Inlägg från: Snigelkotten |Visa alla inlägg
  • Snigelkotten

Jag har slutat med deodorant!!

Vänta tills det blir sommar, då lär du inte lukta hallonbåt.

Deo är fan ett måste, allt annat är äckligt.

Varför har du fått för dig att börja missköta din hygien plötsligt?

• Snigelkotten
    Fridayyy skrev 2010-05-17 16:52:39 följande:
    Läste en gång att det kan vara cancerframkallande och dessutom spar jag ju pengar om jag inte behöver deo..=)
    Det är en klassisk myt.

Nej, att duscha räcker inte. Och spara pengar...bullshit, en deo kostar 15 kr på Rusta.

Varför får folk sånahär fixideér för? Tänk på dina medmänniskor, armsvett är verkligen vidrigt.
  • Snigelkotten
    Fridayyy skrev 2010-05-17 20:12:07 följande:
    Jag har inte haft deo på 1 vecka och jag luktar INTE, när tror du deon uppfanns
    Innan deon uppfanns hade folk armsvett. När deon kom blev folk glada att kunna slippa armsvett.
  • Snigelkotten
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 20:34:38 följande:
    Använder nästan aldrig deo. Har gjort det någon gång ibland, men har ångrat mig snabbt varje gång då jag bara svettas mer om jag gör det.
    Svettas MER av att använda deo? *haha* Nu får ni väl ändå sansa er.
  • Snigelkotten

Ni som inte använder deo, ni har inte särskilt aktiva liv va?

"Deo täpper igen porerna"... haha, jaha. OCH?

• Snigelkotten

Tola -

Det är väl klart att man INTE svettas mer av att använda deo.

Och det där med bröstcancer är en gammal sliten myt. Ett tag trodde folk att man fick cancer av läppstift, och så håller det på.

Varför skulle metaller vara farliga för kroppen, det säger inte alls sig självt?

• Snigelkotten
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 20:42:09 följande:
    Eftersom jag i normala fall inte använder deo så blir svettkörtlarna irriterade när det plötsligt dyker upp ett främmande ämne, och därmed svettas de mer för att göra sig av med det.
    Hahaha
  • Snigelkotten
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 20:53:09 följande:
    Och det roliga med det är?
    Hur hjärntvättade du och dina gelikar är av påhittade "fakta" som ni ältar tills ni tror det är sanning.
  • Snigelkotten
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 21:05:06 följande:
    Men jag vidhåller att det räcker med att hålla sig ren. Man kan ju ha våtservetter eller liknande som man tvättar sig med under armarna med jämna mellanrum. Har man tillgång till toalett kan man passa på att tvätta sig under armarna med lite vatten i samband med toalettbesök o.s.v. Man behöver inte duscha hela kroppen för att tvätta sig uner armarna.
    Är det inte enklare att bara stryka på några drag deo än att tvätta armhålorna fler ggr om dan tills man får eksem?
  • Snigelkotten

FL är rena rama tvärtom-världen.
    Endast här hör man om folk som svettas av att använda deo, och som inte luktar armsvett trots marathonlöpning utan deo.
    BARA på FL. Bara.

Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!