Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-08-26 20:04:36 följande:
    Jag hoppas det sååååå... tycker det ser klent ut och är mest övertygad om att mensen kommer i morrn. Känner mig inte gravid alls!  Tack Odd!
    haha vem känner sig gravid?
    jag känner mig bara som en uttråkad surkärring inte gravid för fem öre...
    och du är ju gravid :)
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Atti skrev 2010-08-26 20:40:44 följande:
    God kväll

Idag på jobbet så ringde maken min, och berättade att han blivit uppsagd.... det var som ett slag i magen! han har haft samma arbete i drygt 12 år, sedan direkt efter gymnasiet. Nu är det kanske inte säkert att han måste sluta, eller om han måste, så kan ha kanske komma tillbaka i början av nästa år, men allt är ev. eller om!!! så just nu så känns allt skit, det känns som om vi inte just nu har råd att börja tillverka en knodd till om jag ska vara föräldraledig och han går arbetslös. Jag vet inte vad jag ska göra..

Ledsen, behövde bara skriva av mig lite...

Förresten, visst var det några på BIM/BF listan som det är BF för snart, nån som vet hur det går för dom. Eller är jag helt ute och cyklar??

MCT :  WOW, vilket snyggt test och ett bamsestort GrattisSkrattande

Kram på er alla.
    usch vad tråkigt, men du ska nog se att han inte kommer behöva sluta... de kanske löser sig iaf? Kramar
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-08-27 06:41:30 följande:
    Ingen mens inatt heller och today is the day!!

Sambon kommer hem kanske innan jag åker till jobbet och då testar vi då isåfall, i annat fall ska jag spara kiss i kylen hihi. sitter och håller mig nu för detta.

Jag var tvungen att kissa i natt vid halv tre, och kommer nu kissa igen vid sju... Tror ni det gått för få timmar för att det ska vara tillförlitligt???

I  dag håller JAG mina tummar för mig själv!! Hoppas det inte bara är mensen som är sen Blir besviken då!!!
    Återkommer såklart med rapport direkt när jag vet mer :)
    kisset är det minsta du ska oroa dig för vännne.. kissa på du :)
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-08-27 09:26:53 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!!!
    Sambon kom hem precis innan jag skulle fara till jobbet så jag plockade fram kisset och stoppade ner testet... Hann lagom tillbaka till sängen där sambon väntade och då stod det redan GRAVID.

Gissa vem som är glad???

Superspermier igen alltså.. sambon är stolt..

Blir ett 1 maj barn om allt går bra denna gång!!!

Tralalallalalalalalalalal
    YES!!! faaaaan vad roligt.. jag sa ju det!!!
    Grattis vännen :D
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-08-27 10:32:36 följande:
    Nu funderar man på massa annat istället.
    Vi vill nog göra KUB, vem säger man det till? BM? de kommer troligen säga nej och vart vänder man sig då?

Man kanske skulle boka in hälsosamtalet ändå för att ställa alla frågor man har nu som uppkommit...
    mvc säger du till.. vill de inte kan du vända dig privat, men det kostar runt 1500 kronor...
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-08-27 10:37:56 följande:
    Ska fråga om man får göra extra VUL och UL idag i alla fall...

KUB är jag tveksam till samtidigt som jag vill veta... svårt det där!

Ska någon här göra eller tycker ni det är "oetiskt" att göra det?
    beror ju lite på hur gammal du är?
    det finns ju alltid en risk för kromosomfel.
    men det är ingen stor risk om man inte har det i generna + att man inte har den åldern inne..
    så det är ju helt upp till hur du känner att du vill göra..

jag ville göra det först, men sen när de inte gjorde de här i min kommun så kände jag att det faktiskt inte är värt 1500 krornor. eller värt är det kanske, men risken är ju ändå så liten om man säger så.
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-08-27 10:40:56 följande:
    Jag är snart 30 år... och det ligger inte i generna men däremot annat handikapp i släkten.
    fast då kan du nog få gör det gratis :D
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-27 16:05:28 följande:
    Hmmm.... jag vaknade iofs inatt och mådde lite illa i fem minuter. Sedan gick det över och jag somnade om.
    Har läst någonstans att mår man illa är det mindre risk för missfall....
    Funderar på att göra ett test i helgen, för skojs skull.... se om hormonet stigit. För konstigt nog kände jag mkt med kring BIM än vad jag känner nu.
    det där måste jag säga att det är bullshit.. blir lite arg när folk säger att det är mer risk för missfall om man inte mår illa..
    illamående har med hur kroppen klarar av hormonerna inget annat.

=) Kram
  • Längtan efter liten
    mariatösen skrev 2010-08-27 19:10:00 följande:
    Men då producerar man i allafall hormoner, vilket är en bra start! Tungan ute
    ja absolut det är ju kanon bra.
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-27 20:16:28 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt...
    Jag hoppas VERKLIGEN min kropp producerar hormoner ändå, även fast jag inte mår illa...
    haha det götr det.. jag mår ju kanon bra och har huuur högt hcg nivå som helst.. våra kroppar är bara lite mer bättre än alla andras ha ha... vi mår ju bra av att vara gravida (läs med glimten i ögat)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3