Pancakes skrev 2010-06-09 15:46:25 följande:
Nu kommer trådens dummaste fråga tjejer, sorry! Men jag kan ingenting om sånt här eftersom jag till varje pris inte velat hålla på...men i alla fall, hur funkar ÄL-tester OM jag nu skulle prova det en gång? Funderar på att prova en månad bara för att se om ÄL infaller ungefär när jag tror att den gör det. Tar man ett test när man tror att det är på gång och säger i så fall testet bara om det är ÄL eller ej eller kan den säga att ÄL blir dagen efter eller nåt sånt?
när man börjar testa beror på cykelns längd, det står på instruktionen. sen testar man ungefär samma tid varje dag mellan 10-20 (ej morognurin) tills man får ett positivt test (dvs teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket). många får utslag varje dag, men det är inte postivt förrän de är minst lika starka.
vid positivt test är det bara sätta igång verkstan! då infaller ÄL inom 12-48 h. får amn fler positiva test i rad brukar det infalla dagen det blir neg.
för att veta att det släppt och exakt vilken dag, då bör du tempa också. men om du vill kolla äl-känningar torde ÄL-test räcka gott!
lycka till!