Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe80 skrev 2010-07-30 13:55:19 följande:
    Med folsyra som tablett borde ju vara ok, eller hur?
    Absolut...köp ren folsyra på apoteket och ta en tablett om dagen 400 mikrogram.
  • Happiness

Grattis färnevik...vad skönt att allt såg bra ut. Läkarna har svårigheter att mäta något så litet. Deras mått är inte exakt och därför diffar det på några dagar hit och dit. men det gör absolut inget. Det är när fostret kommer upp i vecka tolv och det är för litet då kan man börja spekulera i tex kromosomfel.

Man kan se hjärtat innan 6 fulla veckor (6+0) jag såg ju pyret hjärta i vecka 5+3 någonting.
    Återigen färnevik jag hoppas för oss.

mimmi80: vad hemskt att din syster fått MF. Blir tårögd. I vecka 12 också...helt obarmhärtigt. Det är ju då man tror att allt är över. Jag vet inte vart jag skulle ta vägen denna gången om det händer som med mitt förförra pyre dog i vecka 14. Då tappar kommer ja bli galen.

• Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-08-08 09:25:23 följande:
    visste väl att det var för bra för att vara sant... bruna flytningar nyss!!!
    Kunde inte fragmnet ha fått hjälpa då!!
    Å nej å nej...har inte orkat vara inne och det första jag läser är DETTA....vad i hel--te!!!!! Nä det får inte vara sant!

Men jag har ju haft hur mycket bruna flytningar som helst denna graviditet och  to m läk säger att det är helt OK...Längtan...detta behöver INTE betyda något. Färskt blod + ont i magen...då kanske man ska börja fundera men absolut inte nu. Har du haft samlag nyss....typ igår eller iförrgår?
  • Happiness

Tittar in och vinkar till er! Självklart får ni en stor hink hcg över er. ....här sprutar det hormoner och jag är sur och irriterad. Har inte kunnat gå ur sängen idag. Detta tar på psyket och jag börjar känna mig riktigt ledsen. Har tagit två Lergigane comp men dom hjälper inte.

Inget mera blod eller färgade flytningar iallafall och det är ju bra....Hoppas ni mår bra tjejer och att ni är många somn plussar snart

MCT79: Du kan tänka 48 timmar framåt från den första stegringen....men det kan ta längre tid för ägget att släppa för vissa., För mig har det tex tagit 3 dygn från utslaget. Så du gör helt rätt som pippar på somn en galning nu. Ta en sväång imorgon också

• Happiness

Oj vad det händer grejer härinne! mycket spännande! Håller tummarna för att streck ska bli starkare snabbt....glöm inte att skriva in er i gravid listan ni som plussat . Vilken underbar känsla det är!!!! Så jädra mycket slit och till slut ordnar allt sig och blev mödan värd .

• Happiness
    sugarrush: Var inne och kollade på din bild. Detta är inget spökstreck. Du är gravid tjejen! Grattis och snyggt jobbat!
  • Happiness

Nä men gud nu ser jag en till...

WOOOHOOO!!!!!!!! GRATTIS Havsklippan du är pregnant tjejen! Snyggt jobbat du med! Herregud vad det plussas nu. Är det någon jag glömt?

Muffe: Har du också plussat!?!?! Shit vad det går fort nu.

• Happiness

mimmi80: Vad bra att ni kommer vidare...jag håller tummarna för dig och häller som vanligt massor av hCG över hela tråden. Håller tummarna för Muffe, Pancakes och MCT79. Nu är det er tur!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3