• Odetta

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Väntan på en liten skrev 2010-07-30 12:49:34 följande:
    Min gyn ser ingen anledning att ge mig pergo med motiveringen att jag har ju regelbunden mens eftersom jag har så koll på när jag ska få mens osv och det trots att jag haft minst 2 (antagligen fler) cykler utan ÄL.

Hoppas på att ÄL sker som det ska denna cykel samt att jag får till det med insemination då och ett plus och att det går vägen till ett barn.
    Vet du vad jag tänkte på? Att om du väntar med inseminationen tills du har ÄL så kanske inte spermierna hinner fram till ägget så att ägget hinner göra det det ska innan det ska fastna. Så om du nästa cykel kanske försöker inseminera 2 dagar INNAN, så kanske det ger bättre tur? Bara en tanke...
    Idealt vore ju 2 dagar innan ÄL + själva ÄL dagen + dagen efter men det går kanske din donator inte med på?

Sedan angående din läkare...visst tempar du regelbundet? Om du skulle blåljuga för din läkare då och säga att du tempar och testar med stickor och du fåååååår ingen ÄL....kanske han skriver ut pergo då? Ibland får man vara lite ful sådär, du har ju inget att förlora

*KRAM och jag håller mina tummar för dig!*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Vad fel det blev med min smiley efter "du har ju inget att förlora" smileyn var för att blåljuga för läkaren för att få som man vill...inte för något annat

*kram*

• Odetta

MCT och alla andra

Happiness skrev en bra sammanfattning på Rosenroot och Glandin, men jag tänkte lägga till min erfarenhet i diskussionen också

Dem gångerna jag ätit RR har jag blivit gravid, båda gångerna. Visserligen blev det mf båda gångerna också, men mina mf beror ju mer på min kropp än på RR.

Glandin har jag också blivit gravid på, men samma som med RR....fick ju mf, men mest troligtvis inte pga glandinen.

Kombination av 2 Glandin + 1 RR från mens till ÄL gav i alla fall mig en kortare cykel. Min ÄL kom då på dag 15 istället för dag 22 som det var månaden innan...så för mig som hade långa och oregelbundna cykler var det BRA att sparka igång kroppen med det. Cykeln efter fick jag också vanlig ÄL (dag 14 tror jag det var) men då åt jag varken glandin eller rr.

DETTA ÄR ANNARS BRA ATT ÄTA:

KALCIUM (gör miljön bättre för spermierna och hjälper kroppen att ta upp Magnesium)
    MAGNESIUM (dem flesta människorna har brist på det och Magnesium är jätteviktigt för kroppen http://www.vitaminer.nu/pub_docs/documents/VN10.htm )
    FOLSYRA
    E-VITAMIN (kommer inte ihåg vart jag fick det ifrån, men en studie jag läste någonstans om vikten av E-vitamin och fertilitet / graviditet)

Jag åt även extra B12 när jag åt alla dem. Det är visserligen mer ovanligt att vara så fertil som jag verkar vara än att behöva ha så många mf som jag gått igenom, men när jag åt denna kombo av vitaminer och tillskott så blev jag gravid på första försöket varenda gång.

Andra bra länkar med tänkvärd information:

http://natural-fertility-info.com/fertility-diet
    http://www.enotalone.com/article/4992.html
    http://www.alternativkliniken.se/blodgrupp.htm
    http://www.dadamo.com/

*kram*

• Odetta
    Jag kan säga att den här gången som jag blev gravid nu så har jag:

-uteslutit mjölkprodukter ur min kost (med tanke på blodgrupps dieten)
    -uteslutit alla sojaprodukter (med tanke på artikeln om att göra sin kropp babyfriendly)
    -skitit i mina vitaminer förutom folsyran (har inte orkat ta dem)
    -ätit Trombyl from ÄL

Att jag sket i mina vitaminer är för att läkaren sa att jag skulle leva normalt och inte göra mig själv nipprig med att ta en massa piller och tillskott olika tider på dygnet....själv tänkte jag att jag ju ändå fick mf när jag åt dem så hjälpa på mf verkade dem ju i mitt fall inte göra. Jag la allt mitt hopp på Trombylen bara Men nu funderrar jag på att börja äta magnesium och kalcium igen för jag mådde så bra av det.

Jag tror att vitaminerna och kosttillskotten absolut kan bidra till att man gör kroppen starkare och mer mottaglig, det skadar ju inte att ge näring (och rätt bränsle) till en maskin som jobbar så hårt som våra kroppar

*kram igen*
  • Odetta
    Väntan på en liten skrev 2010-07-30 18:01:20 följande:
    Här är min mens  då det var så konstigt.

Åsikter tack

25/12 Neg CB
    27/12 + på CB MEN det lodrätta strecket på det var smalt och jättestarkt blått
    29/12 Svaaaagt CB
    30/12 Neg CB både vanligt och digitalt. Fick jätteont i rumpa,höfter, rygg och huvudvärk. Mensen kom jätteriklig för att vara dag 1 i cykeln. Brukar inte blöda så mycket på dag 1. Det onda i rumpa, höfter och rygg gick över men jag hade fortfarande jätteont i huvudet och mensvärk. Brukar aldrig ha ont i huvudet när jag har mens och har väldigt sällan mensvärk.
    31/12 Blöder som i slutet av mensen, byter binda max 3 ggr den dagen och jag brukar alltid blöda som mest på dag 2 i cykeln.

1/1 Blöder knappt nåt alls byter binda max 2 ggr den dagen.
    2/1 Blöder ingenting. Kl 13.30 ca så börjar det blöda igen mycket som börjar med ljusrött och blir mörkare och mörkare och på kvällen så ser jag som små små gryn i det i samma storlek som riskorn ungefär.
    Efter 5 timmar ca så bara slutar det.

