• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Happiness skrev 2010-07-18 13:11:36 följande:
    Hej vännen! Jo då 1/3 dels Albyl Minor har en trombolytisk effekt . Jag tar det varje dag nu och har gjort det sen ÄL. Kommer nog hålla på med det under större delen av graviditeten.

Jag har som har lätt att få magkatarr måste ta det lite försiktigt men man brukar ju känna när ett magsår är i antågande och hitills har det gått bra. Skulle jag ha känningar får jag väl ta 1/4 del i stället.

Istället för Albyl kan man ju ta TREO tex. Det är ju ASA:n man vill åt KRAM!
    Okej då ger jag mig, förvirrar mig bara att de beskrivs olika i fass de två preparaten.. men som jag skrev tidigare. Huvudsaken det fungerar!

Cool
  • MCT79

Spännande med många BIM framöver!  Nu är det dags för några plus igen!!

Sugarrush, gud vad spännande!! Hoppas på plus nu! =)

Förra  månaden hade jag ju molvärk från äl och hela vägen till BIM, hade svårt att koppla av och letade efter symtom, eller jag hade en massa.. illamående och ömma bröst t.ex.. något plus kom dock aldrig.

Denna månaden känner jag absolut ingenting.. så skönt på ett sätt för det är mycket lättare att koppla bort tankarna i väntan på bim ju!

Kram till er alla!!

• MCT79

Nu ska ni får en solskenshistoria..

En bekant till mig har älkat barn sedan hon själv var ett... jag har alltid trott att hon skulle ha flera stycken men varje gång jag hört av henne så hade hon inga... det förvånade mig men vi har inte haft en sån relation att vi pratat om sådant..
    I vintras när jag hade mitt utomkveds tog hon kontakt med mig via facebook och vi pratade lite om allt möjligt, bland annat att hon hade kämpat i många år utan att blivit gravid.
    De har utrett henne och sett att hon hade förträngningar på äggledarna så hon skulle inte kunna bli gravid på egen hand. De genomgick 3 IVF som två slutade med icke graviditet och ett tidigt mf.
    Hon hade nu insett att hon inte skulle ha några barn och förlikat sig vid tanken.Det gjorde så himla ont i MIG som sett hur mkt hon älskar barn, hur hon tog hand om bland annat mig, trots bara 6 års ålderskillnad, att hon inte skulle få några egna!
    Förhållandet hon var i tog slut och hon träffade en annan man. Han hade barn sedan tidigare och var nöjd så, min bekanta var lugn i förvissningen att hon aldrig skulle ha egna.

Idag får jag veta att hon är gravid! På helt egen hand!!  Läkarna är förvånade för det skulle inte gå men naturen sköter sitt eget ibland!!

Lite hopp till oss alla såhär en söndagskväll!

• MCT79

Grattis på din dag Smålandsjänta! Hoppas den bli din på alla sätt och vis. Inga dåliga nyheter idag!

Färnevik,, jag lider också av en teststörning... önskar jag mer kunde ta det som det kommer, man lär ju inte bli gravid lättare för att man börjar testa 5 dagar före bim.. ;)
    Men den här gången ska jag låta bli.. sådeså. Försöka iaf... det är väl tanken som räknas? heh...

• MCT79
    FruW skrev 2010-07-19 14:22:52 följande:
    MCT79 - jag utmanar dig i att inte testa före BIM Antar du vadet?? Jag har bim den 24, men vi åker till kusten för att tälta några dagar den 23, så funderar på om jag ska tillåta mig att testa på fredag morgon, om inte mensen har kommit då.. Alternativet är att testa måndag morgon, den 26, men blir nog svårt att hålla, o vill veta om jag kan dricka lite vin till helgen.. När har du BIM? Jag är en riktig testoman, så om du vill kämpar jag gärna med dig med att hålla sig till BIM för att testa.. Sugen?
    Taget! Hhahaa! Okej jag har bim 27:e... Härmed lovar jag på heder och samvete att inte testa före bim!
  • MCT79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-19 16:53:51 följande:
    En helt fantastisk födelsedagspresent fick jag idag. Ett mini frö med ett tickande hjärta växer i min mage! Fick en bild jag har med mig i väskan och kommer på mig själv med att sitta och le. Nu är det eran tur tjejer! Fler pluss i tråden nu till helgen tycker jag. Blåser över gravidbaciller och hoppas på att ni suger i er dom!
    Underbart! Dubbelgrattis då!!  *kram!*
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-07-19 16:56:53 följande:

Åh vad härligt, grattis.

Jag vill också!!!

Snart muffe..  nu kommer resten av oss att plussa i en enda stor grupp! ;)
  • MCT79
    FruW skrev 2010-07-19 18:04:02 följande:
    Smålandsjänta - Underbart!!! Stort stort dubbel-GRATTIS till dig o sambon! Vilken födelsedagspresent!!! Solig Så himla glad för er skull, har tänkt på dig hela dagen, fick tårar i ögonen nu när jag läste ditt inlägg... Stor grattiskram till dig!! Antar att övriga presenter på födelsedagen blir av lite mindre betydelse nu Flört Skål (alkoholfri för dig, jag tar ett glas rosé) för dig!! Skål

MCT - nu kör vi!! Ska bli spännande att se hur det går.. Jag försöker att inte läsa in några symptom ännu, men har ont i nederdelen av ryggen, har haft nästan hela tiden från äl, lättirriterad, hungrig och YR.. Yr var jag när jag var gravid, men brukar inte va det annars.. Å vad det är svårt att inte springa i väg o få upp massa hopp! O ännu svårare att inte testa nu, haha! Tur jag har dig!!
    Ja inget fusk nu Mimmi!! Om du testar så drar du mig med dig och det vill du väl inte! ;)
  • MCT79
    FruW skrev 2010-07-20 10:35:29 följande:
    Nu blev det ändå svårare att inte testa.. har dragningar i magen, ryggen gör fortfarande ont, vaknade kl 6 i morse o mådde jätteilla (kan iofs ha varit maten i går...) var yr flera gånger i går när jag städade... Åhhh vill också få ett fint plus på fredag!!!
    Jag ser dig! Inte fuska nu!!  ;)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3