färnik skrev 2010-07-15 18:28:27 följande:
Men man ska orka också. och kunna. Orka att tvinga sig på läkarna, och läsa på, och förstå. Det är inte så lätt, särskilt när man utöver missfallsproblematiken är sjuk, men ständiga smärtor och konstant trötthet av inflammation och medeciner., och därtill har en gammal gård och djur och odlingar och barn att sköta... Och en inkomst under existensminimum och därmed inte kan fara runt till kliniker långt bort i stan, eller uppsöka privata instanser hur som helst heller.
Det är ju jättebra att läsa på, och det har jag gjort en del, men allt är inte så lätt att ta till sig, särskilt när läkarna är av en annan åsikt...
Ibland känns det nästan lite jobbigt att veta "för mycket", för nu känns det som om jag inte kämpar tillräckligt mycket, inte gör allt jag kan för att få mitt barn, eftersom jag inte lyckas få läkarna att skriva ut alla medeciner som eventuellt kan göra nytta. Som att jag får skylla mig själv som får missfall, eftersom jag uppenbarligen inte försöker tillräckligt mycket. För hade jag gjort det, så hade jag kanske fått mina medeciner. Och mitt barn. 1 månad kvar till BF för barnet jag miste i jan.
Jag ser att min inlägg kanske lät lite argt, och jag ÄR arg...men inte på dig *kram*
Tro mig....jag VET att man inte alltid har orken....mitt liv har varit allt annat än peachy dem senaste 4 åren (men det tnker jag inte gå in på här nu). Är det någon som vet hur det är att leva med konstant sjuklig stress och en ork som ligger någonstans långt ner på inusskalan so Im your man. så det är inte dig jag är arg på, du gör säkert allt du orkar plus lite till.
Men jag är så förbannat arg på alla dessa LÄKARE! Man ska inte som patient behöva veta mer än dem, man ska inte som patient behöva komma med egna förslag på lösningar och man ska banne mig som patient inte behöva tigga till sig behandlingar som man har rätt till. Vem fan är dem liksom att neka en?
Jaja...jag tänker på dig färnevik och jag önskar dig så att du får den hjälp som behövs så att ni får ert efterlängtade barn snart.
*kram*