Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    25 maj -puttekulan(6:e försöket efter MF dec-09)
    29 maj - odd (första försöket efter 4de mf på raken maj-10)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2-3 juni Pancakes (MA början på april-2010)
    2 juni (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09
    4 juni MCT79 (2:a försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Mallanis BF 19/1- 2011

Jag lämnar plats åt någon annan så gravidlistan. Blir ingen bebis för oss denna gången heller. Skulle vara 7+1 igår men fostret mätte v 5 så nu sitter jag här med ett MA denna gången. Ska tillbaka på fredag och har inget hänt så ber jag om skrapning...........

Pancakes skrev 2010-05-24 10:22:35 följande:
    Usch så tråkigt!!! Lider med dig och minns hur fruktansvärt jobbigt det var!
    Denna gången har vi inte heller berättat för någon så det är ingen som vet vad vi går igenom heller. Känns ändå okej att inte berätta för dom nu, för vad kan dom göra åt saken? nu hoppas jag på tredje gången gillt, återstå bara att se hur lång tid det ska ta.

Nu känner jag mig manad att lägga in mig på listan igen, tar en dag i taget efter senaste MF och hoppas på att kroppen är igång igen. Hade ÄL i söndags så nu hoppas jag ( vill så in i bomben gärna) att det tar sig på en gång! hur stor är chansen men önska måste man ju göra!

{#emotions_dlg.flower}JUNI{#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    27 juni Smälandsjänta ( 1:a försöket efter MF dec-09, MF maj-10)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower}JULI{#emotions_dlg.flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVi som väntar på mens eller ny ägglossning:Hjärta

LillaMy3. Äl på g 6-12 juni!?! (1a försöket efter mf i vecka 6 i maj-10. Fjärde försöket tot med dubbelkur pergotime)
    Tejj
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.

HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

GravidGravida
     Gravid
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Odd BF 7/2-2011

Hej alla fina tjejer i denna tråd! Det är så skönt att läsa om er, läser varje dag men känner inte att jag har så mycket att skriva.. Känner inte att dra ner den härliga stämningen ni har med mitt tjatande. Känner att senaste mf har tagit hårt på mig såhär ett tag efter, och nu bara hoppas jag och längtar efter ett plus igen! Äl +4 är jag nu och letar föbrilt efter symtom! Så jäkla jobbig att inte tänka på så mycket annat just nu.. Ni vet vart ni har mig, i bakgrunden ett tag till tror jag!

Även jag har börjat tjuvtesta.... Fett negativt men jag är på äl+7 så det är iof inte så konstigt! Önskar så att man slipper mensen denna gången! Det var länge sedan någon plussade nu, kanske dags för någon snart? någon som känner sig manad?? Kram till er alla

Så nu sitter man här igen, klämmer på brösten och nyper i bröstvårtorna, analyserar allt som händer i kroppen och kommer genast på tanken att DET kan vara ett gravsymtom....

Men jag, lite ömma bröst och bröstvårtor har jag, kan även sättas ihop med PMS men det väljer jag att bortse från fram tills att mensen kommer. Det jobbigaste är att jag tänker på det och analyserar betydligt mycket mer än vad jag själv vill och har svårt att få tankarna på annat...

BIM -6 idag..... och så långt kvar..

Dag och natt skrev 2010-06-21 13:47:53 följande:
    Hej tjejer och tack för att jag får följa med er i tråden Glad

Jag har känt mig både ledsen, orolig, trött och förtvivlad över beskedet om att jag har ett missfall på väg ut. Har därför inte orkat skriva något. Jag trodde inte heller att det skulle ta sån tid innan det kommer ut! Det började med en större blödning på onsdan, bruna flytningar tors-sön och på sön började jag återigen blöda färskt blod. Kände då som kramper/småvärkar i underlivet/svanken och kunde räkna minuterna emellan. Sen igår kväll har det varit mellan var tredje, varannan minut, inatt kändes det som varje vaken minut. Jag tycker att något borde komma ut nu! Hur var det för er?? 

