• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

plutten02 skrev 2011-08-09 16:39:18 följande:
    Här kommer bilden på min stegring... Bilderna är från BIM-4 morse/kväll även i morse BIM-3

Ser väl inte så dåligt ut??? Stigit ganska bra på ett dygn... Glad
    SNYGGT!!!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-08-09 16:49:31 följande:
    MCT jag är också jätteglad för ditt stöd
    Å jag är glad för det enorma stöd ni har varit och fortfarande är... glöm inte det.. vi är alla i samma båt!!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-08-09 17:35:04 följande:
    Gah skrev ett långt inlägg men nästan allt försvann :(

Iaf plutten härlig stegring!!! :D

Jowian, jag har valt att berätta för de flesta nära vännerna. Nu. Det första året, med alla mf, sa jag bara till de absolut närmsta, annars var det en hemlighet. Nu orkar jag inte dölja det mer. Men tror också att det kan va bra att berätta, om man orkar, man möts ofta av förståelse och att den andre kanske har liknande erfarenheter. Ett mf är ju tyvärr ganska vanligt, men absolut inget man pratar om, så det är lätt att känna sig ensam när det händer! Därför är jag så glad över att den här tråden o ni finns!!

En annan aspekt med att berätta om problemen är att man förhoppningsvis slipper fler dumma kommentarer....
    Visst är det jäkligt märkligt det där?? Att när man öppnar sig och pratar om det så har alla varit med om det... kanske inte alla men många... VARFÖR är det sånt hysch pysch kring det?!
    Minns bm när jag var på inskrivning i mars också...."rätt vad det är är ni i v 12 och kan berätta för alla!"  Är det nån outtalad regel??

Jag blir så trött!
  • MCT79

Mimmi, jag håller tummarna stenhårt!! Solig

Together, tog du testet igår eller ska du ta idag?

Plutten ge mig ett morgonteeeeeeest jag är abstinent!!!!!  Cool

Hur går det för  Pixan??

• MCT79
    FruW skrev 2011-08-10 07:55:56 följande:
    Tack tjejer, mindre än 3 timmar kvar.... Gaaah!
    När ska du vara där? Halv elva??  Det kommer gå braaaaa! Ni har kämpat så himla länge så de bara kan INTE inte ge er hjälp!
    KRAM!
  • MCT79
    pixerpie skrev 2011-08-10 10:06:25 följande:
    Tittut, här är jag. Kom hem från låångsemester igår... Har hunnit med tre zonterapibehandlingar, fått två sorters mineral, drukit grapefruktjuice och har en riktigt äl på G... Nu j-klar ska det bakas bäbis! Gärna två!!

Hur mår du? Allt bra??
    OHHH har hört mycket bra om de som provat zonterapi och/eller akupunktur! Nu jäklar!!
  • MCT79

Oj glömde, nej jag mår allt annat än bra men det är ju bra i sig! hahahah!

• MCT79
    FruW skrev 2011-08-10 12:25:45 följande:
    Nu är jag tillbaka.... Läkaren började med att fråga hur det hade gått med pergo under sommaren. När jag svarade att jag är ogravid sa han spontant att jan funderade på att skicka en remiss för Ivf!!!!! Behövde inte argumentera alls, sååå skönt :)

Ska fortsätta med pergo ngn månad till, men gå upp på dubbel dos, samt fortsätta med metformin.

Fick dessutom väga mig, inför läkaren, jobbigt! Men har gått ner ca 10 kg, såå glad!!!

Kram på er
    Oj vad skönt!! Å jäkligt bra kämpat med vikten!!!  Starkt gjort!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-08-12 10:23:53 följande:
    Fast 3+ blir det ju när när man har gått över 5 veckor... För dom räknar ju från ÄL räknar man från mens första dag så ska man ju då vara 5+... Eller tänker jag fel??? Så nästa vecka kanske det kan bli så Glad
    Du tänker rätt... =)

Jag fick 3+ på bim+4 tämligen chockartat men så var det ju två också. =)
  • MCT79
    FruW skrev 2011-08-12 12:01:36 följande:
    Haha härligt tjejer ;) blev lite nervös ett tag att jag var ensam kvar ;)

Hur mår ni? Nära äl eller bim? Funderar på om det går att skrämma fram ett plus genom att hota med Ivf, va tror ni?
    Du blir aldrig ensam... jag är kvar. :) Men hota med ivf du! :D
    Together90 skrev 2011-08-12 10:34:18 följande:

Åhh ångest..hjälp mig tjejer!

Ska man våga hoppa över till tråden där alla som plussat hänger.. jag vågar inte riktigt ta klivet är så rädd för att "misslyckas" igen.. alltså ett missfall till.
    Jag vill så gärna fråga saker om graviditen osv men jag vågar inte skriva där för jag tycker det är så tidigt ännu..bara 4+3 och vad som helst kan hända.. rädd!

Vet hur det känns... men klart du vågar! =)
    Together90 skrev 2011-08-12 10:32:36 följande:
    har du tvillingar i släkten ? :)
    Långt tillbaka på pappas sida... (från hans farmor och bakåt) finns det mycket men inget på senare år. Berodde nog mer på pergon. =)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3