• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Oooooops....
    Tråkigt...
    Ge inte upp, nu kämpar vi!!! Vi ska allt få det där pluset vi oxå!!
    Kämpa kämpa...

MD77: Jag har bim 16/7 (om det nu är så att pergotime gör att man får mens var 4e vecka)

• sassa07

syskonmaking: jätte tråkigt att det va mensen som kom, men där ser man hur virrig man kan bli av all planering mm å ta Äl test ist... Med glimten i ögat så fick du mig att le av ditt lilla misstag...hade ju givetvis hoppats på att du skulle plussa,  jag som höll tummar å tår att det va pos.

Va? Slut! Är vi så många som äter pergo!
    Men skönt att du fick tag på det!

Jag förstår dig man e ju ivrig att börja m pergotime. Jag hade nog tagit det på dag 5 (alltså lördag) men jag vet ju inte vad din läkare har sagt till dig, min sa dag 5 iaf..fast jag tog det på dag 4 för i bruksanv. står det runt dag 5

Nu hoppas jag ju att du MD77 kommer att få ett plus, men om det allt förmodan inte skulle vara det, ska du tillbaka till Danmark då??

Jag vet inte när jag ska testa mig, e ju lite lätt nervig! Bim imorgon! Jag har inga grav. symptom. Har haft lite huggande mens/molvärk! Är säkert mensen som är på väg...
    Ska bort sön-mån så jag kanske ska testa mig innan... Vågar inte möta besvikelsen om det skulle vara neg. är så nära toppen och sen swiiiich så är man i botten igen...

Nä vi måste kämpa! Snart är vi alla tre mammor

• sassa07

Nope jag har inte testat mig! Å ingen mens ännu...

Har skickat sambon att köpa grav.test idag! Så jag testar imon...
    Fattar inte hur jag kan hålla mig!??!!

• sassa07

jag vet inte vad ni har för inställning till horoskop å tarot mm. Jag har aldrig spått mig men jag läser gärna horoskop å kan ibland kolla dagens tarot kort på nätet...

Imorse på tarot sidan:
    "Något positivt väntar. Du känner energi.."
    och bilden visade en häst med ett litet barn på

• sassa07

oki 3e inlägget på 5 min, smått virrig...

Syskonmaking: har du börjat med pergotime igen??

Idag går jag på semester
    Hmm det ligger Rosévin hemma på kylning, men nåt glas ska väl gå bra

• sassa07
    MariaK7 skrev 2010-07-16 11:32:02 följande:
    Hej alla, vilken intressant tråd.... vill bara kolla om någon vet hur stor chans/risk (hur man nu vill se det) som det är för flerbörd? hur tänker ni alla kring det?
    kommer ev. oxå få börja med pergo , men även om man så gärna vill bli gravid så är jag nervös för detta....
    Kanontråd
    Vi bollar med våra frågor och funderingar! Pushar varann

Statistiskt så vet jag inte risken att få flerbörd, går säkert att googla... men chansen den finns ju!
    Jag fick göra ett VUL (efter pergo )för att se om det fanns för många äggblåsor, då hade dom kunnat avråda oss till sex...
    Klart att man funderar på om det kan bli mer än ett! Men vi har försökt i 16 månader nu så min känsla är att blir det tvillingar så blir det.. (trillingar hade väl kanske vart lite fööör mycket för mig)
  • sassa07

Skrållan83: Welcome back, måste vart skönt med lite semester

Hjääälp... jag vet inte hur jag kan hålla mig! Det är precis som om jag vet att mensen kommer...
    Så jag har inte testat mig idag...

Kanske jag inte vågar testa mig idag för att det är grillkväll ikväll, visst en bebis/graviditet är ju klart mycket roligare än en grillkväll!!!
    men det är en lugn kväll ikväll för vi åker tidigt imorgon så jag tar kanske nåt glas i alla fall till maten!
    (Vet ju hur du kände Skrållan innan du skulle festivala)
    Det kanske är ett dumt tänkande av mig.... men imorgon tar jag testet!!! LOVAR!!!

• sassa07

Nope, nada! Har testat mig, visar neg!!!
    *GRÅTER* skit skit skit... Tarot kan slänga sig i väggen!
    Det fanns ändå ett hopp i mig...

Nu ska jag åka iväg å njuta av 2 dagar "borta" med min lilla familj å vänner

Vi ska inte ge upp!!!

• sassa07

Klart att du ska haka på Fjällräven

Igår kväll kom mensen men j-lar vad ont jag hade i ca 2 tim på em igår! På vä. sidan nere i magen, det högg som attan och jag fick sätta mig ner när vi va i färgaffären sen gick jag å la mig en stund å det fortsatte att värka, mådde illa...
    men sen var det borta, men så har jag aldrig känt innan.

Ringde gyn igår för att se vad mitt blodprov visade men gyn.sekr kunde inte tyda vad dom skrivit?????
    Då undrade hon om jag ville att min Gyn.dr skulle ringa mig, vad tror hon?! KLART JAG VILL!!!
    Han har inte ringt ännu... *suck*

MD77: Nu hoppas jag att din mens INTE är på väg Hoppas hoppas... kommer du att testa dig helgen?

Syskonmaking: Nu håller vi tummar å tår

Min inställning till denna kuren va att, det kommer att bli barn! (nu vet jag ju inte om jag har haft ÄL) men vi har haft sex varann dag.. hur kommer det sig att det inte tar sig isf??? Det känns så självklart att man ska bli med barn nu när man får lite hjälp på traven...
    Nä nu kämpar vi....

• sassa07
    MD77 skrev 2010-07-20 08:47:30 följande:
    Tråkigt...men du har rätt inställning i alla fall, inte ge upp! När man ramlat av en häst så är det bara att hoppa upp igen!
    Jag håller med dig om att man känner att "klart att jag blir gravid, jag tar ju extra hormoner till och med!" Men så är det tyvärr inte. Har till och med fått lära mig att bara för att jag får pos. på ÄL-testet så får jag ÄL, utan det visr bara på förhöjda LH-värden. För att veta att man haft ÄL så måste man ta blodprov...att det ska vara så krångligt och svårt!
    Jag kommer att testa tills mensen kommer, nu har jag börjat test och kan inte slutaGlad Jag hoppas också såklart men min magkänsla säger mig att det kommer att bli en ny resa till Danmark.
    Jag hoppas för din skull oxå!
    När du bestämde dig för att skaffa barn, fick du ta prover då på att ÄL fungerade? eller har du haft oregelbunden mens? Någonstans måste man ju starta
    Du skrev att du va öppen med detta, men det har ju inte med tråden att göra.. men jag tycker det är väldigt häftigt(kanske fel ordval) intressant/fascinerande! Min killkompis å hans man "ska bli gravida" och kommer att få åka till USA!  en lååång process för dom!

Är det någon av er som läst om Agnus Castus (munkpeppar)??? Tagit det???
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??