Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Jag har slutat med deodorant!!

Snigelkotten skrev 2010-05-17 15:19:40 följande:
    Vänta tills det blir sommar, då lär du inte lukta hallonbåt. Deo är fan ett måste, allt annat är äckligt. Varför har du fått för dig att börja missköta din hygien plötsligt?
    Men är inte det ett vanligt missförstånd att tro att folk inte sköter sin hygien för att de inte använder dofter?
  • Virriga Vera
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 08:34:42 följande:
    En deo är inte en "doft". En deo är en produkt i den dagliga hygienen som skall hindra fukt och lukt. Det finns parfymfia varianter om man är rädd för att dofta gott.
    Jo en deo är en doft däremot så är en antiperspirant det du beskriver och avsett så behöver inte alla använda varken deo eller antiperspirant om man håller sig ren.
  • Virriga Vera
    felisa skrev 2010-05-18 09:12:07 följande:
    Ragatan: Tvätta kläderna efter varje användning, hur sjutton ska man hinna göra det? Onödigt kan jag även tycka, men det kan kanske beror på att jag måste svettas lite. Självkart så tvättas kläderna så fort de börjar kännas ofräscha, men det tar minst några användningar.. Annars så är jag nog själv pedant vad det gäller renlighet. Självklart är att duscha samt tvätta håret varje dag, tvätta underkläder i 60 grader (japp, efter varje anvädning såklart osv.. Tycker för övrigt att det är sällan jag faktiskt stöter på yngre människor som luktar illa.
    Det beror ju faktikst på vad du menar med luktar illa. De luktar sällan ofräscht men de flesta kunde ärligt dra ner på dofterna från deo, parfym, bodylotion, schampoo, balsam, spray, gele m.m. Många yngre använder mycket produkter och det är absolut inget fel på det, men när produkterna alla är starkt parfymerade då blir det för mycket och de stinker. Allt för många tror att god hygien betyder lukta mycket, starkt och gott av parfym, men god hygien betyder enbart att man håller sig ren om man sedan dessutom väljer att parfymera sig då bör man hålla sig till 1 doft genomgående och förutom den doften använda parfymfria alternativ.
  • Virriga Vera
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:33:36 följande:
    Varför denna fruktansvärda rädsla för att dofta gott och vara fräsch? Vad har hänt med den svenska kvinnan och kvinnligheten? Sunkigast vinner känns det mest som. Alla ska sluta tvätta håret och bara smörja in sig med stinkande ägg, deo och parfym är helt uteslutet, figurnära snygga kläder och klackar ska man inte ha för då är man en bimbo. Alla ska rösta på kommunisterna och sluta raka armhålorna. Är det pga den ökade jämställdheten som kvinnan inte längre vill vara kvinnlig? Har det blivit nåt dåligt att bejaka sin kvinnlighet?
    Är allt svart eller vitt för dig? Jag ser inte en enda här som inte vill dofta gott, däremot ser jag att de flesta vill göra det med måtta. Är det verkligen så du bejakar din kvinnlighet med att lukta starkast?

Jag bejakar min kvinnlighet genom att vara jag inte med att sprida ett doftmoln där jag går.
  • Virriga Vera
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 09:51:09 följande:
    Virriga Vera - Många här hävdar att svett inte är en äcklig lukt, och att den till och med kan vara trevlig.
    Svetten luktar ju illa först om den kommer i kontakt med en smutsig kropp. Det är väldigt ovanligt att svetten i sig luktar illa. Är du ren och börjar svettas så är det väldigt få som luktar illa.
  • Virriga Vera
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:10:05 följande:
    Att inte använda deo tyder på att man missköter sin hygien rent generellt.
    Så om man duschar var dag och använder deo var gång, då är man hygienisk. Men om man inte använder deo så är man ohygienisk?
  • Virriga Vera
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:14:40 följande:
    Ja.
    Så hygien har inte med förmågan att hålla sig ren utan med förmågan att kladda något i armhålan?
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!