Inlägg från: Anna i Hult |Visa alla inlägg
  • Anna i Hult

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hur tidigt kan man testa med ett vanligt gravtest? Hade nog ÄL 13-14 maj, kan man testa redan nu? Hoppas, hoppas..

Bev- Tvillingar är härligt, men jobbig precis när de börjar gå...Grattis till graviditeten . en eller två!

• Anna i Hult

Tja, det blir att vänta ett tag till då. <tur att jag inte har några tester hemma, men ska försöka få tag på ett till  på tisdag, då det är ÄL+10.

Bev- har du någon SGI? om du inte vet, ring och fråga FK. Om du inte kan jobba, för att du har prematura sammandragningar eller preeklmpsi blir du sjukskriven och anställningsformen spelar ingen roll. Det blir inte aktuellt med havandeskapspenning då.
    De flesta tvillinggravida blir sjukskrivna från v26-28.

• Anna i Hult

Mens idag, regelbundet och så, men ändå...Fick mensvärk denna gången, förra gången var det inget, kanske var det ÄL denna gången? Maken var borta lite många dagar där i motten av månaden tror jag. Men vi har alltid lyckats i juni, alla barnen har BF 1573 så vi tesar ett tag till. Blir det inget innan augusti så ger vi nog upp ( och jag försöker skaffa nåt så mensen inte kommer alls!) Igen mening med att ha menskladd om man inte ska ha fler barn!

Grattis till + Odd! tungt med tjejerna, jag hoppas att de trots allt har det bra i Amerika.

• Anna i Hult

Inget har hänt än, mensen kommer regelbundet. Men vi var på bilresa förra ÄL , så där missade vi en chans. Maken tyckte att vil skulle lägga ned försöken med ny bebis ( vi har 4 friska flickor) och visst, logiskt så har jag haft HF alla gångerna. kan förstå att han är lite orolig. Jag blev rätt dämpad ett tag efter det smtalet, vilket han märkte och efter ett snack till så är han nästan mer inne på bebisiden än jag. Så fast han nu åkt till stugan (50 mil bort) så kommer han hem om några darag för ÄL! Så glad jag blir att han såg mina känslor! Hoppas det fungerar nu, vi är överens att vi har denna sommar på oss, sen är jag för gammal.

• Anna i Hult

färnevik- Låter jobbigt men oändligt härligt! Vi har vanlig villa, men på landet och har bara höns och katter ( och sköldpaddor och fiskar) Hade gärna haft får, men det har vi inte plats eller mark för.

Jag hade SM 23/6 och ÄL någonstans 7-9/7 BIM nu 23 juli.. Vågar inte testa än, gör det på jobbet och vill inte avslöja något. Borde vänta också för min egen skull minst två veckor. Om nu det fungerar att vänta... illamående idag, hjälper med mat, men det vore ett väldigt tidigt tecken, annars har illamåendet kommit runt v 8 och varat till v 16. Nå , ska ha semester om tio dagar och det är nog bättre att testa efter 23/8, då vet jag iallafall att mensen skulle ha kommit.

• Anna i Hult

Här är en till som verkar ha hamnat på lingontuvan denna månad också...Bloddy Mary för mig tack!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3