Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jodå tror strecket var starkare idag.  Men får inte in dem här... Skall lägga bild i mitt galleri! Hoppas det går bättre.

• LillaMy3

Nu så Den var visst lite för stor först... Det översta testet är från onsdag kväll, och det nedersta är från idag på morgonen. Det är ju starkare tycker jag, men också gulare!?!? Hoppas det är ännu starkare på söndag och att det inte bara är för att det är morgonurin. Borde vara äl +10 (eller kanske 9) på det översta och äl +12 (eller kanske 11) på det nedersta.
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-10-29 10:54:20 följande:
    Grattis LillaMy, solklart ju Flört
    Lite (eller snarare mycket) nervös dock.... Och hungrig Det är ju bra i vart fall.
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-10-29 11:03:52 följande:
    Har du provat några andra test då för att jämföra? Ta en CB digital kanske för den tolkar ju åt dig?
    Tänkte jag håller mig till en sorts test till att börja med så jag kan jämföra dem med varandre. Har ett vanligt cb liggande, men har fått intrycket att de ofta ger lite svagare plus än vissa av dessa stickor. Så för att inte göra mig orolig i onödan så tänkte jag att jag väntar med ett sånt. Digitalt får jag se om jag tar senare....
  • LillaMy3
    Pilgrimmen skrev 2010-10-29 13:00:35 följande:

Grattis lillamy! =) Åh va roligt med fler plus

Hur går det för alla?
    MCT7? Sugar? Mimmi80?

Här flyter dagarna på och jag har märkt att det inte är lika roligt i gravidtrådarna som det är i planerartrådarna, därför håller jag mig kvar här, hihi!!

Idag är det 5+2 här och seeegt går det =) På måndag är det första mötet med BM =)

Och idag ska vi åka till växjö och hälsa på familjen Så då blir det till att berätta den lilla hemligheten. För ursäkter som "antibiotika" "jag kör" "känner inte för det" eller andra ursäkter kommer aldrig funka. Haha. Så ikväll när vi kommer fram har sonen på sig en tröja där det står "jag ska bli storebror"

Skall till min familj om två veckor... tror inte ovanstående ursäkter går hem där heller, men vet inte om jag vågar säga något. Sambon är mycket bättre på att hålla tyst och inte säga något. Jag vill bara ropa ut till hela världen med en gång.

Tur att ni finns här så man kan "ropa" lite anonymt.

Jag borde kanske vänta till BIM med att smyga mig över till gravtråden... Eller inte. Mina streck är ju ganska bra, men det var de i maj när det blev mf också... Inte för att det har ett sammanhang, men att de är fina nu verkar ju inte utgöra en säkerhet heller.

Usch så jag grublar. Blir nog bra att åka till jobbet snart

Mct79. Kanske du bara hade en kort stegring så du missade den med stickorna? Kändes det äl-igt för övrigt? Kroppen kan ju försöka få äl flera gånger i en cykel. Så det kanske bara var en "testkörning" först?? Svårt att veta.... Hoppas det visar sig snart så du vet var du är i cykeln.
  • LillaMy3

Hm. Mct. Så underligt.... Ser ut som mina "nästanpostitiva". Men jag har inte de testerna. Har billigatester. Brukar ha en runda med "oj, är det pos eller inte!?!?" ganska precis en vecka innan jag får "jaha, men nu var det ju pos" dvs. Lika starka streck en dag en vecka innan testsrecket är tydligt starkare en dag. Men det var när jag hade äl på dag 25-26. Hur det var nu när äl kom runt dag 17 så hade jag inte testat så länge innan.

Om mannen orkar så kanske ni skall fortsätte med varannan/var tredje dag en stund och följa med lite med äl-testarna och se hur det utvecklar sig!?

• LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-10-29 14:14:13 följande:
    Ja skumt är det... bortsett från tre dagar 24-26:e så har de sett ut såhär nu sen den 19:e.... tio dar liksom, jag kanske har hcg kvar som den reagerar på??

I kroppen.. har haft rejäla älsmärtor och flytningar i helgen som var... precis då när stickan INTE visade nått som liknade positivt... ?!

