Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Härligt MCT! Du vågade! Välkommen!
    Det här är en tur-lista!

• sugarrush
    FruW skrev 2010-08-29 18:17:06 följande:

En fråga till er experter!! Enligt min egen uträkning bör jag ha äl någon gång måndag eller tisdag i nästa vecka.. Har fortfarande inget utslag på äl-testerna, men tycker mig ha älflytningar, och jag har haft små blödningar i går och i dag (rött blod på pappret när jag torkar mig)... vad tror ni, äl nu eller inte? Tycker ofta att äl-flytningarna kommer någon dag innan jag får utslag på testerna, någon som har erfarenhet av detta? Vad kan det betyda?? Tror ni på att mysa nu för bästa resultat, eller vänta till äl-testerna ger utslag??

Mimmi, jag kan bara tala för mig:
    Jag hade INGA ÄL-flytningar den här månaden när jag blev gravid. Jag hade visserligen lite mer flytningar, men den där berömda äggvitan dök inte upp alls.
    Mitt utslag på ÄL-testerna var också högst blygsamt, svagt streck i flera dagar, men de blev aldrig positiva! Dock dubbelcheckade jag med CB de dagar jag "borde haft ÄL ungefär, och en dag (lite senare än beräknat) fick jag faktiskt en glad gubbe på CB-testet, trots att den billiga ÄL-stickan varit negativ. Det var skitskumt!

Vi sexade på från ungefär 10 dagar efter mensen till tre dagar efter ÄL, en gång om dagen. Det var lite knöligt eftersom vi var i svärföräldrarnas lyhörda hus, så det var bara nattliga snabbisar i rent produktivt syfte...

Jag var rätt paff när det visade sig att jag blivit gravid. Jag var ju inte ens säker på att jag haft ÄL.
    Så ja, flytningarna blev inte äggvita, men lite mer än vanligt. Och ÄL-testerna blev halvstarka streck, men aldrig positiva. CB blev positivt en ynka dag. jag fattar fortfarande inte riktigt hur det gick till  
  • sugarrush

Klart det inte går att tänka att man inte vill ha barn när man har längtat länge.
    Men du kanske kan tänka att NÄSTA månad egentligen hade passat bättre att bli gravid på!

• sugarrush
    sugarrush skrev 2010-08-30 19:49:45 följande:
    Klart det inte går att tänka att man inte vill ha barn när man har längtat länge.
    Men du kanske kan tänka att NÄSTA månad egentligen hade passat bättre att bli gravid på!
    Det där var riktat till mimmi80!
  • sugarrush
    mallanis skrev 2010-08-30 20:02:50 följande:
    Jag köper inte alls det ni pratar om att tänk inte på det så blir du gravid. Jag tycker att det är lite synd (även om jag vet att ni inte menar något illa med att säga det) och att det blir ytterligare en grej som gör att man känner press i detta att försöka få barn.

Det beror inte på att vi tänker för mycket och längtar (och bitvis är besatta av att få barn ;)iaf jag ) som att vi inte blir gravida eller får missfall! Det är inte vårat fel (och vi kan inte påverka detta genom att sluta tänka på det) att vi inte blir gravida det är helt enkelt otur och inget annat ;)
    I september kommer jag vilja ha en bebis lika mycket får se om vi har turen med oss då ;)
    Du, jag har också hatat det där med att "slappna av så blir det barn". Jag har tyckt det var jätteknäppt. Jag har ingen aning om att det hade att göra med att jag förökte tänka på annat de gånger vi lyckades. Kanske inte alls. MEN jag tyckte iallafall att tiden gick lite fortare när jag tänkte på annat ett tag. Det var det jag såg som positivt.

Det där med att ha barn någon annan månad os.v. är ju halvt på skämt som sofy säger, klart att vi alla vill ha barn skitmycket, annars skulle vi ju inte hänga i de här forumen. Och klart att man inte kan sluta vilja ha barn för att få barn, det är ju omöjligt.
    Förlåt om jag trampat dig på tårna, det var menat som ett skämt och jag menade inte alls att stressa eller pressa, eller få någon att må dåligt.

• sugarrush
    MCT79 skrev 2010-08-31 14:10:48 följande:
    Näe inte en massa men med denna smärtan så dröjer det nog inte länge.... fan fan fan fan fan.... jag viiiiiill inte ju!!  Gråter
    Men NEEEEEJ det får inte vara MF!
    Jag hade bruna flytningar i början, kring BIM (och det var även färskt blod första dagen), men sedan slutade det blöda och jag kunde slappna av. Så jag hoppas förstås jättemycket på att ditt blod är något ofarligt, att det snart slutar komma och att du är gravid fortfarande! Så som det var för mig...
    Tänker på dig, vännen. STOR kram!!!!!
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-31 13:54:45 följande:
    Vi ska till Mexico! Vill ju inte tänka så riktigt (hmmm) men OM, och jag säger OM ,jag skulle vara gravid när vi är där så är det väl inte livsfarligt direkt? Bor på ett all inclusive-hotell som är 5-stjärnigt så det borde väl inte vara nån fara med mat och sånt? Lite nojig är man ju men vill inte att livet ska stanna bara för att man hoppas bli gravid. Vill hitta på roliga saker och inte sitta hemma och deppa.
    Åh WOW vad spännande! Dit skulle jag verkligen vilja åka. Finns nog hur mycket intressant som helst att se och uppleva!
    När ska ni åka?
  • sugarrush

MCT: tänker på dig gumman! Hoppas det inte är någon fara.

• sugarrush

MCT- jag tänkte på dig hela kvällen igår. Vet precis hur hemskt det är att åka in med blödningar. Hoppas så innerligt att läkarna gav positivt besked. Stor kram gumman!

• sugarrush
    MCT79 skrev 2010-09-01 08:53:17 följande:
    Jag då... ledsen såklart... men nu VET jag att det är ett mf... jag har ordentligt ont och nu blöder jag mer, en del klumpar... så... nya tag... nångång. Just nu hoppas jag bara att det här är över på några dagar så jag inte behöver gå 2½ månad som förra gången...
    Stackars dig. Önskar det fanns något man kunde göra...
    Men en tröst är ju att det förmodligen går snabbare att cykeln sätter igång igen, än det gjorde sist. Du hade ju inte gått så långt i graviditeten.
    Jag hade MF i slutet av vecka 8/början av vecka 9, och min cykel satte igång direkt som vanligt efter åt. Efter exakt 4 veckor hade jag mens. Och jag tror att jag hade en ÄL innan dess också, fast jag plussade på den som kom 1,5 månad efter missfallet.
    Stor stärkande kram, tänker på dig!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3