Odetta skrev 2010-06-30 09:33:42 följande:
Skit för ma och jag beklagar verkligen, men du är hjärtligt välkommen hit, det här är det bästaste tråden som finns!
Angåedne dina frågor:
1. Efter min skrapning i januari så blödde jag mycket i kanske 5 dagar och så lite i 1½ vecka...altså knappt 2 veckor allt som allt. Men dem säger att man blöder mindre vid skrapning och att många ara blöder någon dag...att jag blödde så mycket som jag gjorde sa dem var ovanligt.
2. Vi försökte igen med det samma, blev gravida med det samma och fick tidigt mf. Men för att inte ta hoppet ifrån dig så beror våra mf på annat, så att det blev mf direkt efter har inget med skrapningen att göra.
3. Jag fick tillbaks min ÄL en knapp vecka efter att jag sluta blöda, hade ÄL på dag 22 (vilket inte är så ovanligt för mig)
*kram*
Tack
. Det värmer och tröstar att läsa hur ni som har varit i samma sits har haft det och upplevt det. Jag hade räknat med att blöda minst 1 vecka men jag blödde bara i måndags, dagen efter, och sen har det inte kommit mer, men jag vet inte om det kommer tillbaka. Jag har inte ont fysiskt. Har varit hemma sen i måndags, och funderar på att kanske gå tillbaka till jobbet imorgon. Trivs dock inte så jättebra på jobbet, men jobba måste man ju göra. Jag är en som väldigt lätt får dåligt samvete, så att vara hemma och må fysiskt okej så känner jag skuld.
Jag och mannen pratade lite igår om vi ska försöka igen, eller om vi ska vara nöjda med de två underbara söner vi har idag. Jag känner att om vi försöker och kanske lyckas ganska snart igen så kommer det nog kännas lättare för min del, då jag varit inställd på att vara gravid redan i flera månader, med allt vad det innebär med mat, dryck och annant som man tänker på när man är gravid. Det går nog lättare att komma över detta.
Har två nära vänner som har haft mf, ma och utomkveds, och den ena som först hade utomkveds, barn emellan, och sen mf, hon blev gravid direkt efter mf:et och hennes läkare hade sagt att det är bara att försöka så fort hon slutat blöda... och det lyckades, trots hon bara har en äggledare kvar och sjukdommen endometrioser.
Min andra väninna, som hade ett ma i v 12 har tyvärr inte lyckats bli gravid igen, och dom har försökt i tre år, och även hon har fått diagnosen endometrioser. Så det är lite olika.
Det är skönt att läsa era berättelser, och hur ni lyckas se positivt på allt igen.
Kram Atti