i sjunde veckan. Jag var otroligt ledsen för jag var naiv och trodde aldrig att det kunde hända såna hemskheter. Alla bilder man hade målat upp över hur rosaskimrande allt skulle vara och några månader senare skulle man stå där med sin bebis i famnen... typ. Men vi blev ju bara mer bestämda över att vi verkligen ville ha barn så vi fortsatte att försöka och blev gravida i juli/aug igen, med Wilma. Men med henne fick vi avbryta graviditeten i v 23 efter att de fått misstankar om allvarliga fostermissbildningar vid RUL i v 19 (så vi blev ordentligt utredda kommande månad). Självklart var detta det allra jobbigaste jag nånsin har gjort och vi sörjer henne något fruktansvärt mycket. Därför har det varit otroligt jobbigt att inte ens bli gravid igen, förrän nu - och så slutar det här också i mf/X! Jag kan säga att vid alla dessa tillfällen har jag befunnit mig i chock, och ungefär nån vecka eller två senare så kommer allt ifatt en och känslorna, tårarna, hopplösheten. Jag kan fortfarande bli så fruktansvärt ledsen ibland för det som hände med Wilma, att jag inte tar mig till jobbet ens. Men jag vet att jag måste låta det få vara så, det är bearbetning. Att skriva här är bearbetning också. Stor varm kram till dig, du kommer få din lilla bebis sen! {#emotions_dlg.flower}

I dag har jag varit och lämnat blodprov igen, det var sån himla lång väntetid så jag kände att det är lika bra att jag åker hem och jobbar i stället. Ska ju till företagshälsovården på eftermiddan så det blir sån upphackad dag ändå. Så, nu måste jag jobba. Kram på er alla!

• Dag och natt

Tack fina du! Kramar tillbaka!

Gud vad jag kommer böla hos företagspsykologen idag... Känner det redan nu. 

• Dag och natt

NEEEEEEEJ mimmi Åh styrkekramar i massor lilla vän!! Kom när du orkar eller skriv, tänker på dig och finns för dig Hjärta

• Dag och natt

Det ser så bra ut plutten

Här är listan över vad du kan äta! http://www.slv.se/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/gravida/?amp;epslanguage=sv 

Samma sak gäller för kallrökt och varmrökt fisk - Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum. (listeria)

Ost: Undvik ost gjord på opastöriserad mjölk. Undvik också mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta. (listeria)

I går ringde läkaren igen, nu var hCG nere på 130 (270 förra torsdan, 200 i månd) så det har stupat rejält nu, läkaren sa att eftersom jag blödde så mycket i början av veckan så var det förmodligen rester som kom ut. Någon diagnos har de inte ställt, men hon trodde personligen att det var ett mf och inte x. Så lät det som på läkaren i måndags också. Jag verkar ju inte få något 100-procentigt svar på den frågan men jag hoppas givetvis på mf.

Trevlig helg på er! 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3