Har haft två MF men orkar faktiskt inte gå in på hur det började och slutade, smärtar så att tänka på det. Hoppas du har förståelse och får bättre svar av de andra tjejerna! Du har kommit till en bra tråd iaf måste jag tillägga!

LillaMy3 skrev 2010-06-21 22:06:13 följande:
    Köpte en kur pergotime idag. Lika bra tänkte jag. Får säkert mens på torsdag/fredag. Känner mig inte som vanligt, men antagligen inte heller gravid. Känner mig mest bara lite sur och nere för att kroppen är trögfattade och att det säkert kommer ta tid innan det blir ett syskon.

Får njuta av sommar och sol och midsommar istället. Skall bli härligt med lite ledigt.

Måste bara fråga, vart har du köpt pergotime? har du fått det utskrivet eller hittar på nätet någon stans?

Hej tjejer! Jag tror, jag tror jag plussat igen... Lovade en kompis att testa så att hon blev lugn. Jag känner ingenting och hade imte mycket hopp så jag är i chock och vet inte om jag vågar hoppas ännu. Ett svagt men synbart sträck dök upp innom tiden, fastnar på kort men är på landet och mobilsurfar så kan inte lägga upp en ännu, kanske kan komma en bild ikväll. Måtte sträcken bli starkare nu bara!!!

Tyvärr så fukade inte uppkopplingen på datorn här på landet så jag kan inte ladda upp någon bild. Tagit tre tester två på morgonen och ett nu på kvällen och det är faktiskt redan mycket starkare! Pinklove: inget snack där! Jag ser ditt sträck och du har ett litet frö i din mage! GRATTIS!!!!!!!!

Nu finns det bilder i mitt galleri att beskåda, dock så är det dagens men de är ännu bättre än de igår så det gör mig inget! (glömde mobilen på landet så jag stressade hem till testerna )

Ja nu jäklar ska den lilla stanna kvar!!! Inget annat accepterar jag!

Åter igen tack för alla grattis! {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Och så vill jag önska er alla en underbar midsommar {#emotions_dlg.flower}

Nu är äntligen BIM dagen till sin ända och jag vågar skriva in mig på lista igen

{#emotions_dlg.flower} JUNI {#emotions_dlg.flower}

20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    28 juni - Puttekulan (7:e försöket efter MF dec-09)
    30 juni - MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}
    1 juli - Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli - Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli - Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta
    Lillamy3
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
    Mallanis
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

Gravid GRAVIDA
    Gravid
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Odd BF 7/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011

Verkar som att jag är på väg tillbaka hit igen... Är helt sänkt och mår inte alls bra. Har nu haft bruna flytningar i 10 dagar, vad på vul 5+4 men hon såg inget foster eller hjärtaktivitet, enligt henne är det svårt att se så tidigt men flytningarna ger inte med sig... Nu är jag i upplösningstillstånd och håller på att falla ihop då jag känner på mig att det är ännu ett ma.... Vi har tid på måndag men tror ni att de skulle ta emot mig om jag åker in akut imorgon? Klarar inte av att vänta till efter helgen!

tack snälla för era ord innan helgen. Status: fortfarande bruna flytningar och inget färskt blod... 13 dagar nu.... åkte aldrig in då jag vet att vi skulle få en dålig läkare via akuten och imorgon har vi tid vid 13.30 för att se om den lever.

Imorgon fyller jag 25 och jag hoppas på att få den bästa presenten någonsin, men på något sätt känns det som att det kommer bli min värsta födelsedag.... vi får se hur det gå imorgon!

Kram till er alla och nu håller jag min tummar på att se fler gravida på listan

En helt fantastisk födelsedagspresent fick jag idag. Ett mini frö med ett tickande hjärta växer i min mage! Fick en bild jag har med mig i väskan och kommer på mig själv med att sitta och le. Nu är det eran tur tjejer! Fler pluss i tråden nu till helgen tycker jag. Blåser över gravidbaciller och hoppas på att ni suger i er dom!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3