Inlägg från: Bangbang |Visa alla inlägg
  • Bangbang

Jag har slutat med deodorant!!

Har inte använt deo på många år. Det enda min hud under armarna klarar av är lactacyd parfymfri, allt annat ger mig klåda och utslag. Fungerar perfekt och min man har då aldrig klagat på att jag luktar svett någongång. Sen är jag lite skeptiskt på att smörja in aluminium på huden, men det är en annan diskussion.
    Plus. LIte svettlukt har ingen dött av, faktiskt. Gillar människor som luktar naturligt och inte en massa äcklig parfym.

• Bangbang
    pluppfamiljen skrev 2010-05-17 21:38:03 följande:
    Jag luktar redan efter någon timme och skulle inte klara mig utan deo.
    Jag tror att det blir en vana. När jag slutade hade jag samma problem, ungefär som att huden krävde deo. Men när jag stått ut ett tag med svett under armarna så fixade det till sig. Tror man rubbar balansen på huden med deo och det tar ett tag innan den går tillbaka.
  • Bangbang
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 21:58:00 följande:
    FL är rena rama tvärtom-världen. Endast här hör man om folk som svettas av att använda deo, och som inte luktar armsvett trots marathonlöpning utan deo. BARA på FL. Bara.
    Brukar du ofta prata med annat folk om deo användning och hur mycket de svettas? Tänkte eftersom du verkar veta hur folk reagerar mot deo och hur de svettas och hur de luktar.
  • Bangbang
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 22:01:41 följande:
    Ja, deos är ofta på tapeten. Alla vill ju ha den bästa.
    Inte riktigt samma sak...men okej.
  • Bangbang
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 22:32:52 följande:
    Alla människor utsöndrar svett, därför bör alla människor använda deo för allas trevnad. Att hävda att man inte svettas är lika stendumt som att säga att underlivet är självrengörande och därför aldrig behöver tvättas. (OT, men det är en av alla de myter som vissa hippies förmedlar).
    Haha jag tvättar mitt underliv, men bara med vatten annars får jag svamp. Har inte hört klagomål om mitt underliv heller, inte av någon av de killar jag har varit ihop med. Samma sak med min svett, luktar tydligen gott enligt andra. Men man är som sagt olika.
    Men för allas trevnad vet jag inte. Parfym är inte kul om man är allergiker och ska man använda deo så använd parfymfri. Tycker det är trevligt med lite svettlukt, gör oss mera till människor =D
  • Bangbang
    Sara och Henrik skrev 2010-05-17 22:43:18 följande:
    Jag önskar att det finns något bättre och nyttigare än deo. För deo är absolut inte nyttigt, med tanke på all jäkla aluminum och annat skit det är i deo. Och detta har vi under armarna, där huden är tunn och där det finns många små körtlar... Nej jag är inte ett stort fan av deo, men jag använder det. Fast ska sanningen fram, så använder jag det inte alla dagar, när jag är hemma struntar jag totalt i att använda deo.. Många gånger så tycker jag att det luktar mindre de gånger jag inte har använt deo.
    Testa Thai stenen som vissa här pratar om. Den är riktigt riktigt bra. Inget aluminium i den. Finns även andra alternativ, tror dermanord har en aluminiumfri deo som ska funka. Jag fixar inget av dessa eftersom jag får utslag, men stenen har varit mildast hitills.
  • Bangbang
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 23:00:57 följande:
    En helt normal tvättning är väl det normala.
    Som innebär? Jag tvättar bara med vatten pga jag får svamp annars. Andra tvättar med tvål, eller intimtvål för de trivs med det och får INTE svamp. Men vad är då normalt??
  • Bangbang
    luvah33 skrev 2010-05-17 23:27:56 följande:
    Jag slutade använda deo för två veckor sen, men jag stinker och är beredd att ta tillbaks deon i mitt liv just därför... förstår inte HUR det kan lukta så illa, det börjar lukta illa en kort stund efter att jag tvättat mig.....!!! Men jag fortsätter ett tag till.. jobbar bara 2,5 timmar om dagen och resten av tiden är jag hemma (då bryr jag mig inte om jag luktar) så jag får ihop dagarna just nu, men sen när jag ska upp i arbetstid....? Jag vet inte hur det ska gå..
    Testa lactacyds parfymfria tvål. Jag hade lite problem med tvålen när jag tvättade mig, började stinka svett en halvtimme efter dusch. Så fort jag bytte tvål så försvann problemet. Plus, stå ut. Din hud ska vänja om sig.
  • Bangbang
    Queenie70 skrev 2010-05-17 23:27:08 följande:
    Hoppas du har rätt om att du är luktfri. För varje dag så kliver jag in i nåns svettstank och undrar hur i hela friden personen inte själva kan känna hur vedervärdigt de luktar. Unga människor som ser helt frächa och piffiga ut. Ibland är det si och så med självinsikten.
    Vad är det som är så farligt med lite svettlukt?
  • Bangbang
    Queenie70 skrev 2010-05-17 23:29:54 följande:
    Har samma erfarenhet. Om jag börjar hålla på med tvål å skit i snippan så får jag obalans och börjar lukta gammal gädda per omgående. Lite vatten håller snippan fin Däremot tvättar man ju ljumskar å sånt med tvål.
    Jo där går det ju bra :) Men i slidan, ujuj ingen höjdare alls.
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!