Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Grattis Veronica88 till Plus!

Vi börjar bli slitna efter en veckas mys, haha, ja kanske mest mannen då. Vet fortfarande inte om jag haft ÄL, min temp beter sig underligt åt.

Åh vad många det är nu som har BIM... spännande!! Hoppas det blir en riktig plussarmånad! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt
    LisaVäntar skrev 2011-06-20 13:30:50 följande:
    Vad har ni för mätare ni som tempar? Litar ni på det vad gäller ÄL och/eller gravid? Den stiger både vid ÄL o graviditet eller? Har toktröttnat på alla tester där man vänder stickan och sig själv utochin för att se vad man vill se..
    Jag har en vanlig mätare, jag tycker det funkar super med tempning om man tempar vid samma tidpunkt varje dag. Den här månaden gick det inte så bra för mig att hålla tiderna pga långledigheten. Efter ÄL ska tempen alltid stiga, oftast minst 0,2 grader, men jag har även varit med att den tyckt att jag haft ÄL även när den dagen efter bara steg 0,1 grader. Den läser in så mycket mer i sitt diagram (på fertilityfriend där jag håller till alltså). Vid graviditet så ska man också då normalt få en högre temp. Nu slutade jag tempa strax efter jag plussat så jag vet inte vad jag hade för temp sen, men innan jag slutade gick jag inte över 37 grader, utan låg på 36,6-36,9. Så det är inte ett måste att man måste få höga temperaturer för att vara gravid. Svårt att genom diagrammet utläsa att man är gravid med säkerhet, så där funkar ju tester bättre. Men jag tycker om att se att jag haft ÄL iaf, det är det som är viktigt för mig!
  • Dag och natt

Hoppas att det är nåt för er båda JoWian och Rosen1

• Dag och natt

Ändrar mitt BIM!

BIM JUNI

18 juni - Pandoras box78 (1 x, 1 mf, 2 ma, försökt sen nov 2009)
    19 juni - flickanfin (1a försöket efter MA vecka 13-14 i mars)
    25 juni -JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)
    25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)
    27 juni - Javisst (1a försöket efter MA juni 10, nov 10, april 11)
    28 juni - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    30 juni- LisaVäntar (3:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

BIM JULI
    5 juli - Mimmi80 (14:e försöket efter 3MF) 
    8 juli - Decembra (10:e försöket efter MA v.17 -10, MF jan & juni -11)
    8 juli - SoMa72 (3:e försöket efter mf nr 4)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
    MissT (2MA, det senaste dec-10)
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)

• Dag och natt

mimmi80, helt rätt prioritering
    Hoppas vi får plussa snart!! Längtar ihjäl mig.
    Drömde en mardröm inatt och grät från tåget till jobbet. Det gick bättre när jag väl var på jobbet, men jag känner en klump i magen och bröstet. Vet aldrig när de där dipparna kommer.

• Dag och natt

Jag mår bättre nu, fick lite annat att tänka på väl på plats på jobbet, och sen rullar det bara på. Vi åkte och tittade på tapeter idag och så ut på IKEA, så nu är jag helt återställd.

• Dag och natt
    BIM JUNI
    18 juni - Pandoras box78 (1 x, 1 mf, 2 ma, försökt sen nov 2009)
    19 juni - flickanfin (1a försöket efter MA vecka 13-14 i mars)
    25 juni -JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)
    25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)
    30 juni- LisaVäntar (3:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

BIM JULI
    3 juli - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    5 juli - Mimmi80 (14:e försöket efter 3MF) 
    8 juli - Decembra (10:e försöket efter MA v.17 -10, MF jan & juni -11)
    8 juli - SoMa72 (3:e försöket efter mf nr 4)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
    MissT (2MA, det senaste dec-10)
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)
  • Dag och natt

MCT, gud vad underbar läkare! Vad heter han (förnamn räcker)? Jag hade en sån underbar läkare jag med när vi fick abortpillrena, han skulle jag alla dagar i veckan bara vilja ha som min läkare för han var så lugn och harmonisk och medkännande. 

• Dag och natt

Haha ok då var det inte han jag tänkte på, för mig att han jag hade hette Anders - har faktiskt glömt bort efternamnet nu för det var så längesen jag tänkte på honom. Det var så roligt för min kusin är barnmorska och har varit det på Mama Mia och andra ställen i stan. När jag träffade henne för en fika för några månader sen pratade jag om vilka läkare jag haft och då hade hon jobbat eller pluggat med den här Anders. "Jaha har han blivit gynekolog nu!, kul!" hihi. 

Har haft en äldre läkare där också innan vi började med barnverkstan men han har jag helt glömt bort vad han heter. Han var också bra. Men vad skönt att de är flera bra läkare på Danderyd som tar hand om oss. Underbart att han ringde så där! Det känns genuint och äkta på nåt sätt. 

• Dag och natt

Det är säkert ÄL mimmi
    Jag har det varje månad nuförtiden, men har läst lite och det kan komma smärtor både före, under och efter ÄL.

Jag har tråkigt ikväll, sambon är på Foo Figthers så jag är alldeles allena. Därför jag kan sitta här och chitchatta hela kvällen om jag vill. Glad 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3