Together90 skrev 2011-10-03 15:28:52 följande:
Hej mimmi80
Jora..helt okej asså man måste ju gå vidare och sikta framåt och inte bittra ihop ..det gör inte saken bättre precis. Lite orolig känner jag mig faktiskt.. att jag aldrig mer kommer få uppleva en hel graviditet, det skrämmer mig.. att det ska vara något dolt fel som ingen kommer kunna se här i sverige osv.
Vet inte går upp och ner.. nu har det gått snart 2 veckor sen min skrapning.. och jag har fortfarande skrämmande höga HCG nivåer värkar det som...skit starkt pluss och skit starkt ägglossningsutslag så det är jobbigt faktiskt, jag vet att det kan dröja ett tag men ändå.. jobbigt !
tack för att du frågar ..:)
kram
Vet du vad? Jag tycker du ska kontakta stället där du skrapades. Det KAN ju finnas rester kvar i livmodern som gör att du fortfarande producerar lite hcg. Kolla upp det tycker jag. Så du inte går och väntar flera veckor i "onödan".
Vid mitt utomkveds hade jag vad de beskrev som "hinnrester" som producerade hormonet. Säkert mer invecklat än så men det var patientversionen jag fick! =) Jag fick gå 10 veckor med ett hcg som aldrig sjönk ner till noll innan det tillslut gjorde det.
Så ring och rådgör tycker jag. Vid en skrapning borde hcg sjunka fortare än så.
En vecka efter min skrapning var mitt gravtest rejält mkt svagare och två veckor efter skrapningen kunde man ana ett streck utan ansträngning men det var svagt. Tog inga fler sen men jag antar att det var vitt bara några dagar efteråt.