• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

sassa07 skrev 2010-06-21 10:01:13 följande:
    Nu har jag börjat

Ringde gyn imorse för att få en tid till UL! (kärring, ursäkta) men hon va seg, tråkig och inte alls tillmötesgående!
    Ska iaf dit nästa måndag men det va ju på gränsen försent enligt henne! jag kan väl inte styra min menscykel sa jag till henne...
    STÖN för sura kärringar!! Varför jobbar man på ett sånt ställe om man inte är villig att vara trevlig?? Skönt att du fick en tid iaf!

Skrållan: Spännande!! Jag håller tummarna!

Corri: Ttråkigt med ditt mf.. :(
     Vi har en son som är född okt -08.
  • Eddam

Nej Skrållan,ge inte upp hoppet än! Vänta och se om mensen kommer innan du börja tänka negativa tankar!! Enligt många läkare så är det bara ett fåtal som plussar innan BIM..

Ni som UL för att se om ni har någon ÄL.. Tar ni blodprov oxå eller?

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-22 13:13:59 följande:
    Syskonmaking: Jag tog bara blodprov för att se va det var för fel på mig, och det resulterade i utebliven ÄL
    tar du blodprov???

EN DUM FRÅGA!
    På fredag är min sista dag på pergotime, på måndag ska jag t gyn. Hinner ÄL kanske att starta?  (Jag har inga ÄLtest hemma) ska man vänta med sex tills efter att man har vart hos gyn? för hon sa att det kan ju vara för många ägg och då kan dom avråda mig att ha sex pga flerbörd??
    Okej, gjorde du VUL oxå?
    Jag har inte tagit något blodprov. Jag förklarade bara läget för min läkare och så kollade han med VUL och såg att det inte såg rätt ut..
    Nu när jag har tagit Pergo så ska jag inte in för att kolla med VUL. Jag ska ta ett blodprov på dag 22 för att se om jag har haft ÄL eller inte..

Ingen fråga är en dum fråga!!!
    Äl kan hinna starta, man vet ju inte. Kan du ordna med ÄLtest så är det ju bra, annars hade jag iaf sexat på för att inte missa ÄL.
    Om det sen blir flerbörd så skulle jag fundera på det sen. Jag skulle inte vilja proppa i min hormoner för att sen medvetet hoppa över ÄL bara för att läkaren har tagit helg och för "tänk om". Men så har vi itne några tvillingar eller så i släkten heller..
    Mitt tips är absolut att skaffa ÄLtest. Beställer du från nätet får du ju oftast testerna dagen efter..
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-22 13:31:29 följande:
    FRÅGA:
    Jag har gjort ett graviditetstest som visade negativt, det kan ju menas med att man inte är gravid, men samtidigt undrar jag ifall jag kan ha tagit grav.testet för tidigt att jag kanske får vänta någon vecka till för att se?
    Tess
    SVAR:
    Hej Tess
    Ett graviditetstest mäter mängden Hcg i urinen. Hcg, humant choriongonadotropin, är ett hormon som bildas under graviditeten. Det måste gå viss tid sedan befruktningen för att mängden hormon i urinen skall bli mätbart. Bäst är att göra ett graviditetstest tidigast ca3 veckor efter ägglossning, eller en vecka efter utebliven mens.
    Hälsningar Maud
    Vad menas med detta? Har du fått negativa test eller är svaret till Skrållan?
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-22 13:57:22 följande:
    till alla som fortfarand fått negativt på test o är några dagar över bim dagen...
    jag har fått så megasvaga plus att jag inte vågar lita på det

När har du BIM?

Vad testar du med?

• Eddam

Skrållan: Jag vet precis hur du känner dig. Det är hemskt och väldigt lätt att bli väldigt negativ. Och så tror jag att man behöver få känna så, iaf jag tycker det känns lättare om man får vara lite ledsen ett tag.. Sörja lite.. Men jag håller tummarna för dig fortfarande!!

Sassa: Okej, hellre för många test än för några!
    Klart 4 test är bättre än inga! Men då klarar du dig ju fram till UL eller?

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-23 14:10:29 följande:
    Japp jag  hoppas på att klara mig... Har UL på måndag!
    Känner du av pergotime något??? Jag känner nada... fast det är väl olika!
    Spännande på måndag!

Nää jag känner inte så mycket.. Lite kåtare än vanligt bara.. haha..

Förra kuren jag tog fick jag bla halsbränna.. det skulle jag vilja slippa den här gången!

Annakohler: Wiiieee!!
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-24 08:29:48 följande:
    idag  är jag på bim dagen och ingen mens
    Men du har väl redan plussat??
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-24 09:11:06 följande:
    ja men det var så svagt att jag inte kunde se om det saknade färg..men det igår var ju lite starkare men kunde inte se ifall det saknade färg...
    men ska köpa något annat märke idag o kolla för säkerhets skull
    Jaha, jag trodde att du redan att du testat med ett bättre test när du fått så många plus.. Men håll oss informerade!!

Skrållan: Hur går det för dig?

Sassa: Detta blir min andra kur.. Den första fick jag en svaaaag blödning på dag 20 och fram till dag 24 när den riktiga mensen kom.. antar att det kan ha varit ett tidigt mssfall som gyn gissade på..

Här har jag tagit sista tabletten pergo, bara vänta ÄL.. Kommer den som förra gången så kommer den på lördag.. Hoppas!
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-24 15:20:51 följande:
    Gjorde ett grav.test imorse... bara för att... men det var (såklart) negativt. Men jag har fått en del konstiga symptom som jag inte haft förut... Halsbränna, sjukt ömma bröstvårtor, svullen kring magen, och är galet trött - sover typ två timmar efter jobbet varje dag. Vet inte vad som händer med min kropp.
    Är osäker på om jag vågar dricka några alkoholhaltiga drycker imorgon på midsommarafton. Tänk om jag är gravid? Vad tror ni?
    Nej vad tråkigt att det var neg.. Hade du BIM idag?
    Meeeeen, så länge du inte fått någon mens så finns ju "risken" att du är gravid!!!!
    Jag skulle nog dricka om jag var du. Kanske inga kompiösa mängder men lite njutningsvin skulle nog få trilla ner..

Corri: Gud vad skönt att ni får hjälp så snabbt!!!!! Jag håller tummar och tår!!
    annakohler skrev 2010-06-24 10:15:19 följande:
    jo jag har testat med en del olika nu men det verkar som om testen saknar färg
    Men vad skumt att det blir lika på olika märken!! Är du låghormonare eller?
    Köp ett clearblue digital så får du ett riktigt svar!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??