• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

telgebo skrev 2012-01-02 21:55:41 följande:
    har över 10 med mig tog hela kartan jag hade kvar.
    Verkar väldigt dumt att ta alla dom som sagt. Det kommer inte hjälpa dig att få tillbaka dina barn...
    Väntar tvillingar! 31+6 idag!
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-02 21:55:41 följande:
    har över 10 med mig tog hela kartan jag hade kvar.
    Gör inget dumt Telge, hit kan du ringa som nödlösning istället för hemmet!
    www.jourhavande-medmanniska.com/

Eller åk till din pappa!
    Väntar tvillingar! 31+6 idag!
  • MCT79

Godmorgon tjejer!

Telgebo jag hoppas du har fått sova gott och att det känns lite bättre nu i "dagsljus"...nåja..ljusare...

Jag instämmer med de andra, det hjälper dig inte att göra något dumt... bara fortsätt kämpa..

Väntar tvillingar! 32+0 idag!
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-03 19:36:03 följande:
    Sugarrush: Du har rätt, det är för jävligt att soc kräver det och nu har de tom sagt att oavsett mitt mående så ska hon ändå placeras hos en familj, de håller på och letar efter en och besökt 2 som jag vet, en av dom ligger i Norrköping och hur blir det då med umgänget om hon bor där. Jo då tycker soc att vi ska ha umgänge i Nyköping, verkar ju fan inte klokt lika dumt som att min lilla bebis ska vara tvungen att åka 32 mil t/r för umgänge med sin mamma varje vecka. Den andra familjen är min syrras och hon bor i af Stockholm. Jag fattar inte varför jag inte kan få en plats på ett utredningshem tillsammans med henne, det handlar inte om pengarna har de sagt. Men hur fan kan de tro att man kan må super om man blir fråntagen sitt barn och inte vet om umgänget kommer bli av ens igång, allt är bara luddigt från deras sida. Jag blir knäpp på det här för jag får höra att jag är så fin mamma på alla umgängen, de säger dom men så säger de att det är ju så kort tid, men vad fan ändra tiden då så jag får vara med henne mer för jag är inte bra mamma mellan kl 13.30 på onsdagar i 1 timme, kan jag inte få bevisa det? Varför bygga hela utredningen på lögner? Tänk om hela denna tråd skulle ringa till kommunens BOU och säga att jag och min dotter ska få komma till ett hem och det då ändras till att bli så. Kanske är enda chansen att fler säger till för mig lyssnar de inte på utan bara på en annan person som har en 6 veckors utbildning till familjeutredare som säger en massa skit som jag inte ens gjort, jag har tex inte lagt min dotter i liggdelen och svängt med den som en handväska, misskött hennes mattider osv.
    Har du begärt ut Alice vårdplan? Och begärt skriftligt vad det är du ska förändra för att få tillbaka vårdnaden?
    Det här är saker som alltid ska finnas enligt min sambo. Det är ett krav från socialstyrelsen.

Om det är som du säger att de hittar på och baserar på lögner så ring uppdrag granskning eller något så de får rota i hela berättelsen/historien som varit! Om de missköter sitt jobb så gravt så måste det ju komma ut!

kram!
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-03 20:13:30 följande:
    Nån vårdplan för Alice har jag inte sett röken av, jag får alltid be om alla papper, det enda som jag fått är domen som är vård enligt LVU. Vårdnaden har jag redan.

Mimmi: På vilket sätt ska jag kunna bevisa för dig att det är så som jag säger. Tror du jag verkligen sitter här och hittar på allt? Alice utredare är en ny socinom och har själv sagt att han inte kan så mycket så han får ofta fråga sina kollergor om självklara saker och papprena som jag bad om för 1 vecka sedan och som skulle skickas till mig bums har ff inte kommit och jag har bett att få skriftiligt vad det är som ska förändras för att få tillbaka Alice men de radar inte upp ett smack.
    Be om den då. Där ska stå anledningen till att de omhändertagit henne, och planen för omhändertagandet.

Håller med mimmi om att en ny handläggare faktiskt kan vara bra! De är hungriga, angelägna om att göra rätt!
    En som jobbat i 30 år och är innerligt trött på sitt jobb...kanske inte lika bra.
  • MCT79

mimmi har ni någon plan för om blödningen inte kommer igång? Skulle du få tabletter då?

Vis av erfarenhet kan det ta tid... min bruna flytning kom ju 3 veckor efter att fostret uppskattningsvis dog..
    Sen fick jag ju Mifegyn... nå tabletter som ska mjuka upp livmodertappen inför cytotec... de sa att det var stor risk/chans  att blödningen skulle komma igång hemma de två dagarna jag fick vänta före cytotec men min kropp fattade ju inget ändå...

