Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Jag har slutat med deodorant!!

Hoppas du har rätt om att du är luktfri. För varje dag så kliver jag in i nåns svettstank och undrar hur i hela friden personen inte själva kan känna hur vedervärdigt de luktar. Unga människor som ser helt frächa och piffiga ut. Ibland är det si och så med självinsikten.

• Queenie70
    Bangbang skrev 2010-05-17 23:07:07 följande:
    Som innebär? Jag tvättar bara med vatten pga jag får svamp annars. Andra tvättar med tvål, eller intimtvål för de trivs med det och får INTE svamp. Men vad är då normalt??
    Har samma erfarenhet. Om jag börjar hålla på med tvål å skit i snippan så får jag obalans och börjar lukta gammal gädda per omgående. Lite vatten håller snippan fin

Däremot tvättar man ju ljumskar å sånt med tvål.
  • Queenie70
    Bangbang skrev 2010-05-17 23:29:47 följande:
    Vad är det som är så farligt med lite svettlukt?
    Inte lite. Stark frän stinkande.

Det är inget farligt med det, det är det inte med lite pisslukt eller bajslukt eller kräklukt heller. Men det är obehagligt och hänsynslöst mot sina medmänniskor.
  • Queenie70
    Bangbang skrev 2010-05-17 23:30:47 följande:
    Jo där går det ju bra :) Men i slidan, ujuj ingen höjdare alls.
    I själva SLIDAN får man väl ändå hoppas att folk inte petar in tvål....
  • Queenie70
    CallGirl skrev 2010-05-18 08:41:44 följande:
    Jag tror många gånger att dagens hygienhysteri är rätt överdriven. Jag har jobbat ett antal år inom äldreomsorgen och träffat på många som bara rengör sig med lite vatten, på kroppen och inte duschar alls och konstigt nog så luktar de absolut inte illa. Ingen deo, inget schampo m.m.
    Fast gamlingar liksom små barn har ju inte alls samma utsöndringar hormoner och skit som vi i fertil ålder har, som gör att vi börjar sprida odörer i tonåren.
  • Queenie70
    Snigelkotten skrev 2010-05-18 10:19:03 följande:
    För att dom fått nån fixidèe av nån skitig hippie på nån flummig hemsida?Hygien är inte svårt, det lär sig alla barn.
    Men man sätter ju inte deo på barn? Eller duschar varje dag heller, men de är ju rena ändå?
  • Queenie70
    giftgrodan skrev 2010-05-18 10:33:23 följande:
    Så du är övertygad att i ett blindtest skulle du alltid veta vem som använder deo och vem som inte gör det?
    Jag e rätt överygad om att jag skulle klara det blindtestet. Utan deo luktar alla mer eller minde kropp åtminstånde.
  • Queenie70
    SweetNilam skrev 2010-05-18 10:50:14 följande:
    Men alla luktar inte. Hur många har inte vittnat om det här?
    Jag är övertygad om att alla de människor man spriger förbi som luktar vedervärdig, själva är övertygade om att de doftar hallon.
  • Queenie70
    SweetNilam skrev 2010-05-18 10:53:52 följande:
    Hur många har inte i tråden vittnat om att så inte är fallet? Och för att vända resonemanget tycker jag att parfym- stark sådan- och deodorant, med stark doft stinker! Jag är övertygad om att alla de människor man springer förbi, som luktar vedervärdigt, själva är övertygade om att de luktar hallon!
    Ni säger att ni inte stinker, men jag tror att många av er faktiskt gör det fast ni känner inte det själva, på samma sätt som de som använder för mycket parfym inte hajjar att de stinker. Man slutar känna sin egen doft. Jämför med att kliva in i en svinstia. De första minuterna håller man på att krevera av lukten, men efter en halvtimme känner du den inte längre.
  • Queenie70
    SweetNilam skrev 2010-05-18 11:04:56 följande:
    Många vittnar ju om att personer i ens närhet inte tycker det! Om något säger att jag luktar (någon man litar på vill säga), gör jag ju något åt det! På jobbet/skolan är det svårt. Men så fort jag är hemma duschar/tvättar jag mig ju. Sen luktar jag olika mycket olika perioder i månaden och hanterar givetvis min hygien efter behovet. Sedan vill jag bara säga en sak. Jag känner visst hur jag luktar!
    Folk har frågat mig om de luktade, då har jag sagt: nej, jag känner inget, men jag har iof dåligt luktsinne.

Man ska inte tro på allt folk säger
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!