Inlägg från: brünnhilde |Visa alla inlägg
  • brünnhilde

Jag har slutat med deodorant!!

Åh, jag svettas som en gris! Vad avundsjuk jag blir!
    Jag har problem att hitta en deo som funkar, och jag måste ha provat typ 80 stycken....
    Nu bryr jag mig inte så mycket om ifall jag blir blöt under armarna, men jag vill absolut inte lukta!

• brünnhilde
    Tola skrev 2010-05-17 20:28:57 följande:
    Jag använder inte "vanlig" deo. Slutade på gymnasiet för 6-7 år sedan. Anledningen är att jag inte vill ha i massa skit under armarna som täpper igen porerna. Finns naturliga deosar som fungerar utmärkt för dom med mycket svett!!! skulle aldrig någonsin använda deo igen!
    VIll du ge något exempel? Jag kör gärna lite miljö och kroppsvänligare, men har inte lyckats hitills - mitt senaste försök var dr hauschka. Det luktade gräsligt och vämjeligt efter ungefär en kvart...
  • brünnhilde
    Tola skrev 2010-05-17 20:33:27 följande:
    Lush alltså? Jag köper bara tvålar där , kanske vore det en idé att prova något mer...

Stenar.... Jag vill i första hand bekämpa dålig lukt, inte fukt...
  • brünnhilde
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 20:34:38 följande:
    Använder nästan aldrig deo. Har gjort det någon gång ibland, men har ångrat mig snabbt varje gång då jag bara svettas mer om jag gör det. Så nu har jag lyckats lära mig att det är mycket bättre att jag inte använder deo. Det räcker med att hålla sig ren så luktar man inte
    Funkar inte på alla, så skriv inte "man". Jag får hudproblem om jag duschar oftare än två ggr om dagen, vilket jag tycker borde räcka. Men det gör ju inte det.
  • brünnhilde
    Tola skrev 2010-05-17 20:38:00 följande:
    (går inte att citera)

Nä. Förvisso.  Men för min del så hade det inneburit att behöva tvätta mig under armarna lite oftare en var 10:e minut, så det går bort. Jag hinner liksom inte det.

som svar på  inlägg 32:  nä, men vissa av oss svettas utan att vi vill det. Jag blir tex piskblöt på hela ryggen efter 30 meters promenad, och nej . jag är inte överviktig.
  • brünnhilde
    Ellasario skrev 2010-05-17 20:38:21 följande:
    Om inte jag använder deo så börjar jag lukta typ mitt  dan om ja rör å mig å de e varmt.... isch
    För min del behöver det inte ens vara varmt.
  • brünnhilde
    Pormoicheia skrev 2010-05-17 20:48:59 följande:
    Ja men då får man väl ducha tillräckligt ofta (= hålla sig ren). Jag har fortfarande svårt att tro att man skulle behöva duscha minst 2 gånger om dagen för att uppnå det dock.
    Du får gärna komma hit i studiesyfte.

Jag lovar. Och jag är inte ensam. Du verkar ha tur.
  • brünnhilde

.... jag har alltså suttit helt still framför datorn i bara underkläder i över en halvtimme nu, och jag är fuktig under armarna. Jag är alltid det.

• brünnhilde
    brünnhilde skrev 2010-05-17 20:55:15 följande:
    .... jag har alltså suttit helt still framför datorn i bara underkläder i över en halvtimme nu, och jag är fuktig under armarna. Jag är alltid det.
    ... och jag är nyduschad och deodorantad....
  • brünnhilde
    LiindaE skrev 2010-05-17 20:57:57 följande:
    absolut torr?
    Som sagt, jag är i första hand ute efter att stoppa lukt- inte fukt. Absolut torr hjälper inte mig då jag förvisso blir torr, men luktar. Att gå och vara ständigt svettig på hela kroppen har jag förlikat mig med.
  • brünnhilde
    Snigelkotten skrev 2010-05-17 21:58:00 följande:
    FL är rena rama tvärtom-världen. Endast här hör man om folk som svettas av att använda deo, och som inte luktar armsvett trots marathonlöpning utan deo. BARA på FL. Bara.
  • brünnhilde
    Ellasario skrev 2010-11-17 12:24:52 följande:
    om inte jag använder deo så luktar jag garanterat efter en halv dag, och det spelar ingen roll om jag är nyduschad eller har rena kläder, det är väl bara min bakterieflora som är sån....

ska inhandla deo från Lush så fort jag har råd, älskar Lush-produkter! <3 
    rekommenderar deras téo!
  • brünnhilde
    Capt Janeway skrev 2011-12-27 18:17:53 följande:
    Deo är ytterligare ett försäljningsalternativ från dom som vill tjäna mycket pengar Tungan ute

Jodå, jag vet att många behöver deo varje dag men det finns också många som INTE behöver deo regelbundet. Själv svettas/luktar jag otroligt sällan i armhålorna.

När det är vinter skippar jag deo totalt om jag bara ska sitta på kontoret.
    Varma sommardagar eller om jag ska utföra någon större kroppsansträngning kör jag lite deo.

Varför smeta in kemikalier på huden i onödan? 
    Fy vad orättvist

Jag luktar apa om jag inte använder deo. Till och med efter bara ett par timmar, eller om jag missat en hudfläck stor som en lillfingernagel....
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!