Tänkte bara så det inte skjuter på ert äggplock!

Väntar tvillingar! 32+6 idag!
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-09 09:06:56 följande:
    Jag ska till läkaren om några dagar, så får vi se då. Men låter kanske som om det är bra att ta dom där tabletterna ändå...? Var ni hemma eller på sjukhuset när ni gjorde det? Kan man kombinera med smärtstillande?

V 17 känns helt ok, var mest nervös över att det inte skulle bli förrän i höst... Måste ge en stor eloge till hon jag pratade med på Sahlgrenska för Ivf, hon erbjöd mig samtalsstöd! Första gången någon har gjort det, blev så glad över det! Som det känns nu behöver jag det inte, men vet att vid en ev graviditet mår jag sämre.. Gick ju några gånger hos en kurator på sjukhuset i Borås, men tyckte inte att hon va bra.. Däremot har hon en kollega som jag tänkte att jag kunde fråga om hjälp om jag behöver igen...
    Har inget hänt när du har ditt läkarbesök hade jag nog gjort det ja... eller.... JAG hade inte valt tabletter igen. Men om du vill undvika skrapning så är det ju nästa steg så att säga.
    Jag blev inlagd... men jag tror man "brukar" få göra det hemma om man är före 9 fulla veckor.
    Jag kände som sagt ingenting alls. Men efter tredje dosen fick jag morfin minns jag. Dels för att jag frossade (?), hade ångest och började få lite ont. Då var det redan bestämt att jag skulle skrapas och jag tror jag åkte ner en halvtimme senare..

Låter som du fick tag i en fin sköterska, vad härligt med frågan även om man känner att man inte behöver just nu. Det brukar kännas slönt att någon bryr sig tillräckligt för att ställa frågan bara.... Hjärta
  • MCT79
    FruW skrev 2012-01-09 10:18:23 följande:
    Vi fick remissen då inget hänt på 1,5 år o tre doser pergo. Skönt att ha det nu när det bara krånglar!

Åh jag hoppas att det kommer igång av sig själv! Ingen som visste om man kan ta smärtstillande i samband med de där tabletterna?

Jag tyckte att skrapningen gick jättebra, men vill gärna inte göra det igen så här tätt inpå..
    Jo det kan man, jag har läst om de som fått citodon med sig hem och att man tar det samtidigt som tabletterna för att förebygga ev smärta.
    Andra har tagit alvedon+ipren. Fråga om det tycker jag. Om det blir aktuellt med tabletter. Det enda man kan räkna med är att OM du får ont så kommer det ske på en tid när läkaren är otillgänglig eller apotek stängda...alltid.
  • MCT79
    telgebo skrev 2012-01-10 14:17:06 följande:
    Idag har jag flyttat hem igen efter 53 dagar på ett korttidsboende för personer som mår dåligt. Vet inte alls hur det kommer funka att bo själv nu. Jag har ju knappt bott hemma sedan mitt barn föddes för 3 månader sedan och allt här hemma påminner om min graviditet och mitt barn och alla drömmar och planer man hade. Känns tungt och se den nya spjälsängen stå där bäddad och oanvänd och alla bebissaker och jag vill heller inte plocka bort det för det känns som jag då förnekar att hon finns.

Jag blev lovad umgänge med henne 1 timme i veckan precis före jul och nu så verkar det inte bli så pga att nån inom kommunen måste vara med på umgänget så nu verkar det bara bli umgänge varannan onsdag och jag som trodde att jag skulle få träffa mitt barn imorgon och så verkar det inte bli så trots att dom LOVAT mig umgänge VARJE vecka. Så dålig stil. Mådde skitdåligt och mår väl inte ok nu heller pga det.

Har tid till min kurator för samtal idag om en liten stund och sedan är jag ensam tills på torsdag dag om jag nu inte ska på umgänge med min sötis imorgon då men det verkar inte så. Har pratat med min advokat om detta med umgänge och väntar på att advokaten eller kommunen ska ringa mig.
    Hej Telge!
    Inget du gör kommer kunna förneka att hon finns! Men jag tror jag förstår hur du tänker... om du plockar undan saker så "ger du upp om henne"...? Gissar bara, har ju aldrig varit i din sits...

Jag säger igen, be om hennes vårdplan.. där ska rutiner bestämda för umgänget finnas nedskrivna och då får kommunen lösa det. Har de ingen personal i morgon, då får dom fixa det eller byta dag tillfälligt denna vecka.

Ta hand om dig!
    Väntar tvillingar! 33+0 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3