Inlägg från: Snigelkotten |Visa alla inlägg
  • Snigelkotten

Jag har slutat med deodorant!!

lumewi skrev 2010-05-18 10:22:45 följande:
    Jag avstår oxå från kemikalier under armhålan då den vanliga deon inehåller ämnen som ger bröstcancer.
    Nej, deo ger inte bröstcancer.
  • Snigelkotten
    lumewi skrev 2010-05-18 10:25:48 följande:
    Nej ursäkta ämnet i deon KAN ge bröstcancer
    Nej.
  • Snigelkotten
    Rockan skrev 2010-05-18 10:27:04 följande:
    Nej, men parabener kan vara hormonstörande, konserveringsmedel lagras i levern & alkohol stör hudens balans. Det räcker för att jag inte ska vilja ha de ämnena nära mina lymfkörtlar.
    Jag antar att du alltid håller dig inomhus så att du inte får avgaser, cigarettrök osv på dig? Och jag är helt säker på att du aldrig äter något onyttigt eller går på krogen och tar ett glas ibland?
    Sila mygg och svälja elefanter, är det ett bekant begrepp?
  • Snigelkotten
    SweetNilam skrev 2010-05-18 10:29:25 följande:
    vi luktar inte svett! 
    Jo, tyvärr. Och det är SÅ lätt att undvika.
  • Snigelkotten
    SweetNilam skrev 2010-05-18 10:32:05 följande:
    " De har en bakteriehämmande effekt samt drar ihop huden och täpper till svettkörtelgångarnas mynningar och minskar därmed svettproduktionen." ' Jag poängterar att detta är inget jag vill göra med min hud.
    Varför skulle det vara farligt för dig?

Svetten kommer ut på nåt annat ställe på kroppen istället, ett ställe där det förhoppningsvis inte ger samma odör som i armhålan.
  • Snigelkotten
    giftgrodan skrev 2010-05-18 10:33:23 följande:
    Så du är övertygad att i ett blindtest skulle du alltid veta vem som använder deo och vem som inte gör det?
    Ehh... JA!
  • Snigelkotten
    SweetNilam skrev 2010-05-18 10:38:41 följande:
    JMin "odör" försvinner med vatten.
    Då får du ju tvätta dig i armhålorna flera ggr per dag? Måste ju vara värre än att stryka på lite deo.
  • Snigelkotten
    Queenie70 skrev 2010-05-18 10:39:03 följande:
    Fast gamlingar liksom små barn har ju inte alls samma utsöndringar hormoner och skit som vi i fertil ålder har, som gör att vi börjar sprida odörer i tonåren.
    Amen to that.
  • Snigelkotten
    SweetNilam skrev 2010-05-18 10:38:41 följande:
    Jag vill ändå inte täppa till i armhålan! Det är ett känsligt ställe, rakt in till känsliga kärtlar. Oavsett vad som inte framkommit eller har framkommi i forskning vill jag inte tillföra kemiska tillsatser till min kropp, helt i onödan. För jag behöver inte det! Observera alla jag i alla mina inlägg! Vad som är viktigt för dig skite rjag i! Min "odör" försvinner med vatten. Tråkigt om inte din gör det...
    Varför skapar du dig en obefogad oro i onödan?
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!