• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Lofot skrev 2011-09-25 09:59:15 följande:
    Lite ömma bröst har jag allt, men inte så jag grinar :) Trött i svanken är jag också.
    Ska köpa mig ett test idag och testa..men shit va ledsen jag blir om det minskat...
    Näe mina var bara ömma så jag "mådde illa av det" nån vecka totalt... sista dagarna är bröstvårtorna väldigt irriterade annars har det varit rätt lugnt där också... och då har jag dubbel dos hcg... ;)
    Väntar tvillingar! 18+0 idag!
  • MCT79
    pixerpie skrev 2011-09-25 10:16:01 följande:
    Ja, ha-ha! Får hoppas på det... Testade dock imorse... och något såg jag men det var nog inbillning... Och testet var konstigt, blev lite "flammig" hela testet... Får nog ge mig till tåls några dagar och antingen kommer mens eller så kanske något annat i mitten på veckan!

Leava! Jo, jag har också hört tio dagar efter... Och idag var det ju typ negativt så, nu kan det bara bli bättre om inte menshelvetet kommer...

Ha en fin dag!!
    När har du bim nu igen??
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-09-25 10:43:53 följande:

Alla verkar plussa i denna tråd, det suger för min del just nu..

Men det är kul för alla som plussar men man blir så bitter när man är inne i helvetet.. 

Hoppas ni alla slipper sitta i samma båt som jag något mera.. kram      

Du vet det är en helt okej känsla... man blir så kluven.. självklart blir man glad för de som plussar och samtidigt har man en tagg i hjärtat...."men jaaaag då"...

Du är MITT i skiten.... ge det tid..
  • MCT79

Lugna dig lite Together... hon skriver ju att hon förstår din bitterhet.

Som helt barnlös kämpar man för att få ett barn... med ett barn kämpar man för syskon... förlusten vid ett mf är densamma för båda.

Det här är ingen tävling...

• MCT79
    Lofot skrev 2011-09-25 12:03:27 följande:
    . När hörde ni andra av er till bm för att göra tidiigt VUL?
    Jag gjorde mitt första denna grav 5+1 bara för att se att det inte satt i äggledaren... sedan 6+3 tror jag det var som vi fick se hjärtat slå!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-09-25 12:19:13 följande:
    Lugna mig ? 

Jag tycker inte jag gjorde något fel alls förutom att försvara mig, jag tycker det var förolämpade när hon skrev att hon blev bitter på mig tex som redan har barn som blev bitter på folk som plussar..

Bara för att jag har barn innan .. jag tyckte det var onödigt sagt
    Och det står jag för!     
    Ja lugna dig... du blir så aggressiv.. jag uppfattar det inte alls som du beskriver det.  Som helt barnlös kan man ibland känna att de som har ett barn har iaf ETT barn ( en dröm för den som står helt utan!)... sen skriver hon ju också att du INTE på något sätt ska nöja dig med det och att hon förstår hur jobbigt det med missfall..

Hur trevligt lät det här?
    "Och en sak ska du veta... Det är fan värre att ha ett barn med samma karl och sedan får missfall på missfall på missfall vid ålder 21 år utan att veta vad felet är ? Det ska du ha klart för dig ialla fall.. ROSEN1"    

Jag har hängt i den här tråden i snart två år... kämpat och kämpat och kämpat... glatts med andra, blivit ledsen för att jag själv fått missfall eller inte plussat, när andra har lyckats!
    Så kom för fasen inte och säg att det ena är värre än det andra! DET gör mig riktigt arg.

Här inne stöttar vi varann i med och motgång! Alla är vi ledsna över olika saker, en del har barn sedan innan, andra inte, och alla är välkomna!
    Men vi peppar varann...
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-09-25 12:39:25 följande:
    Alla vändar detta emot mig..

"Och en sak ska du veta... Det är fan värre att ha ett barn med samma karl och sedan får missfall på missfall på missfall vid ålder 21 år utan att veta vad felet är ? Det ska du ha klart för dig ialla fall.. ROSEN1   "

varför jag skrev så var för att hon skrev     "Men jag känner ju faktiskt att det är jobbigt med nån som redan har ett barn som är bitter över att andra som inte fått ett enda plussat." 

Hon fick mig att känna att det jag går igenom inte är lika jobbigt som för er som är barnlösa innan och därför skrev
    jag så. För ni har ingen aning hur jag känner!  
    Ni kan omöjligt veta hur jag känner och tänker. 

Jag tycker jag har stöttat dem flesta här inne förut så gott jag kunnat men just nu är jag inte den som är så stöttig utan behöver stöttning... fan det är väll inte konstigt att man ibland kan bli förbannad? 

Och jag har skrivit en massa peppande/stöttande inlägg till dig, både idag och igår. Jag kan bara komma med ord. Jag kan inte ta bort ditt MA eller ge dig svar på varför det gått snett.
    Det finns en stor ångest som nyplussad också, varför skulle det funka denna gången liksom? Den oron har också ventilerats här inne genom åren!

Men Rosen om du kommer över i plustråden och hänger där så pratar vi inte så mycket grav här inne.
    Det har gått bra tidigare att gravida peppat de som kämpar/eller precis fått mf/MA, många (däribland jag) som kämpat har tyckt att det varit skönt att se att det faktiskt går bra tillslut för de allra flesta!!

Together du skrev också att det bara var gravida kvar här inne, men det är inte sant. Det finns flera som kämpar och väntar på sina plus. Som kämpat läääääääääääääänge.

Jag hoppas du mår bättre snart och att fröet stannar nästa gång!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-09-25 12:34:02 följande:
    Skit samma, jag lämnar tråden.. du förstår inte mig ett dugg även om du säger det!

Jag tycker jag om någon blev missuppfattad..

Lycka till alla tjejer..    
    Nej jag förstår inte alls... inte ett dugg. Ett utomkvedshavandeskap, tre tidiga missfall och ett MA i v 12. Vad fan vet jag.
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-09-25 12:52:54 följande:
    Men gud..jag skrev att du förstår inte mig ett dugg, det var i dem inläggen jag skrivit till rosen1 du har liksom noll förståelse för mig och vad jag skrev..
    Skrev ingenting om din erfarenhet eller átt du inte vet saker om upprepade missfal..

DÄR IGEN någon som missuppfattar mig.. 

Och försökt länge ? var det också en pik?

Nej det var ingen pik. Jag tänker inte skriva till dig med nu Together... du tokhugger på allt man skriver. Jag hoppas du mår bättre snart.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3