Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Det är jag med mimmi... redan efter några få dagar efter plusset drömde jag att det kom blod i trosan... Vi kan bara hoppas att allt ska gå bra för oss nu! {#emotions_dlg.flower}

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 4+5 ♥
  • Dag och natt
    Tabbs2 skrev 2011-10-04 13:20:11 följande:
    Känns skönt att få höra att det finns de som det gått bra för, ger lite hopp...

Sofy- jag ska oxå till Ragnhild Hjertberg, hoppas hon kan hjälpa oss lika bra:)
    Ah samma läkare som jag också fick tid hos nu på fredag, fast nu har jag avbokat den eftersom vi blev gravida igen. Men kul att höra att det var samma som du hade Sofy! Om det här inte går vägen så ska jag be om att få henne igen när du rekommenderar henne.  

Hoppas oktober blir en superplusmånad i tråden! {#emotions_dlg.flower}
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 5+5 ♥
  • Dag och natt

Jag har visst missat att skriva i den här tråden. Jag började blöda och fick mensvärk i lördags, åkte till akuten som sa att de inte kunde se nån hinnsäck i v 6+2 enligt dem (v 6+1 enl FL). Troligtvis missfall på gång, men de ville ändå ta blodprov och att jag ska komma tillbaka i morgon bitti och lämna blodprov igen för att se om hcg stiger eller sjunker. De kan se om det är utomkveds på det sättet förstod jag det som också? Nåväl, det är ingen tvekan om att det är missfall iaf, jag sitter här med kramper emellanåt och jag vill bara att det ska vara över så vi kan ta nya tag. Vi var hos kuratorn i dag igen och pratade och berättade om det nya som hänt. Det känns alltid bra att prata med henne. 

Men  - det är för jävligt ändå. Läkaren sa att vi har rätt att få en utredning nu så jag hoppas det kan ge någon även fast det statistiskt sett pekar åt att vi inte får några svar. Men man vet ju aldrig.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt
    MissT skrev 2011-10-10 20:03:00 följande:
    Massor med kramar till dig även i denna tråd. Jag hoppas innerligt att det inte är kört denna gången för er och om det nu skulle vara det hoppas jag att ni får en snabb och ordentlig utredning utan att behöva kämpa för det. Min ena svägerska hade massor med blödningar och ont genom sin senaste graviditet men födde en välmående liten pojke i januari i år. Min graviditet dömdes ut som ofostrig men visade sig ju inte vara det. Så jag hoppas innerligt att du också får positiva nyheter och ett härligt mirakel.
    Det skulle ju vara fantastiskt om det vore så men jag har så svårt att föreställa mig det. Jag blöder hela tiden, det blir mer och mer koagulerat blod som kommer. Så jag hoppas ingenting, men positiva besked är givetvis alltid välkomnade... {#emotions_dlg.flower}
    Together90 skrev 2011-10-10 19:43:33 följande:
    Neeeeej men gud ush :(
    va orättvist allt är..

hoppas på det bästa imorn (L)
    Tack fina! Ja jag förstår inte varför man ska drabbas så hårt. Tycker jag har haft bra karma i livet men det verkar inte hjälpa. Obestämd
  • Dag och natt

Varning för argt inlägg!

Ja, jag lämnade blodprov idag också, och har väntat hela eftermiddan på att nån läkare ska ringa mig och berätta resultatet. Men inte. Jag blir så arg! Visserligen vet jag att det är kört, jag blöder mer klumpar, men de har lovat att ringa. Så det är inte så att jag går och hoppas på att det ska finnas något där, däremot vill jag ju veta om det är utomkveds! Jag förmodar att de hade ringt mig ganska omgående om de sett att hormonet stigit och då bokat in en ny VUL-tid snarast.

Usch jag är så arg idag. Vi har tidigare haft pälsängrar i vår förra lägenhet, tyvärr verkar de ha hängt med till vårt nya boende för vi har sett små hål i t-shirtar, så i dag har jag städat i garderoben och tagit ut alla kläder. Så nu har vi tre stora sopsäckar fyllda med kläder och lakan som jag ska tvätta igen...Det kommer ta evigheter innan allt har blivit genomtvättat... Och inte ens då är det säkert att man blir av med dem... Jag blir så arg på dessa kryp. Åh jag är så arg på allt. 

Hoppas för guds skull att ni mår bättre! 
    Och hoppas att Fröken Kaos fick bra hjälp idag! 

• Dag och natt

Jag ringde dem i morse och inom en timme ringde en läkare upp mig! Mitt hcg låg på 380 i lördags och 430 igår, så det hade stigit (men inte så mycket som det ska så klart) vilket gjorde henne bekymrad. Så i morgon ska jag lämna blodprov igen och bli uppringt på fredag. Jag hoppas att det är som du skriver MCT, att utomkveds beter sig annorlunda än mot mina blödningar och klumpar.

Tabbs: Undra om det är sånt där rött cederträ du tänker på? Det ska visst motverka krypen som avskyr det. Jag har också tänkt att jag ska gå till akupunktör, om inte annat för att få bort lite spänningar. 

• Dag och natt

MCT, när du hade ditt X, hur började det då? Kom det smygande och bara på ena sidan? Hur lång tid tog det för läkarna att ställa diagnosen?

• Dag och natt

Ah ok det är ju ganska olikt mitt men det kan förmodligen se ut på olika sätt. Jag ser bara det värsta hända men jag ska försöka att inte tänka så. Obestämd Tack fina MCT! 

• Dag och natt

Hur gick det för Fröken Kaos?

Här sitter jag och väntar på att läkaren ska ringa i dag och lämna besked om mina hcg-prover. 

• Dag och natt

Hej Tabbs! Jag vet inte ännu, jag hoppas att hon ska ringa på förmiddan men hon sa bara att hon skulle ringa på fredag så jag kanske får vänta länge.... Men en trevlig helg ska det bli iaf, min mamma kommer på besök så vi ska gå på teater imorgon.

Hur är det med dig då? Hoppas du också får en fin helg  

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3