• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Bellas7 skrev 2011-07-12 17:08:23 följande:
    Sitter på skara sommarland med barnen och det ända jag tänker på är om de småbåt friska. Hemskt jag vet men igår snabbmätte hon barnen och deras skallar var 14+2 och kroppen/längden var 15+5 hmm är alla tre utan hjärna. Jag var 15+0 igår :(. Hon sa att det var ingen fara och vi ska mäta ordentligt på rul om tre veckor. Skitnojjig nu :((((
    Ohh jag förstår att du oroar dig! Men om hon sa att det inte är nån fara så är det förmodligen så! Då hade de väl kollat dig igen tidigare!  <3
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2011-07-12 17:30:16 följande:
    men de borde ju inte vara nån fara om hon säger det!

Lite tårögd.... Min arbetskamrat har precis fått sin babys. Jag skulle oxå fått en babys nu... Gör sååå ont i hjärtat när man ser bilderna på han. Jag skulle oxå fått lägga ut bilder på min lilla babys nu...     
    *tusen kramar till dig gumman!*  Jag vet hur det känns... men det blir din tur också..
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2011-07-13 18:46:23 följande:
    Ni som fått hjälp av läkare: Vad är det man går genom när man kommer dit? Får man prova något direkt, alltså tabletter. Tänkte så man kan börja prova direkt....
    Jag har gjort två utredningar... vi första besöket fick jag göra en vanlig gynundersökning och sedan en mer allmän hälsohistoria... familjen och så, ärftlighet.
    Vid det första stället fick jag på en gång recept på progesteronvagitorier att ta samt att jag lämnade en drös blodprover och gjorde en kromosomutredning både på mig och sambon.
    Vi det andra stället var det samma sak men fick med mig recept på crinonegel (också progesteron) samt trombyl som är blodförtunnande. Fick lämna samma blodprover och några till men ingen kromosomutredning (eftersom den var okej första gången)

Sen var det bara hem och försöka typ...
  • MCT79

Det är som MissT skriver... det beror nog på var problemet verkar ligga... jag blir ju gravid lätt men får missfall...

På tal om inget... Ingen som vill köpa en iphone 3Gs? 16 gb och låst till telenor? Går att låsa upp för 350 kr.(hos telenor)

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-07-13 21:53:54 följande:
    Vad vill du ha för telefonen, mct?
    1700 kr, men då är den låst til telenor. Jag kan låsa upp den hos dem för 350 kr. Om jag fixar det så tänker jag mig 2000 kr. =)

Sen kan man dela på frakten om den måste skickas. =)
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-14 07:16:48 följande:
    Nä hönni!!! Det var nog spökstreck på båda mina CB test både måndag och tisdag. Idag var det inte ens någon tillstymmelse till något +.

Och testlagrets stickor är hur blanka som helst fortfarande.

Vad ska jag göra nu???

Vänta in mensen eller kan man ha sån tur att mensen hoppar över denna månaden så jag kan börja testa för ägglossningen kanske???
    Ohhh vad trist Plutten!! Jag hade nog fortsatt mysa var tredje dag om ni orkar det... man vet aldrig med kroppen och hur den bestämmer sig för att göra!
    Ang ältester så hade jag nog kört på det om jag hade många... eller så myser ni bara på... var tredje dag SKA ju räcka för att pricka rätt..
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-14 08:01:07 följande:
    En fråga... Åt du bara pergotime???
    Eller finns det något annats knep som man kan göra själv för att kanske öka chanserna... Utan att gå på utredning????

Jag har ju barn sen innan och vet att jag kan bli gravid och har haft ett MF nu. Så någon utredning är inte på tal ännu.
    Jag åt Trombyl 75 mg från ägglossningen samt Pergotime på cykeldag 5-9.
  • MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-07-13 22:14:16 följande:
    Okej :) Mats display har gått sönder, han skulle kolla med en arbetskamrat som ev kan byta, funkar inte det så är jag definitivt intresserad!
    Okej!!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-14 08:13:35 följande:
    Så man äter bara pergotime vissa dagar i cykeln???

Trombyl... Är det tablettform eller flytande??? Receptfritt eller?
    Japp man äter det några dagar bara! Trombyl är tabletter och det är receptbelagt. Det finns en del som tar 1/3 dels tablett barn albyl (Albyl minor) som har samma effekt.
    plutten02 skrev 2011-07-14 08:16:30 följande:
    står att man inte ska äta trombyl om man försöker bli gravid???

Men man vill alltså ha tunnare slemhinnor när man har ÄL så dom små simmarna lättare kan hitta dit eller är det att ägget ska kunna fästa bättre.
    Jag vet att det står så i fass.. men man har gjort studier där man ser att det kan ha bra effekt och att det inte finns någon fara för graviditeten sålänge dosen inte överskrider 100mg per dag.
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-07-14 08:37:27 följande:
    RECEPTFRITT.. haha.. stavningskontrollen är ju hejdlös kul ibland...
    Respectfritt minsann! Cool

Plutten Albyl minor är som Sugar säger receptfritt men det står inte framme så man måste fråga efter det!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3