-
-
Ok nu ska ni få läsa vad jag satt i mig ikväll "bara" för att försöka döva hungern och illa måendet. Frosseriet började väl vid 5-tiden.
Ost-kex
Oliver
torkad lök
räk-sallad
cachew nötter
feta ost
och massor av GODIS+ cola light(2 burkar)! Detta kommer gå jätte bra . Med andra ord det är omöjligt att äta bort illamåendet. Varken söt,fett,surt, beskt,starkt, salt, protein eller kolhydrater hjälper.
Tidigare under dagen provade jag också:
Fiskbullar
Potatis
Smörgås med ost.
Förra grav. vägde jag över 100 kg när jag åkte in. Start vikten var 62...Men fortsätter jag i detta tempo kommer jag spränga 100 kg gränsen om en månad. -
Här är en till som håller på att gå sönder av oro.....tog TSH igår och det visar sig att det gått upp till 3,5. Helvete! säger jag bara. det ska inte ligga över 1 för då finns det risk för MF. Igår fick jag en vattning flytning som var brun med lite mörkare blodfäckar i. Herregud! jag tror jag dör.
Ringde BM imorse för att få svaret. Då fick jag beskedet. jag har känt mig konstig och Hypo den senaste veckan. fasiken man ska lyssna på sin kropp. Väntar på att en BM eller läk ska ringa upp nu...Håll tummarna för mig tjejer.
färnevik; precis så känner jag med. Illamåendet har liksom klingat av+ denna mörka vattniga flytingen. Fanfan fan -
Bm eller läkare har fortfarnde inte ringt...väntar väntar. Vattnet med det bruna kom en gång igår. Och det var efter VUL:t. Det har inte kommit något mer sen dess....men man blir ju så jäkla orolig. Var på vippen att åka in till gynakuten men jag vet ju att det finns inget dom kan göra om ett MF redan startat. Så istället för att jaga upp mig ännu mer har jag försökt att tvinga mig att inte tänka på det...eller försöka tänka lite positivt.
jag bara vägrar få ett MF till. -
Lite molvärk över äggstockarna har jag med *gnällgnäll*
-
Jo så kan det iof vara...eftersom det slutat. Man får väl bara sitta här och vänta. Tycker redigt synd om mig själv just nu .Väntan på en liten skrev 2010-07-29 14:24:55 följande:Jag tänker om inte VULgjorde det Happiness, något litet blodkärl eller så för man är ju känsligare down there som gravid vad jag förstått. Förstår oron.
Nä jag ringer snart upp igen. fick sånna biv av Levaxinet så jag bytte det mot ett annat prep och det är inte injusterat än därav TSH höjningen. Får öka tablett intaget idag...men det är ju lurigt man kan ju inte bara dunka på med höjning. Den ska ju komma sakta...men det finns ju inte tid för det nu. Vet inte vad som är värst...höja sakta och därmed öka risken för mf (tar längre tid för TSH.n att gå ner) eller dunka på och kroppen får jobba lite kraftigare med att bryta ner T4...kan det också leda till mf tro? Men varför kan inte folk ringa när dom sagt att dom ska. *morr* Ja jag vet detta är specialfrågor och dom ska jag ställa till sjukvården (inte säkert att dom vet dessvärre)... -
Tack mina fina goa underbara vänner....jo det är klart att det är sant det ni skriver! Glidkrämar och ligamentering är orden. Tack! Pusspuss!
-
Vad du e söt....Förstår att du vill få mig på bättre tankar.. På ett sätt är det ju så att blir det MF så blir det liksom. det finns ju absolut inget vi kan göra åt saken...än att knapra tabletter då.Längtan efter liten skrev 2010-07-29 18:21:41 följande:Happy: Jag är övertygad om att det fsktiskt är vulet och inget annat. Det är nästan mer vanligt med blod efter vul än utan. Vi är sjukt känsliga där nere, så försök njuta. Har inte läst alla inlägg men såg det något bra på vulet
Det som händer det händer. Nu skiter jag i att vara orolig....för idag Haha!
Saken är den blodet tillsammans med TSH höjningen gjorde ju att jag satte morgonkaffet ( som jag inte dricker) i halsen. Aha tänkte jag det är därför jag börjar blöda..TSH förklarar saken tänkte jag och ställde helt upp på att ett MF var på väg. Jag är fortafarande orolig tills TSH har gått ner och det får jag reda på om 2 veckor då blodprov ska tas igen. Så tills dess är det bara högre makter som gäller men det är ju inte illa det.
