Inlägg från: Jezamine |Visa alla inlägg
  • Jezamine

Jag har slutat med deodorant!!

Fridayyy skrev 2010-05-17 12:25:54 följande:
    Jag har slutat med deo, jag är ändå helt torr under armarna och inte luktar det nånting. VARFÖR har jag använt deo alla dessa år? Behöver det nog i tonåren men inte efter det..? Använder alla andra deodorant eller nåt för armsvett?
    jepp roll on
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    Lisa1976 skrev 2010-05-17 12:35:00 följande:
    hoppas att du har frågat din omgivning om du luktar svett, det är ju svårt att avgöra det själv...
    En person blir ju "blind" för sina egan lukter.
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    snuddi skrev 2010-05-17 21:31:03 följande:
    Använder inte deo eller något annat under armarna. Har en perfym i nacken när det ska piffas upp lite extra -det är allt. Svettas aldrig. Tränar flera gånger i veckan hårda pass utan att för den skull svettas heller. Blir varm i kroppen och rödblossig på huden. Testade för några veckor sedan att köra min löprunda (7km) iklädd långkallingar, mjukisbyxor, tjocktröja och dunjacka. Då blev jag fuktig på kroppen och kom hem och var stolt som tuppen :) Vissa svettas inte mycket, min faster är likadan. Sen om vi är onormala vet jag inte men luktar gör vi inte trots avsaknad av roll-on. :)
    Ingen som säger att du luktar svett då?
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    korvmamman skrev 2010-05-17 21:34:37 följande:
    använder inte heller deo. upplevde att jag luktade mer med deo. Efter några veckor utan deo så behöver man ingen deo. bara vanesak..
    Vad säger omgivningen då?
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine

Thai sten är deodorant
    Deostift - Thaisten

-
    Soltryck

Thai-deodoranterna består huvudsakligen av mineralsaltet kalium-alun (Potassium alum), som på ett mycket effektivt sätt tar hand om de luktframkallande bakterierna, exempelvis i armhålan, men utan att täppa till porerna och hindra kroppens andning.
    Ni som säger att ni slutat med deodooranter
    Avstängd tills vidare
Svar på tråden Jag har slutat med deodorant!!