Inlägg från: Pyret12 |Visa alla inlägg
  • Pyret12

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej!! Tänkte hoppa in och vara med i denna tråd... Min man och jag har försökt göra ett syskon nu i över ett års tid men det har bara slutat i tre missfall. ska få påbörja utredning nu!
    Skönt att hitta en sådan här bra tråd!!! Håller tummarna för alla

• Pyret12
    Muffe80 skrev 2010-07-21 08:53:22 följande:
    Oj, tänk om man får missfall bara för man blir gravid för tidigt, eller är det bara slumpen?
    jag har fått ett missfall samt två uteblivna misffall på raken...tagit prover för utredning. Som ser bra ut!! Enlig de läkarna jag har träffat så har det inget att göra med att man blir gravid för tidigt utan snarare att man får missfall för att det har blivit fel i delningen...är tydligen vanligt med missfall!! Anledningen att det vill att man väntar en mens är för att man ska kunna räkna ut beräknad forlössning....
    Det struntade jag och min man i efter sista missfallet så nu är vi gravida igen ;) Måtte det gå vägen...man har svårt att glädjas när man har så många missfall på raken...ska dock göra vul den 12/8 så ser det bra ut då kommer jag att slappna av.....
    Håller tummarna för alla er som väntar på ett plus
  • Pyret12

Inte alls rättvist, missfalls risken tror jag ligger kring 15-20%. Tre missfall på raken får bara 0,5-1 %'
    Nu får den faktiskt stanna kvar.....

• Pyret12

Det kanske inte är mensen som är på gång, kanske är växtvärk!! Jag har bara ont i brösten när jag är gravid ca tre dagar efter ägglossning kommer det smygande...Håller tummarna att det är det!

• Pyret12

Muffe80, mer flytningar kan vara bra...har alltid mer flytningar när jag är gravid!!!

Jag är försiktig med sex och äter enligt de rekommendationer som finns, lyfter det gör jag. Har en liten tjej på två år!

Har dock jordens ångest för att jag tvättade dusch och badkar med rengöringsmedel innehållande klorin utan några skyddshandskar....klantigt!! Ska man gå och bekymra sig för att de kan leda till missfall!!!

• Pyret12
    Väntan på en liten skrev 2010-07-21 19:53:55 följande:
    Tack, fick MA i maj efter nästan 1 års kämpande. Nu är jag på gång igen och jag sitter här 4 dagar innan BIM med ett positivt ÄL-test och fattar noll.
    Har alltid fått starkare och starkare på äg-lossnings stickan innan mitt plus.....Håller tummarna för dig!!
  • Pyret12
    färnik skrev 2010-07-31 19:13:01 följande:
    Ja den frågan gäller väl mig också. Hoppas vi oroliga plussatre får vara kvar ett tag till, för jag vågar då inte vara med i någon gravidtråd, förän det är stora chanser att det ska gå bra! Och det lär väl dröja åtskilliga veckor, om det någonsin blir, sas. Skäms

Jag är helt dödligt trött, överdriver nog inte om jag säger att jag legat i sängen 16 timmar/dygn sista dagarna. Brukar jag vara så här trött när jag är gravid? Minns inte...

Hur har ni andra gjort föresten, har ni berättat för folk omkring er om era missfall, eller är det en hemlis sas? Här har det blivit så att alla, precis alla, nära som bekanta, vet. Jag tycker det har varit bra faktiskt, för då har folk aldrig behövt fråga varför jag är ledsen, utan kunnat bemöta mig förhållandevis bra på en gång, utan att jag ska behöva dra hela historien varje gång...
    Hoppas också att vi får stanna kvar....för mig känns det inte som  att plusset inte känns på riktigt innan man sett att det verkar gå vägen!!!  För mig kommer de att bli någon gång efter vecka 10 då jag haft mina MA...Jag vågar om inte lägga in mig i Bf listan!
  • Pyret12
    Längtan efter liten skrev 2010-08-06 12:30:59 följande:
    var och tittade idag... skulle vara i v.6+1 men det var en lite skrutt på kanske 2mm där inne så han sa att mina beräkningar om att äl var kanske 2-3 dagar sen stämde.. så är inte i v.7 än. får räkna med att vi inte kan se något på någon vecka sa han... drar fram bf lite till 1 april iaf.. så blir man inte baktfyttad så mycket sen.

men han sa att allt såg bra ut så här långt iaf.
    Vad mysigt att ni fick se den lilla.....Ska du göra fler vul eller väntar ni till RUL??

Maria204 Strort grattis till att du blivit fru ;)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3