Inlägg från: giftgrodan |Visa alla inlägg
  • giftgrodan

Jag har slutat med deodorant!!

jag använder deo väldigt sällan, nån gång i månaden kanske. Nej, deo är faktiskt inte ett måste för att inte lukta.

• giftgrodan
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 19:49:32 följande:
    Det är en klassisk myt. Nej, att duscha räcker inte. Och spara pengar...bullshit, en deo kostar 15 kr på Rusta. Varför får folk sånahär fixideér för? Tänk på dina medmänniskor, armsvett är verkligen vidrigt.
    Jo, att duscha räcker för vissa.
  • giftgrodan
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 21:53:24 följande:
    Är det inte enklare att bara stryka på några drag deo än att tvätta armhålorna fler ggr om dan tills man får eksem?
    är du helt stängd för idén att andra människor kanske inte svettas exakt lika mycket som du gör?
  • giftgrodan
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 22:32:52 följande:
    Alla människor utsöndrar svett, därför bör alla människor använda deo för allas trevnad.Att hävda att man inte svettas är lika stendumt som att säga att underlivet är självrengörande och därför aldrig behöver tvättas. (OT, men det är en av alla de myter som vissa hippies förmedlar).
    jag skrev inte att man inte svettas, jag skrev att man inte svettas EXAKT LIKA MYCKET.
  • giftgrodan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:32:22 följande:
    Jo, tyvärr. Och det är SÅ lätt att undvika.
    Så du är övertygad att i ett blindtest skulle du alltid veta vem som använder deo och vem som inte gör det?
  • giftgrodan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:35:03 följande:
    Ehh... JA!
    HUR kan du vara så jävla säker på det?
  • giftgrodan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:47:13 följande:
    För att alla människor utsöndrar svett. Alla. Även du.
    Ja men alla människor svettas inte lika mycket och lika illaluktande. Eller?
  • giftgrodan
    Queenie70 skrev 2010-05-18 10:51:27 följande:
    Jag är övertygad om att alla de människor man spriger förbi som luktar vedervärdig, själva är övertygade om att de doftar hallon.
    Det är inte jag. Nog kan man lägga märke till om man skulle lukta lite någon dag, men det är ju svårt att teleportera sig hem ändå?

Dessutom är jag övertygad om att inte _alla_ de oluktande människor som man springer förbi, använder deo.
  • giftgrodan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:54:11 följande:
    All svett luktar illa, och alla svettas. Precis som att allas bajs stinker, och alla bajsar.
    Det var intressant, hur vet du att all svett luktar illa? Och varför är det i så fall bara i armhålorna det är så viktigt med deo, det borde väl vara lika viktigt att skydda omgivningen mot svetten som kommer ut över hela kroppen? Och du kan fortfarande inte tänka dig att vissa svettas väldigt _lite_ under armarna och därför inte börjar lukta närapå nånting?
  • giftgrodan
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 11:06:54 följande:
    Det är väl inte direkt svenskt att våga säga till nån att den luktar svett. Att folk inte säger det till dig betyder inte att du inte stinker.
    Varför inte, du gör ju det?
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!