• sofy

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2010-08-30 19:32:17 följande:

Det jag menar är eg kanske inte en blödning, utan mer blod (rött) i äl-flytningarna... Fortfarande inget utslag på äl-stickorna, men tror det kommer i morgon.. Både jag o sambon har blivit jätteförkylda, så vi får väl se hur det går med verkstaden den här månaden... Jag har också cb-dig äl-test hemma, är inte alltid de ger utslag när testlagrets gör det, så brukar dubbelkolla lite med dessa ibland..

Tror ni det är bäst att ha sex precis innan man får utslag på äl-testen, eller de 2 dygnen efter utslaget?? haha, börjar bli desperat här känner jag, vill sååå gärna få ett plus på stickan igen!!

Mallanis, Pixan & Maria204 - BIM för er snart, hur går det för er? Några känningar!! Hoppas på ytterligare några fina plus här i tråden i dagarna! Lycka till tjejer!!!!

men gumman.. du vill inte ha en bebis! dom luktar ju illa, bajsar, kräks o kostar pengar... vare inte så du sa? ;)

(slappna av så kommer plusset fortare än du tror...)

vet att folk hatar o höra de, o ja gillar inte o säga de. men de e ju faktist så.. min mans syrra försökte bli gravid i flera år, de hände ingenting. dom sa att hon hade 5% chans o bli de så hon gav nästintill upp o så - VIPS! GRAVID! ;)

men jag hejar i smyg på dig ändå!
  • sofy
    FruW skrev 2010-08-30 19:46:39 följande:
    Mallanis - blä!!! Vet precis hur det känns, tungt tyngre tyngst... Men - jag och Pancakes är jätteglada för sällskap i september!! Stor kram till dig!!!!!! {#emotions_dlg.flower}t

Sofy - nepp precis, vill INTE ha bebis!! Inte alls!! Vet du - jag har hört att de växer upp till odrägliga tonåringar med!! O då kostar dom oxå pengar... Håller med Myra (tror jag) jag vill shoppa jag Drömmer Jo, det där med att slappna av har man ju hört... Det kan säkert stämma, men jag önskar att någon kunde tala om HUR man ska göra för att inte "tänka på det" - är ju inte så lätt direkt...
    hahahaha rätt inställning ;)

jadu, jag hatade och ratade uttrycket innan jag me. och de blev ju bara MF på MF hela tiden.. jag har aldrig kört me ÄL tester eller "planerat" på de viset, men ändå visste ja ju ungefär när ÄL skulle inträffa då min cykel e regelbunden så stressen fanns ju där ändå hela tiden varje månad.. blev mer stress o ha sex än de blev spontant. så när MF utredningen startat o vi tagit proverna släppte ja allt. psykiskt. de va liksom som om ngn lyfte bort berget från mina axlar, och samtidigt hade vi ju semester och va husvakt. så vi gjorde bara saker vi njöt av, umgick me vänner, drack vin, badade, promenerade, hade filmkvällar.. o så blev ja ju gravid igen o änsålänge går de ju bra!

jag tror de lossnar för dig också när du fått svar om att ni förhoppningsvis e antagna till utredningen! :D
  • sofy
    mallanis skrev 2010-08-30 20:02:50 följande:
    Jag köper inte alls det ni pratar om att tänk inte på det så blir du gravid. Jag tycker att det är lite synd (även om jag vet att ni inte menar något illa med att säga det) och att det blir ytterligare en grej som gör att man känner press i detta att försöka få barn.

Det beror inte på att vi tänker för mycket och längtar (och bitvis är besatta av att få barn ;)iaf jag ) som att vi inte blir gravida eller får missfall! Det är inte vårat fel (och vi kan inte påverka detta genom att sluta tänka på det) att vi inte blir gravida det är helt enkelt otur och inget annat ;)
    I september kommer jag vilja ha en bebis lika mycket får se om vi har turen med oss då ;)
    Alltså.. de är halvt allvar, halvt skämt när vi skriver om de. Som Mimmi80 skrev att hon absoluuut inte vill ha barn osv, de är ju mer för o få kroppen o slappna av :) Sen att hon mest är ironisk är en annan grej, haha ;)

Och även om man inte aktivt tänker/längtar så ligger de undermedvetet o kroppen blir stressad då..

