Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-08-17 13:07:41 följande:
    Jag älskar också den här tråden. Jag blir verkligen genuint jätteglad över när vi här i "vår" tråd plussar. För vi har, om någon, verkligen "förtjänat" det! Så härligt att få uppleva plus igen efter att ha förlorat våra småttingar tidigare.

Förra månaden var en riktig minus-månad i tråden, men den här månaden verkar det vara en riktig plus-månad! Hurra!
    Ja, verkligen! Hoppas att det gäller oss också! Mycket spännande BIM-lista vi har ju nu. Nästan en BIM:are om dagen veckan som kommer.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-17 13:14:45 följande:
    Men alltså, allvarligt, nu kollade jag på mitt spökstreck idag och det är klart tydligare än igår! Det ser till och med ut att ha fått lite rosa färg. (Strecket från igår har inte någon färg, det är mest bara som en "skugga".)
    Dock har ju båda strecken dykt upp efter utgångstid, men ändå, varför är det starkare idag om det nu vore ett fejkstreck? (Shit vad man kan analysera alltså...)
    Vad tror ni, tjejer? Ni brukar ju var så kloka och uppmuntrande. (Kan tillägga att jag har NOLL symptom, men ändå)

Kan du inte lägga ut testet så kan vi analysera? Det är så otroligt svårt det där verkligen.. Är du på BIM-5 alltså? Allt kan ju hända fortfarande! Bara för att du plussade på BIM-5 förra gången behöver du ju inte göra det nu. Är det lite svagt idag kommer du säkert plussa starkt om ett par dagar! Heja heja!

Eller köp ett CB digital, där slipper du ju tolka eftersom CB tolkar spökstrecken åt dig!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-17 23:46:04 följande:
    Woooow!!!  Vad med plus!! STOOORT grattis till Havsklippan, Sugarrush och Sofy! GUD VAD HÄRLIGT!!!!

Nu hoppas jag komma med er snart!! Har inte ett enda jävla symtom men hopper är det sista som sviker! 10 dagar till Bim! ;)
    Ja, visst känns det olidligt att vänta! Jag har en vecka kvar också och försöker låta bli att leta symtom men det är så SVÅRT. Jag känner mig väldigt trött på kvällarna - men det beror säkert på att jag vände på dygnet på semestern och nu har börjat jobba igen. Har lite ont i magen och det hugger till ibland idag men det kan ju bero på precis vad som helst. Måste sluta spekulera! Har tyckt mig vara trött och yr och sånt andra månader men då har mensen kommit i alla fall :(

Stort grattis alla ni plussare! Är grymt avundsjuk men ändå glad att det går bra just nu för så många. Är glad att vi har varandra!
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-18 10:27:33 följande:
    Jag bara gråter just nu.
    Det fanns fortfarande inget plus imorse. Bara antydan till ett streck, som dök upp efter 15-20 minuter - testets utgångtid var efter 10 minuter. Strecket är precis lika svagt som igår. Och när jag gick på toa nyss hade jag fått en BLÖDNING, precis som mens.
    Nu ger jag upp den här skiten och accepterar att det bara var spökstreck.
    Åh gumman, fy sjutton! Vet PRECIS hur du känner dig. Man blir så grymt besviken och helt ur fas hela dagen. Men du kommer repa dig fort och vilja ta nya tag, jag lovar!

Kram på dig!
  • Pancakes

Sugarrush, hur är det med dig vännen?

Ser att du har BIM på söndag först. Verkar ju konstigt om du skulle få mensen redan idag?

• Pancakes
    Atti skrev 2010-08-18 14:17:01 följande:
    Hej på er. Sitter på jobbet och har precis fått tant röd. 5 dagar tidigt, har aldrig haft så kort cykel som 24 dagar, förstår inte. Tänker på dig sugarrush.
    Jag har också fått kortare och kortare cykler sen missfallet. Hade 32 dagar innan MF och sen efter var det 31, sen 29 och nu senast 26 dagar. Nåt händer väl med kroppen antar jag.  Rätt bra att man slipper vänta så länge på BIM men det blir lite svårare att hålla koll på ägglossningen.
  • Pancakes

Godmorgon på er!

Hur känns det idag? Attans att denna mens ska dyka upp så där för flera av oss! Skönt att ni ser det positivt och satsar på en junibebis istället! Tänk vad kul för den lille att få fylla år i juni! Ha kalas i solskenet med jordgbbar och sånt (säger en som fyller år mitt i vintern).

Själv har jag BIM nästa vecka och jag tycker den här tiden innan är så jobbig. Man hinner få upp så mycket förväntningar. Jag brukar aldrig testa innan BIM för jag tycker det är ett sånt slöseri med pengar´, men nu funderar jag på att göra det ändå. När man går och väntar på mensen och den inte dyker upp så hinner man bygga upp skyhöga förväntningar, det fick jag bittert erfara förra månaden. Kanske bättre att få sitt svar på en gång, eller?

• Pancakes

Men vännen, v

sugarrush skrev 2010-08-19 10:19:57 följande:
    Hihihihihihihihihihihihihihihi kolla i mitt galleri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Men vännen, vad är detta? Det var inte mensen som kom alltså???
  • Pancakes

Välkommen Alicia och jag beklagar ditt missfall. Förstår att besvikelsen är jättestor. Men du ska se att det tar sig och går bra nästa gång. Din kropp verkade ju vilja bli gravid förra gången du fick mf och det kanske den vill nu igen direkt.

Ja visst är det jobbigt när man är stressad pga en massa andra saker också som ålder, timing rent generellt och sånt. Dock spelar ju faktiskt inte några månader hit eller dit nån roll, det är så man får försöka tänka annars blir man galen. Jag och min bror har fem år mellan oss och vi har och har alltid haft jättebra kontakt ändå!

Jag är snart 32 och har inga barn alls och omgivningen trycker på som sjutton, så jobbigt! Man får försöka koppla bort det helt enkelt och tänka att de helt enkelt inte vet bättre.

Som sagt, välkommen till en mycket bra och stöttande tråd! Lägg gärna in dig i listan. Jag ska plocka fram den!

• Pancakes

BIM AUGUSTI 
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3