Sedan kom det inget mer

12/1 Är hos gyn, grav test neg och inget syns på VUL förutom att jag har ÄL på gång.
    14/1 ÄL test pos
    30/1 Svagt + på grav test och så mens 3 tim senare
    8/2 Får svar att jag inte haft nån ÄL i jan då progesteronprovet bara var på 7 och ska vara på minst 20 men gärna över 30.

Jag är rätt säker på att det var ett tidigt MF, eller vad tror ni.

Nu denna gång så hade jag postiv sticka och CB ÄL test den 10, 11 och 12 juli. FF markerade att jag hade ÄL den 12 juli.

Räknade ut att jag borde få mens den 25/7 om jag inte är gravid.

Den 21/7 tar jag ett ÄL-test och får positivt men grav testet neg.
    22/7 CB neg
    24/7 CB neg
    25/7 mens
    28/7 känner mig skum, känns som nån trycker mig i svanken när jag går, har dragningar i ljumsken trött som fan och mensen slut. Brukar alltid blöda i 5-6 dagar.
    30/7 Idag så har jag inte blödit på 2 dagar och så helt plötsligt så kommer det igen ljusröd ganska ordentlig blödning som sen försvinner igen och nu är det ingenting.

Vad fan är det här?
    Jag tycker att det låter som din kropp är i obalans, hormonell obalans. Har du funderat på att prova akupunktur eller zonterapi? Det kan hjälpa kroppen att komma i balans faktiskt (jag gick på akupunktur 2 ggr i veckan hela våren). Har du högkostandkort så finns det akupunktörer som prakticerar under landstinget och då kostar det ju inget heller.

Sedan funderade jag vidare...när du fått lite balans i kroppen....har du funderat på att åka till danmark för insemination? Dem verkar väldigt snälla med sina regler där nere vad som gäller ensamstående så det kanske är värt att prova? Om din donator är ett sådant stolpskott att han inte fattar att det ibland krävs lite av mannen också än bara ett enda sprut så kanske en anonym dansk funkar bättre? Jag tror nog att jag själv skulle gå den vägen om jag befann mig i din situation.

*kram på dig igen*
  • Odetta

Jag är ju också en sådan gravid som inte heeeeelt har gått över till våran gravidtråd (vi har ju en sån...länk finns i TS) Jag trivs bra här för det är ett så trevligt gäng kvinnor och har jag något att bidra med i väntan på allas plus så gör jag gärna det.

Samma gäller för mig, är det jobbigt att jag skriver mycket så säg till

Angående att mörka mf...nä, det har vi inte gjort. Det känns skönt att inte behöva lossas vara glad när man kanske inte är det bara för att hålla något hemligt...något som ju påverkar en väldigt mycket. Så här vet alla.

*kram på er underbara*

• Odetta
    MCT79 skrev 2010-08-01 13:31:09 följande:
    För mig gör det inget att ni som är gravida stannar och ventilerar er oro! Jag kommer nog dröja mig kvar själv, om jag plussar någongång.
    Det som kan vara lite jobbigt är när det blir jättemkt prat om gravsymtom och så... men jag förstår ju det också...såklart. :)  Men det är bara då jag får känslan - jag vill ju ocksåååååå...

Sen kan jag samtidigt säga att  jag saknar babblet från Odd och Happiness och de andra som babblade massor innan de plussade! Så självklart ska ni vara kvar, era erfarenheter kan ju hjälpa oss andra ju!
    Jag är ju kvaaaaaaar och babblar

Gulle dig! Jag tror inte att det dröjer länge till tills du också plussar och mår illa och sedan kläcker fram världens sötaste mini-MCT 9 månader senare

*bamsekram*
  • Odetta
    Väntan på en liten skrev 2010-08-01 22:42:49 följande:
    Läser här, men vet inte om jag kommer skriva så mycket då jag har bestämt mig för att lägga allt på is, kanske för några månader eller för gott. Har hamnat i ett läge där jag känner att detta med barn kanske inte är min grej ändå och på nät sätt är det som en stor känslomässig sten lossnat och jag känner mig på nåt sätt fri, så jädra skönt att efter över 1 år deppat varje dag och mått skit och grubblat varför varför varför blir det aldrig barn, vad är fel mm mm mm.

Önskar er alla lycka till.
    Kram på dig gumman! Jag tror stenhårt att du en dag kommer få din efterlängtade unge, men tills dess så är det ett bra val av dig att släppa pressen lite och tillåta dig själv att njuta av allt det andra goda livet har att erbjuda.

Stor lycka till med den väg du väljer att gå!

*kraaaam*
  • Odetta
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 11:54:09 följande:
    Tack Odd, ja du ska se att jag garanterat sitter med ett plus snart och tänker "Huuuuur gick det här till"

Nu är det bara flytt i skallen och sedan få ordning i min nya lya om gäller som gäller och så får vi se sen om jag kanske återupptar det elller om jag kanske redan har det på jäsning

Har ju en liten flört på gång *viskar*
    *jublar tyst* wooohoooooo för flörtar Jag håller mina tummar för dig, det vet du!

*kramisar*
  • Odetta
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 12:15:52 följande:
    Jo, trodde ju aldrig att jag skulle känna pirr i magen efter separationen från exet för övser 2 år sen. Det var riktigt jobbigt då och killar var det sista jag ville ha i mitt liv då, men nu känns det ....pirrigt. Känns som att vara 15 år igen

Får se hur det hela utvecklas, han är på semester nu men han längtar hem för att få träffa mig igen skrev han igår Gulligt va?
    Jag håller mina tummar stenhårt vännen!!!! Åh så mysigt med pirr! *kraaaaam*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3