Men alla kör me sin egna teknik, inget är rätt eller fel när de gäller bebisplanering/längtan! De kommer när de kommer o snart är ni också me i andra tråden {#emotions_dlg.flower}
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-30 19:49:45 följande:
    Klart det inte går att tänka att man inte vill ha barn när man har längtat länge.
    Men du kanske kan tänka att NÄSTA månad egentligen hade passat bättre att bli gravid på!
    Haha, hon skrev de nog mest på skämt trorja ;) Jag fortsatte på de spåret.. :p
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-30 20:19:52 följande:
    Det där med att ha barn någon annan månad os.v. är ju halvt på skämt som sofy säger, klart att vi alla vill ha barn skitmycket, annars skulle vi ju inte hänga i de här forumen. Och klart att man inte kan sluta vilja ha barn för att få barn, det är ju omöjligt.
    Förlåt om jag trampat dig på tårna, det var menat som ett skämt och jag menade inte alls att stressa eller pressa, eller få någon att må dåligt.
    Får instämma me dig här.. Ingen som pratar om o "slappna av" menar ju något illa! De är mer för o peppa för att snart kommer det, när man minst anar!

Så, om jag trampat ngn på tårna ber jag också om ursäkt!
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 10:37:55 följande:
    Jag har ju ett VUL bokat om ett par veckor.. när jag ringde så sa hon att gör man ett nu så ser man ju ingenting ändå, varken om det finns nått i livmodern eller om det skulle sitta i äggledaren..

Asjobbigt att vänta men jag kan inte göra så mycket annat. Får jag minsta tillstymmelse till ont kommer jag åka till gynakuten.. men fan inte i Solna utan då väntar jag till "jourtid" och åker till Huddinge.
    Huddinge? Äre inte liite långt för dig som bor i Bro? Kör på Danderyd annars?

Men du ska inte ens behöva åka in pga smärta, så de behöver vi inte diskutera! *pepp* Du e gravid tills motsatsen bevisats! Du blöder ju inte, de e ju kanon! Upp me hakan!

Och ang inga symptom, har inte ja heller nu.. ömma bröst är de enda som håller i sig. Men annars känner ja mig ogravid till tusen! Så de behöver inte betyda ngt!
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:41:54 följande:
    Jo det är långt men det är där det är efter kl 15. Numera stänger de i Solna kl. 15... politik.
    Danderyd har väl ingen gynakut alls längre??
    I know ;) Min praktik är på ambulansen så vi körde patienter till DS och till KS Huddinge när de va gyn kvällar och nätter osv.. DS har ju sin gyn-akutingång lite avsides liksom, men de står skyltat..

Nu va de iofs i mars/april ja körde sista perioden, men om de inte hänt ngt sen dess så är dom kvar! :)
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 14:05:10 följande:
    Å nu blöder jag.... rosa flytningar...  fan.. å har gräsligt ont i ljumskarna.... bara skjut mig nån.
    Men neeej! Äre bara rosa flytningar? De kanske stannar så, kanske inte blir ngt blod! Hoooppas!!

Kraaaam!!!
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 16:38:20 följande:
    Jagr ingde och pratade med dom på Danderyd som Sofy pratade om... fick prata med vårdguiden först och hon kopplade mig till sköterska direkt på akuten, det var inte alls nått snack utan hon tycker jag ska åka dit så de får undersöka mig. Inte för att de kan göra något om det är MF utan mer för att lugna mig som hon sa. Hon var jättebra att prata med..

Så så fort sambon kommer hem så åker vi.. gissar om 20 minuter sådär.
    Men nej :( Nu blir ja ledsen! Hoppas de inte är ngn fara! Dom på DS är skitgulliga, iallafall allihop jag har träffat! Hoppas dom tar hand om dig bra och att du får bra vård, så håller vi tummarna för att de inte är MF!

Uppdatera oss när du vet!

Massa kramar gumman! Tänker på dig! Hjärta
  • sofy
    MCT; Jag går också o lägger mig nu.. tycker du har varit iväg väldigt länge nu :( Hoppas de inte va ngn fara o att du mår ok! Uppdatera när du orkar!

Tänker på dig, massa kramar! Hjärta
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3