VUL:t såg fint ut. Knoppen var 8-9 mm så där och jag såh hur hjärtat bultade. På måndag är jag i v8. Helt otroligt! Nu har jag inga fler VUL. Nåsta blir UL i v12 isamband med KUBen. Men då är det med värsting maskinen dom kör så då är det bara att ligga tillbaka och njuta . Som du märker funkar Lergianen. Illamåendet är inte lika kraftigt.
Hur går det för dig? Hur mår du? Inget illamående? Fick du bokat in VUL och MVC tid? Vi håller ju till i två trådar samtidigt du och jag så det blir ju ett herrans spring. HAha!
KRAM till dig från Happi -
Längtan : Haha! Vi måste skratta åt detta lite... vi är ju så oroliga både du och jag så det nästan är pinsamt men jag lovar jag kommer hålla på så här och älta, gnälla och vara otrevlig hela graviditeten. I vecka 39 tänker jag sitta och funder om det ska bli ett MF eller inte...vem 17 har kommit på det egentligen? den frågan har jag ställt så många gånger. Varför kan det inte bli rätt från början liksom...allting ska vara så för baskat osäkert li livet. Jag hatar denna osäkerhet!
Tänk om man redan nu visste att man skulle få Ma i vecka 19. Herregud vilken tanke! Nä nu vill jag inte veta något. Haha!
Nej jag blödde inget innan VUL:t. Det där med flytningar känner jag igen. Med -03:an hade jag så mycket flytningar i alla dess färger och former så jag to m fick en svamp infektion. Tror jag hade minst 10 st. Hur skönt är det då?
Har också för mig att ett fint pickande hjärta och normaltillväxt säkrar upp ordentligt. När jag hade kromosomfelet på mitt lilla änglafoster då tappade det i längd. Så det är det första kah ska hålla koll på nu. Att längden stämmer med veckan. Sen ska jag som sagt göra KUB:n. Ska du göra den? Om jag får fina siffror där blir det INGET FVP/MKP annars går jag vidare med det.
Grattis till VUL! Vad bra att du fick tid dit. Då kommer din oro lätta lite...jag säger lite vågar inte lova att den försvinner helt. Men ja kan lova att det blir MYCKET bättre! man vill ju bara se att det är något där liksom. Eller hur? En snabbtitt. Vi får stötta varann under våra graviditeter. KRAM! -
MCT+ andra intresserade
http://www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html
Här står det mycket matnyttigt. Tex.:
"Studier på djur har visat att Rosenrot har förmåga att öka könshormonernas aktivitet. Hos hondjur ledde intag av Rosenrot till en ökad östrogen aktivitet, också en ökad fertilitet. Hos handjur gav Rosenrot upphov till ökad testosteron-aktivitet med en ökad muskeluppbyggnad (Tomsk State University, 1987)."
Jag slår ett slag för Rosenrot. Vet flera på FL som plussat med det. Senast Mamise 46 år i 40-tråden. Tror detta är ett mycket effektivt prep. Finns också en som egen tråd på FL...
Glandin 25 använde jag när jag plussade.Det är kapslar som innehåller boragoolja (gurkfröolja) som är en speciell omega6 olja som gör så att slemhinnan i livmodern blir tjockare så att ägget fastnar lättare. Glandin 25 kan jag alltså varmt rekommendera.
Jag hade testat dom två sakerna i första hand´+ folsyra då självklart
Det jag inte skulle testa var Bisolvon som jag vet många gjort här på FL. Dels för att jag inte tror det fyller någon funktion. Dels för att om det not all förmodan skulle tunna utslidsekretet...ja hur vet man att det inte blir för tunt? Och att man slutar precis i rätta tid? Bidrottninggelé har ju många använt....men jag själv har ingen erfarenhet. det får du googla på . Sen finns det dom som dricker grapefruktjuice för att också tunna ut sekretet. Det tror ja heller inte på
Sen finns det en receptfri progesteron-salva som sälj på nätet. Här kan ni läsa mer om den:
http://www.hormoni.se/pms_och_barnloshet.php
De här preparaten är dom jag i första hand kommer att tänka på. Vet ni flera är det bara att hojta till.
Nu har ni lite att läsa men son sagt frågar ni mig hade jag tagit,folsyra, rosenrot och Glandin 25