• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

annakohler skrev 2010-06-25 09:03:05 följande:
    har nog vart låghormonare dem två andra gångerna med plussade i v8 o v9
    nu är jag på BIM+1 och ingen mens men en massa flytningar o halsbränna
    Ja men då är det ju inte så konstigt att du inte kan plussa ordentligt! Bara vänta lite tid nu först då så du kan plussa sen!

Ljus82: Som jag skrivit förut, så länge mensen inte kommit så finns chansen fortfarande att du kan vara gravid! :-.)
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-26 16:07:15 följande:
    Däremot är mina bröst helt galet ömma, gör SÅ ont att ha BH på. Någonting är det på gång med min kropp...
    Det låter ju lovande förstås!

Jag vet inte vad som händer här.. Funderar på om jag missade min stegring eller om jag inte har haft någon än..
    Ältesten som annars inte visar nånting visade ett svagt teststreck häromdagen (dag 10 och 11 tror jag det var). för att sen försvinna igen. Jag tror att jag hade ÄLflytningar men dom har försvunnit dom med.. Jag vet inte vad..
    Jag får väl fortsätta testa och se om det blir något mer.. jobbigt känns det..
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-27 09:15:23 följande:
    Jag är på dag 10 idag men tog inget  ÄL-test imorse, men jag hade däremot jättevita klumpiga/trådiga flytningar imorse...  Vi hade sex igår, även om man inte behöver ha det varje dag blir jag rädd att man kanske missar....
    Ja vi har oxå sex varje dag bara för att inte missa.. Inte vågar vi chansa inte..
    Jag hade sån jäkla mensvärk i samband med ÄLflytningarna men det har försvunnit nu med.... Känner du av någon värk?

Annakohler: Nej vad tråkigt.. Testar ändå fortfarande plus även om det är spökstreck? DÅLIGA test i sånna fall..

Igår var vi på släktträff och det var 4 av 6 gravida tjejer (bara jag och min syster som inte var gravida) där!!! Jag blir sååååå avundssjuk!!! Skrikandes
  • Eddam

Ja ni tjejer visst är det ett evigt räknande och väntande detta.. Känns lagomt kul..

Undrar hur mycket sämre spermierna blir om man har sex varje dag?! När vi "gjorde" sonen så hade vi sex 1-2 ggr/dag i en månad! haha.. Och det tog sig direkt.. Men så var det ju 2 år sen, man blir ju bara äldre..

Här känner jag ingenting förutom att det spänner i brösten lite.. Men ingen ÄL än så länge.. Är på dag 11 idag och förra gången fick jag på dag 9..

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-28 19:59:54 följande:
    Idag har jag vart på VUL, jag har enligt henne inte blivit överstimulerad av kuren, hade det vart så så hade dom avrått att ha sex denna gången...

Hon sa att det räckte med sex var 3e dag, å jag som fick ta en snabbis med sambon innan han gick till jobbet idag bara för att man inte vill missa (han jobbar skift på sommaren, så här blir det att planera) men hon tyckte inte alls att vi hade behövt det idag!
    Spermierna blir sämre ju oftare man har enligt henne... Så nu ångrar jag djupt att vi hade sex imorse...
    Så tors/fre ska jag ta ÄL test!
    Det är 15-20% risk att bli gravid under en ÄL sa hon sen skrev hon ut remiss till mig så jag ska om ca 10 dagar ta ett blodprov för att se om det varit ÄL.
    Så idag efter gyn brast det, hur F-N ska man kunna slappna av å inte tänka på att göra barn, när man räknar varje dag i sin cykel, hur, var å när man ska göra vad????
    Överstimulerad som i för många ägg eller hur funkar en överstimulering?
    vilket som, skönt att inte så var fallet! bara köra på nu då.. Men var tredje dag, så segt att behöva vänta så lång tid..
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-28 21:10:02 följande:
    ja att det kan vara för många ägg å att risken för flerbörd blir större...

Våran son blev till med p-piller för 6 år sen och nu när vi vill ha nr 2 så blir det inget!!!
    Okej, bara hoppas att man inte blir gravid med trillingar eller något när man inte blir ultraljudad för att se antalet.. hihi

Gaahhh! Nu har 2 till kompisar berättat att dom är gravida!! Kul för dom men ohh så frustrerande det är att inte bli gravid själv!!
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-29 19:32:24 följande:
    nja inga trillingar...

Aaaahh va jobbigt att höra, men visst man får ju vara glada för dem, men jag håller med dig det är frustrerande....
    Jag orkar inte tänka å planera mera.... Ibland känner jag att jag vill ge upp, visst det är första pergokuren men psykiskt är det jobbigt!!!
    Det är nog meningen att jag bara ska ha ett barn....
    Det där kunde vara jag som skrivit! Det är nog meningen att jag bara ska ha ett barn..  Dumma tanke försvinn gärna!!!
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-29 20:52:25 följande:
    Ja den tanken får gärna försvinna... NU!!

Våran son blir 6år till hösten, om man får säga å skriva så här som jag tänker så är man ju rätt "bekväm" av sig att ha en så stor kille, han sköter sig själv!!! Tanken på att börja om med allt igen, men innerst inne vill man ju ha en till å ett litet syskon, även om åldersskillnaden blir rätt stor!!
    Skulle det bli twins så är det ju helt oki att han e äldre

Tog ett ÄL test för en stund sen, visade nada! Man ska väl iofs testa på morgonen å inte efter en dag med kaffe å flera liter vatten efter min springtur..

Har du ÄL testat???

Skrållan83: Du kan ju fort. vara gravid, 2 av mina kompisar "blödde" sen visade det sig att dom var med barn.... men visst det är tungt, man hoppas såååååå
    Ja jag testar varje dag. Eftersom jag fick utslag på dag 9 och 10 förra gången så började jag direkt när jag ätit kuren klart.. Men idag har jag inte testat. Ska göra det sen..
    Jag har lite svag mensvärk och tuttarna spänner lite men ingen känsla av att nån ÄL skulle vara på gång..

Ja jag förstår verkligen att man blir bekväm med en 6åring! Jag börjar bli bekväm med våran son och han är bara 1 år och 9 månader.. haha.. Så jag vill gärna bli gravid INNAN all trots börjar så vi inte hinner ångra oss.. haha..

Springtur? Vad jobbar du med?

Skrållan: NEJ!! Hoppas det bara är lite som kommer ut och att det slutar lika fort som det kom!
  • Eddam

Sassa: Helt klart att man får offra sig när man vill ha barn.. Även om halv 6 inte är den mest upphetsande tiden.. haha..

Skrållan: Jag håller tummarna för dig!
    Skum upplevelse du fick! Inget jag känt mer än (svullen och stenhård) när jag var höggravid och skulle försöka mig på dom akrobatiska övningarna som krävs för sexandet och det kom sånna rejäla förvärkar..
    Men jag kan tänak mig att Pergotime påverkar allt därnere så man blir mycket mera känslig.. Ni får väl ta det lite lugnt i sänghalmen. hehe..

• Eddam

Wiiee!! Jag har fått fullt utslag på ÄLtestet! Jag som var helt säker på att jag inte skulle få någon ÄL denna månad eftersom den inte kom samma dag som förra gången. Håll tummarna för oss u!

Skrållan: Kommit något mer?
    Sassa: Hur går det för dig? 

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??