Jag blir inte klok på det här... befruktad undrar du Pilgrimmen.. omöjligt är det ju inte men jag har ju inte "plussat" så tidigt innan ändå...

LillaMy mannen orkar nog! Frågan är om jag gör det! ;)
    Det är ju lite olika när ontet kommer i förhållande till äl. Eller i vart fall individuellt... Jag brukar få ont och äl-flytningar 3-4 dagar innan fullt utslag på stickan. Som nu sist så började det och var som värst ont på torsdagen, men pos äl-test på söndagen. Äl-flytningar från ca tors-månd i varierade grad.
  • LillaMy3

Chansar och lägger in mig. Troligen BIM idag och inte i morgon. Fortfarande positivt test, så nu måste jag nog tro på detta.

Uppdaterar den "gamla listan" :P
    BIM OKTOBER
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    6 okt- Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    17 okt - annaj84 (1:a försöket efter MF 13 sep-10)

BIM NOVEMBER
    5 nov - MCT79 - (1:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    7 nov  - Atti (5:e försöket efter ma juni-10)
    6 nov - Mimmi80 (6:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011

• LillaMy3
    FruW skrev 2010-10-31 17:45:00 följande:
    Måste erkänna, efter att ha drömt om bebisar, graviditeter o plus länge nu under nätterna, kunde jag inte motstå att testa i dag,,, Så korkat! Jag vet ju att det är alldeles för tidigt för att kunna se ngt, BIM är runt den 6-8 nov så.. Men så går det när man har alldeles för många tester som ligger o lockar, o speciellt när man inte får äl-testa! Har nog fått in en dålig vana tror jag, bara måste få kissa på lite stickor då o då! Skäms
    Håller tummar och tår för att du får en plus om ca en vecka!!!
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-11-07 18:39:16 följande:
    Hej tjejer!
    På väg hem igen nu. Ingen mens i sikte och ömma bröst. På dag 36 tror jag... Brukar ha 28 dagars cykel ... Irriterande!!

Jaja... Vääänta...
    Hua så spännande, eller möjligen irriterande om du varken får mens eller plus...

Styrkekramar i väntandet!!
  • LillaMy3
    sugarrush skrev 2010-11-07 18:24:47 följande:
    Hej Miraclee... eller Sofy... Kul att höra från dig oavsett namn.. men jobbigt att du mår dåligt. Hoppas det löser sig snart. Är du sjukskriven eller lyckas du plugga/jobba?

Happiest, välkommen hit! Jag brukar få glad gubbe/positivt typ dagen innan ÄL-värken kommer, så jag har alltid trott att jag får min värk precis när ägget släpper.

Men igår hände något coolt, jag fick positivt både på sticka och på clearblues ÄL-sticka. Och redan en timme senare gjorde det plötsligt SKIT-ONT i äggstocken på vänster sida, jag kunde varken gå eller stå eller sitta! Ingen tvekan om att det var ägglossning som skedde. (Smärtan släppte några timmar senare, men jag tror aldrig jag haft så stark smärta någonsin vid ÄL.)

Hoppas fasen det tar sig nu då, jag lyckades iallafall förföra mannen både igår morse och idag på eftermiddagen (han var lite motvillig men jag lyckades förhandla med att följa med honom till IKEA om han klädde av sig naken ). Nu börjar två spännande veckor, och jag ska äta MASSOR av ostar och rått kött den här veckan, vem vet när man får sluta upp med sånt...!

Puss på er underbara tjejer!
    Mmmm ostar och rått kött Eller nja... Fast kanske om man kombinerar??

Hur som helst så hoppas jag dina två veckor går fort och att du sen inte får mens på måååååånga månader. *kram*
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-12-06 14:46:19 följande:
    Hej alla... jag testade i morse men det var negativt.. har fått mensvärk under dagen så den kommer nog i morgon... fasen också.
    Har haft vansinnigt ömma bröst snart 4 veckor... begriper inte. :(
    Så trist. Och dumma kropp om det är så att den håller på att luras och att det inte bara är så att det är ett lite sent plus... (håller tummarna för det senare!)

Kram!!!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3