Jania skrev 2010-08-23 10:26:04 följande:
Hej alla gullisar
Har vart "borta" lite. Är inte glad över mycket just nu. Var ju inne akut för mitt missfall fredag den 13e (av alla dagar som finns att välja på ett år...). Sedan blödde och krampade jag obeskrivligt mycket. Återbesöket måndagen efter visade på att det mesta verkade kommit ut. Under onsdagen tyckte jag att jag mådde fint och blödde så lite att jag kunde jobba. Åkte iväg och jobbade (lite halvhårt fysiskt jobb) typ fyra timmar. På natten vaknade jag med hemska smärtor och kraftiga blödningar. Torsdag ringde den gulliga läkaren på och frågade om jag blivit bättre, de hade hittat GBS i odlingen från besöket på måndagen och när jag berättade om mitt tillstånd ville han att jag skulle ta en veckas pennicillin-kur mot GBS.
Mina blödningar ger inte med sig helt och när jag anstränger mig får jag smärtor och ökade blödningar.
Nån annan som känner igen detta? Eftersom detta är mitt första mf så vet jag ju inte hur det "brukar" gå till. Hur länge hade ni värkar/smärtor/blödningar? Vad gör detta GBS för symptom? Har nå'n annan haft GBS och medicinerat? När blev ni bättre?
Har såklart ringt till Gyn.mott, som ska ringa upp snart, men vill ändå höra hur andra upplevt sina mf.
En glad nyhet är i o f s att jag fått jobb och börjar snart. Fint med jobb men jag känner pressen att vänta lite extra med att göra nytt försök och jag bara lääängtar efter att vara gravid med allt "skit" det innebär med oändlig trötthet, konstant hunger, sjukt lågt blodtryck och illamående nästan hela tiden...
Tack tjejer för att ni finns, det ger mycket att veta att man inte är ensam och löjlig eller överkänslig, att detta är verkligt.
jag vill först beklaga det tråkiga du går igenom..
men du verkar vara en positiv tjej och det är bra.
Vad är GBS för något?
Kul med ett nytt jobb. Hoppas allt allt kommer gå bra.
stor kram till dig.