Inlägg från: Snigelkotten |Visa alla inlägg
  • Snigelkotten

Jag har slutat med deodorant!!

Pormoicheia skrev 2010-05-17 21:58:37 följande:
    De gånger jag svettas mycket så tvättar jag mig några gånger extra med lite vatten istället för att trigga igång det ännu mer.
    Enligt dina teorier torde ju även vatten "trigga igång" svettning.
  • Snigelkotten
    Bangbang skrev 2010-05-17 21:59:34 följande:
    Brukar du ofta prata med annat folk om deo användning och hur mycket de svettas? Tänkte eftersom du verkar veta hur folk reagerar mot deo och hur de svettas och hur de luktar.
    Ja, deos är ofta på tapeten. Alla vill ju ha den bästa.
  • Snigelkotten
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 22:12:08 följande:
    Genom att täppa till svettkörtlarna (vilket antiperisperanter gör)  så hindrar man kroppen att svalka sig när kroppstemperaturen passerat gränsen för vad som är hälsosamt. Därmed ökar behovet av att svettas, och så svettas man mer.
    Bullcrap.

Kroppen kommer att svettas på nåt annat ställe bara. På ställen där det vanligtvis inte luktar lika illa som i armhålan.
  • Snigelkotten
    giftgrodan skrev 2010-05-17 22:19:18 följande:
    är du helt stängd för idén att andra människor kanske inte svettas exakt lika mycket som du gör?
    Alla människor utsöndrar svett, därför bör alla människor använda deo för allas trevnad.

Att hävda att man inte svettas är lika stendumt som att säga att underlivet är självrengörande och därför aldrig behöver tvättas. (OT, men det är en av alla de myter som vissa hippies förmedlar).
  • Snigelkotten
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 22:36:13 följande:
    Du  är mer än välkommen att bemöta mina inlägg med fakta
    Det torde du väl begripa själv utan inklistrade länkar.
  • Snigelkotten
    Denebola skrev 2010-05-17 22:51:38 följande:
    Man behöver alltså ge snippan en rejäl genomspolning och tvagning med tvål för att den ska bli ren?
    En helt normal tvättning är väl det normala.
  • Snigelkotten
    Virriga Vera skrev 2010-05-17 23:57:34 följande:
    Men är inte det ett vanligt missförstånd att tro att folk inte sköter sin hygien för att de inte använder dofter?
    En deo är inte en "doft". En deo är en produkt i den dagliga hygienen som skall hindra fukt och lukt.
    Det finns parfymfia varianter om man är rädd för att dofta gott.
  • Snigelkotten
    Hyppolite skrev 2010-05-18 07:46:36 följande:
    Ja bryr man sig om omgivingen eller om man nu inte duschar två gånger varje dag så har nog de flersta förstånd nog att använda en deo.
    Uppenbarligen inte.
    Det är väldigt illa ställt med svenska kvinnors hygien om man läser denna tråd.
  • Snigelkotten

Kan inte nån som fattar hur man gör starta en omröstning:

- "Använder ju deodorant"?

• Snigelkotten
    Virriga Vera skrev 2010-05-18 08:44:40 följande:
     oavsett så behöver inte alla använda varken deo eller antiperspirant om man håller sig ren.
    Högt över bergen flyger en ko, man vet att den flyger på sin tro.
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!